Adaptief Pedagogisch Digitaal Interactief Leersysteem
Het project ontwikkelt een adaptief digitaal platform voor gepersonaliseerd leren, dat zich aanpast aan de leerstijl van studenten en interactief onderwijs bevordert.
Projectdetails
Openbare samenvatting
Inleiding
De hedendaagse onderwijsmethoden zijn nog steeds gestoeld op klassieke lesmethoden, terwijl het niveau achteruitgaat en er een duidelijke behoefte is aan personalisatie. Hoewel er continue veranderingen in opleidingsmethoden plaatsvinden, wordt er nog steeds duidelijk op een generieke manier in groepsverband lesgegeven, terwijl er weinig tot geen ruimte is voor het individu.
Projectdoel
Via dit MIT-project, in het kader van de Topsector Creatieve Industrie, gaat het consortium een uniek digitaal platform ontwikkelen dat volledig gepersonaliseerd leren mogelijk maakt. Men beoogt een adaptief, pedagogisch en interactief platform te ontwikkelen.
Platformkenmerken
Het platform wordt een combinatie van:
- Informatiesysteem
- Online colleges
- Informatie deelsysteem
Bij dit systeem zullen unieke technieken gecreëerd en gecombineerd worden. Het platform zal op basis van verschillende factoren, zoals:
- De snelheid waarmee zaken gelezen worden
- De manier van leren (bijvoorbeeld: gaat een student eerst iets lezen of direct met proeftentamens beginnen)
- Bepaalde vragen die gesteld worden
Aanpassingsvermogen
Het platform zal zelf bepalen en aangeven wat en hoe de student kan en wil leren. Het past zich aan op de leerwijze van de student/scholier en doceert deze hoe dat het beste past bij die specifieke student; zowel qua hoeveelheid, snelheid, inhoud als interactie.
Conclusie
Het wordt dus een pedagogisch en zelflerend platform met interactieve content. Het platform zal het delen van kennis, alsmede de kenniseconomie op zich, bevorderen.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 200.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2015 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Danaë Onderwijsinnovatie BVpenvoerder
- Ziksana Learning Solutions Company BV
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijsHet project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator. | Mkb-innovati... | € 198.375 | 2015 | Details |
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend OefenmateriaalHet project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken. | Mkb-innovati... | € 82.768 | 2015 | Details |
e-LEARN-ITHet project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
Perfect EDU: Disruptief Contentplatform voor Milieu-EducatieDit project ontwikkelt een digitaal contentplatform voor het primair onderwijs om flexibele, op maat gemaakte leerlijnen, inclusief natuur- en klimaateducatie, aan te bieden en werkdruk te verlagen. | Mkb-innovati... | € 102.550 | 2015 | Details |
De AutonomaatHet project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs. | Mkb-innovati... | € 197.225 | 2022 | Details |
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs
Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal
Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.
e-LEARN-IT
Het project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie.
Perfect EDU: Disruptief Contentplatform voor Milieu-Educatie
Dit project ontwikkelt een digitaal contentplatform voor het primair onderwijs om flexibele, op maat gemaakte leerlijnen, inclusief natuur- en klimaateducatie, aan te bieden en werkdruk te verlagen.
De Autonomaat
Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Gepersonaliseerd, adaptief en inclusiefDit project ontwikkelt een adaptief leersysteem voor neurodivergente en laagpresterende leerlingen in het reguliere onderwijs. | 1.1 - Onderz... | € 282.492 | 2024 | Details |
CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning AnalyticsCodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten. | Mkb-innovati... | € 15.936 | 2020 | Details |
Virtual Personal Development Learning PlatformHet project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijsTaal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Semi-Centralized Platforms for Steering Online Multi-Learner EnvironmentsThis project aims to develop semi-centralized platforms that combine decentralized learning flexibility with centralized optimization to enhance efficiency, fairness, and accountability in multi-learner environments. | ERC Starting... | € 1.316.544 | 2024 | Details |
Gepersonaliseerd, adaptief en inclusief
Dit project ontwikkelt een adaptief leersysteem voor neurodivergente en laagpresterende leerlingen in het reguliere onderwijs.
CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning Analytics
CodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten.
Virtual Personal Development Learning Platform
Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs
Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.
Semi-Centralized Platforms for Steering Online Multi-Learner Environments
This project aims to develop semi-centralized platforms that combine decentralized learning flexibility with centralized optimization to enhance efficiency, fairness, and accountability in multi-learner environments.