Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs

Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

Taal & Digitaal B.V., begeleid door ASQA Subsidies B.V., voert in dit MIT Haalbaarheidsproject een onderzoek uit naar de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor zijn leerplatformen.

Doel van het Algoritme

Het algoritme dient te leren van de grote hoeveelheid data van de leerlingen om vervolgens daarmee nieuwe oefeningen, lessen en/of toetsen te creëren, zonder tussenkomst van een docent. Hierdoor worden docenten ontlast in hun werkzaamheden, wat weer ten goede komt aan het tekort aan leraren.

Voordelen voor Leerlingen

Bovendien krijgen leerlingen een op maat gemaakte aanpak. Een leerling die sterk is in wiskunde zal steeds uitdagender lesmateriaal en oefeningen voor zich krijgen. Zo kan een leerling wiskunde op HAVO-niveau volgen en bijvoorbeeld Aardrijkskunde op VMBO-niveau.

Leren op Afstand

Tot slot zorgt deze ontwikkeling er ook voor dat leren op afstand makkelijker en effectiever wordt. Dit is een grote oplossing voor leerlingen die vanwege gezondheidsklachten thuis moeten blijven.

Toekomstige Stappen

Mocht de haalbaarheid aangetoond worden in dit haalbaarheidsproject, dan is Taal & Digitaal B.V. voornemens om een ontwikkelingstraject op te starten.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Taal & Digitaal B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning Analytics

CodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten.

€ 15.936
Mkb-innovati...

Generiek Learning Framework

Het project onderzoekt de haalbaarheid van AI/ML-technologie voor het persoonlijk aanbieden van educatieve content binnen apps.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Faqta Lerarenplatform

Het project richt zich op het verbeteren van de digitale vaardigheden van leerkrachten via een leeromgeving met gerichte opdrachten, om zo de media- en datawijsheid van leerlingen te bevorderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Learning analytics voor leesonderwijs

Algorithmic onderzoekt de haalbaarheid van een learning analytics applicatie die leerkrachten ondersteunt bij het verbeteren van lees- en spellingvaardigheden van kinderen door data-analyse en algoritmen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

StudieBaas

Het project ontwikkelt een generieke applicatie, StudieBaas, om leerlingen in het middelbaar onderwijs te monitoren en te stimuleren, met als doel het onderwijsproces te verbeteren in Nederland en mogelijk Europa.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal

Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.

€ 82.768
Mkb-innovati...

Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs

Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.

€ 198.375
Mkb-innovati...

De Autonomaat

Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.

€ 197.225
1.1 - Onderz...

Gepersonaliseerd, adaptief en inclusief

Dit project ontwikkelt een adaptief leersysteem voor neurodivergente en laagpresterende leerlingen in het reguliere onderwijs.

€ 282.492
Mkb-innovati...

Leerdoelmonitor

Wizenoze en Onlineklas ontwikkelen de Leerdoelmonitor, een digitale tool die gepersonaliseerd leren ondersteunt door leerkrachten te helpen met voortgangsmonitoring en het creëren van persoonlijke leerpaden.

€ 337.050