Adaptief Pedagogisch Digitaal Interactief Leersysteem

Het project ontwikkelt een adaptief digitaal platform voor gepersonaliseerd leren, dat zich aanpast aan de leerstijl van studenten en interactief onderwijs bevordert.

Subsidie
€ 200.000
2015

Projectdetails

Openbare samenvatting

Inleiding

De hedendaagse onderwijsmethoden zijn nog steeds gestoeld op klassieke lesmethoden, terwijl het niveau achteruitgaat en er een duidelijke behoefte is aan personalisatie. Hoewel er continue veranderingen in opleidingsmethoden plaatsvinden, wordt er nog steeds duidelijk op een generieke manier in groepsverband lesgegeven, terwijl er weinig tot geen ruimte is voor het individu.

Projectdoel

Via dit MIT-project, in het kader van de Topsector Creatieve Industrie, gaat het consortium een uniek digitaal platform ontwikkelen dat volledig gepersonaliseerd leren mogelijk maakt. Men beoogt een adaptief, pedagogisch en interactief platform te ontwikkelen.

Platformkenmerken

Het platform wordt een combinatie van:

  • Informatiesysteem
  • Online colleges
  • Informatie deelsysteem

Bij dit systeem zullen unieke technieken gecreëerd en gecombineerd worden. Het platform zal op basis van verschillende factoren, zoals:

  1. De snelheid waarmee zaken gelezen worden
  2. De manier van leren (bijvoorbeeld: gaat een student eerst iets lezen of direct met proeftentamens beginnen)
  3. Bepaalde vragen die gesteld worden

Aanpassingsvermogen

Het platform zal zelf bepalen en aangeven wat en hoe de student kan en wil leren. Het past zich aan op de leerwijze van de student/scholier en doceert deze hoe dat het beste past bij die specifieke student; zowel qua hoeveelheid, snelheid, inhoud als interactie.

Conclusie

Het wordt dus een pedagogisch en zelflerend platform met interactieve content. Het platform zal het delen van kennis, alsmede de kenniseconomie op zich, bevorderen.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 200.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2015

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Danaë Onderwijsinnovatie BVpenvoerder
  • Ziksana Learning Solutions Company BV

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking

Mkb-innovati...

Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs

Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.

€ 198.375
Mkb-innovati...

Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal

Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.

€ 82.768
Mkb-innovati...

e-LEARN-IT

Het project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Perfect EDU: Disruptief Contentplatform voor Milieu-Educatie

Dit project ontwikkelt een digitaal contentplatform voor het primair onderwijs om flexibele, op maat gemaakte leerlijnen, inclusief natuur- en klimaateducatie, aan te bieden en werkdruk te verlagen.

€ 102.550
Mkb-innovati...

De Autonomaat

Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.

€ 197.225

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

1.1 - Onderz...

Gepersonaliseerd, adaptief en inclusief

Dit project ontwikkelt een adaptief leersysteem voor neurodivergente en laagpresterende leerlingen in het reguliere onderwijs.

€ 282.492
Mkb-innovati...

CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning Analytics

CodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten.

€ 15.936
Mkb-innovati...

Virtual Personal Development Learning Platform

Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs

Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.

€ 20.000
ERC Starting...

Semi-Centralized Platforms for Steering Online Multi-Learner Environments

This project aims to develop semi-centralized platforms that combine decentralized learning flexibility with centralized optimization to enhance efficiency, fairness, and accountability in multi-learner environments.

€ 1.316.544