Virtual Personal Development Learning Platform
Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.
Projectdetails
Inleiding
De samenleving is erbij gebaat dat aan de wortel daarvan zorgvuldig, frequent en proactief onderhoud wordt gepleegd. Als metafoor voor de ontwikkeling van het kind wil dit zeggen dat de omgeving alert dient te zijn op alle signalen van en rondom het kind en deze moet weten te vertalen naar wat het dringend nodig heeft om optimaal uit te groeien. Zoals een gezonde boom samen met andere gezonde bomen uitgroeit tot de longen van de samenleving, waardoor continuïteit en verheffing van onze beschaving gewaarborgd blijft.
Ambitie van de Aanvrager/Partner
De ambitie van [Aanvrager/Partner] is om een unieke applicatie te ontwikkelen om kinderen te helpen en begeleiden bij hun persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke problemen. Middels kunstmatige intelligentie in de vorm van een virtual assistant (bot) kunnen behoeftes en problemen gesignaleerd worden en de juiste oplossingen en adviezen aangedragen worden.
Innovatieve Zelfreflectie Applicatie
Aanvrager beoogt een innovatieve zelfreflectie applicatie waarbij de gebruikers via een learning management systeem, met adviezen en gamification, inzicht en vaardigheden kunnen opdoen betreft verschillende aspecten van persoonlijke ontwikkeling.
Dataverzameling en Monitoring
Op basis van dataverzameling en monitoring via interactie met de applicatie kunnen afgegeven signalen inzichtelijk zijn en adequaat vertaald worden naar effectieve interventies (acties) die voorzien in wat het kind nodig heeft om de volgende groeisprong te maken in de persoonlijke ontwikkeling. Het gaat dan om signalen op alle niveaus van ontwikkeling.
Missie-gedreven Thema’s
Dit project sluit aan op de missie-gedreven thema’s ‘Gezondheid en Zorg’ en ‘Veiligheid’ van de Creatieve Industrie.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsonderzoek online platform Bloeiend Brein.Het online platform [Aanvrager/Partner] biedt ouders laagdrempelige toegang tot kennis en begeleiding voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen (0-6 jaar) om vroegtijdige ontwikkelingsproblemen te voorkomen. | Mkb-innovati... | € 19.992 | 2022 | Details |
Parent Participation AppHet project ontwikkelt een innovatief online platform en mobiele app om ouderbetrokkenheid in het onderwijs te vergroten door ouders snel en schaalbaar inspraak te geven op diverse niveaus. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsstudie online platform Doris DorpsuilHet project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Wijkie Stoppy Interface (WSI)Een app ontwikkelen die kinderen en ouders helpt speelafspraken te maken, zodat kinderen minder tijd in digitale omgevingen doorbrengen en meer buiten spelen voor hun ontwikkeling. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Social Life Instant Performance AppSLIP onderzoekt de haalbaarheid van een social gamified app om scholieren en studenten te motiveren en informeren over beroepen, met als doel het onderwijs beter te laten aansluiten op het bedrijfsleven en het welzijn van jongeren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek online platform Bloeiend Brein.
Het online platform [Aanvrager/Partner] biedt ouders laagdrempelige toegang tot kennis en begeleiding voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen (0-6 jaar) om vroegtijdige ontwikkelingsproblemen te voorkomen.
Parent Participation App
Het project ontwikkelt een innovatief online platform en mobiele app om ouderbetrokkenheid in het onderwijs te vergroten door ouders snel en schaalbaar inspraak te geven op diverse niveaus.
Haalbaarheidsstudie online platform Doris Dorpsuil
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg.
Wijkie Stoppy Interface (WSI)
Een app ontwikkelen die kinderen en ouders helpt speelafspraken te maken, zodat kinderen minder tijd in digitale omgevingen doorbrengen en meer buiten spelen voor hun ontwikkeling.
Social Life Instant Performance App
SLIP onderzoekt de haalbaarheid van een social gamified app om scholieren en studenten te motiveren en informeren over beroepen, met als doel het onderwijs beter te laten aansluiten op het bedrijfsleven en het welzijn van jongeren te verbeteren.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
De AutonomaatHet project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs. | Mkb-innovati... | € 197.225 | 2022 | Details |
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learningVirtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 112.945 | 2023 | Details |
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend OefenmateriaalHet project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken. | Mkb-innovati... | € 82.768 | 2015 | Details |
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijsHet project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator. | Mkb-innovati... | € 198.375 | 2015 | Details |
Way of Life'Way of Life' ontwikkelt een toegankelijke VR- en AI-gebaseerde tool die gebruikers inzicht geeft in hun gezondheid en hen begeleidt naar een vitaler leven, met preventieve zorg als hoofddoel. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
De Autonomaat
Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning
Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal
Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs
Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.
Way of Life
'Way of Life' ontwikkelt een toegankelijke VR- en AI-gebaseerde tool die gebruikers inzicht geeft in hun gezondheid en hen begeleidt naar een vitaler leven, met preventieve zorg als hoofddoel.