Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs
Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.
Projectdetails
Inleiding
Taal & Digitaal B.V., begeleid door ASQA Subsidies B.V., voert in dit MIT Haalbaarheidsproject een onderzoek uit naar de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor zijn leerplatformen.
Doel van het Algoritme
Het algoritme dient te leren van de grote hoeveelheid data van de leerlingen om vervolgens daarmee nieuwe oefeningen, lessen en/of toetsen te creëren, zonder tussenkomst van een docent. Hierdoor worden docenten ontlast in hun werkzaamheden, wat weer ten goede komt aan het tekort aan leraren.
Voordelen voor Leerlingen
Bovendien krijgen leerlingen een op maat gemaakte aanpak. Een leerling die sterk is in wiskunde zal steeds uitdagender lesmateriaal en oefeningen voor zich krijgen. Zo kan een leerling wiskunde op HAVO-niveau volgen en bijvoorbeeld Aardrijkskunde op VMBO-niveau.
Leren op Afstand
Tot slot zorgt deze ontwikkeling er ook voor dat leren op afstand makkelijker en effectiever wordt. Dit is een grote oplossing voor leerlingen die vanwege gezondheidsklachten thuis moeten blijven.
Toekomstige Stappen
Mocht de haalbaarheid aangetoond worden in dit haalbaarheidsproject, dan is Taal & Digitaal B.V. voornemens om een ontwikkelingstraject op te starten.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Taal & Digitaal B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning AnalyticsCodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten. | Mkb-innovati... | € 15.936 | 2020 | Details |
Generiek Learning FrameworkHet project onderzoekt de haalbaarheid van AI/ML-technologie voor het persoonlijk aanbieden van educatieve content binnen apps. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Faqta LerarenplatformHet project richt zich op het verbeteren van de digitale vaardigheden van leerkrachten via een leeromgeving met gerichte opdrachten, om zo de media- en datawijsheid van leerlingen te bevorderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Learning analytics voor leesonderwijsAlgorithmic onderzoekt de haalbaarheid van een learning analytics applicatie die leerkrachten ondersteunt bij het verbeteren van lees- en spellingvaardigheden van kinderen door data-analyse en algoritmen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
StudieBaasHet project ontwikkelt een generieke applicatie, StudieBaas, om leerlingen in het middelbaar onderwijs te monitoren en te stimuleren, met als doel het onderwijsproces te verbeteren in Nederland en mogelijk Europa. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning Analytics
CodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten.
Generiek Learning Framework
Het project onderzoekt de haalbaarheid van AI/ML-technologie voor het persoonlijk aanbieden van educatieve content binnen apps.
Faqta Lerarenplatform
Het project richt zich op het verbeteren van de digitale vaardigheden van leerkrachten via een leeromgeving met gerichte opdrachten, om zo de media- en datawijsheid van leerlingen te bevorderen.
Learning analytics voor leesonderwijs
Algorithmic onderzoekt de haalbaarheid van een learning analytics applicatie die leerkrachten ondersteunt bij het verbeteren van lees- en spellingvaardigheden van kinderen door data-analyse en algoritmen.
StudieBaas
Het project ontwikkelt een generieke applicatie, StudieBaas, om leerlingen in het middelbaar onderwijs te monitoren en te stimuleren, met als doel het onderwijsproces te verbeteren in Nederland en mogelijk Europa.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend OefenmateriaalHet project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken. | Mkb-innovati... | € 82.768 | 2015 | Details |
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijsHet project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator. | Mkb-innovati... | € 198.375 | 2015 | Details |
De AutonomaatHet project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs. | Mkb-innovati... | € 197.225 | 2022 | Details |
Gepersonaliseerd, adaptief en inclusiefDit project ontwikkelt een adaptief leersysteem voor neurodivergente en laagpresterende leerlingen in het reguliere onderwijs. | 1.1 - Onderz... | € 282.492 | 2024 | Details |
LeerdoelmonitorWizenoze en Onlineklas ontwikkelen de Leerdoelmonitor, een digitale tool die gepersonaliseerd leren ondersteunt door leerkrachten te helpen met voortgangsmonitoring en het creëren van persoonlijke leerpaden. | Mkb-innovati... | € 337.050 | 2021 | Details |
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal
Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs
Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.
De Autonomaat
Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.
Gepersonaliseerd, adaptief en inclusief
Dit project ontwikkelt een adaptief leersysteem voor neurodivergente en laagpresterende leerlingen in het reguliere onderwijs.
Leerdoelmonitor
Wizenoze en Onlineklas ontwikkelen de Leerdoelmonitor, een digitale tool die gepersonaliseerd leren ondersteunt door leerkrachten te helpen met voortgangsmonitoring en het creëren van persoonlijke leerpaden.