e-LEARN-IT

Het project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie.

Subsidie
€ 200.000
2020

Projectdetails

Inleiding

e-LEARN-IT (educatie & Logopedie met in-Ear Audio Reconstruction Neural networks & IoT) richt zich op de uitdagingen binnen het onderwijs en de logopedie. Leerlingen zijn enorm afhankelijk van de input van de leerkracht, waardoor niet de meest optimale leerontwikkeling bereikt kan worden. Dit probleem wordt verergerd door het lerarentekort en de hieruit voortvloeiende hoge werkdruk, wat zorgt voor minder persoonlijke aandacht voor kinderen.

Beweging en Leren

Daarnaast bewegen kinderen tegenwoordig veel te weinig, terwijl beweging er juist voor zorgt dat kinderen beter leren en de cognitieve vaardigheden toenemen. Naar aanleiding van deze onderwerpen willen wij met dit project een bijdrage leveren om gepersonaliseerd en bewegingsvrij onderwijs (ook op afstand) te realiseren, waarbij ook het gebruik van schermen kan worden teruggebracht.

Taalachterstand

Er zijn steeds meer kinderen die problemen ervaren met de Nederlandse taal. Ongeveer 10% van alle kinderen heeft een taalachterstand, en dit kan grote gevolgen hebben voor het maatschappelijk functioneren op volwassen leeftijd. Om deze taalachterstand in te halen, kunnen kinderen onder behandeling gaan bij een logopedist.

Problemen in de Logopediesector

De logopediesector heeft echter ook met problemen te kampen. Het vak dreigt steeds minder aantrekkelijk te worden door de lage vergoedingen en hoge werkdruk. Ook voor dit onderwerp werken wij binnen dit project aan het bieden van een positieve bijdrage, door het ontwikkelen van spraaktechnologie voor gebruik in de logopediepraktijk.

Doelstelling

Het doel is om binnen 2 jaar een in-ear leer-assistent te ontwikkelen voor het onderwijs. Dit is een zelfreflecterend auditief systeem, uitgerust met technologie die het mogelijk maakt om leren zeer persoonlijk en op maat te maken, en daarnaast bewegend leren mogelijk maakt.

Innovatieve Technologie

Hiervoor wordt innovatieve spraaktechnologie ontwikkeld die geschikt is voor het herkennen van kinderstemmen. Deze technologie kan naast het corrigeren van fouten ook noteren wat de gebruiker daadwerkelijk zei, in plaats van wat de intentie was om te zeggen. Dit maakt de software ook geschikt voor gebruik in de logopediesector, bijvoorbeeld voor kinderen met een taalontwikkelingsstoornis.

Markten

Met dit project zullen dan ook twee verschillende markten worden aangesproken.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 200.000
Totale projectbegroting€ 573.250

Tijdlijn

Startdatum1-1-2021
Einddatum31-12-2022
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • FreeSense Solutions B.V.penvoerder
  • d-centralize B.V.

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking

Mkb-innovati...

Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs

Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.

€ 198.375
Mkb-innovati...

Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning

Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.

€ 112.945
Mkb-innovati...

Ren, scan en leer

Kleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid.

€ 149.093
Mkb-innovati...

Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal

Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.

€ 82.768
Mkb-innovati...

Blended Learning for Dementia

Tinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties.

€ 185.360

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Haalbaarheidsstudie SchoolBuddy

Het project onderzoekt de haalbaarheid van SchoolBuddy, een slim oortje dat gepersonaliseerd leren ondersteunt en schermtijd vermindert.

€ 20.000
1.1 - Onderz...

Gepersonaliseerd, adaptief en inclusief

Dit project ontwikkelt een adaptief leersysteem voor neurodivergente en laagpresterende leerlingen in het reguliere onderwijs.

€ 282.492
Mkb-innovati...

Learning analytics voor leesonderwijs

Algorithmic onderzoekt de haalbaarheid van een learning analytics applicatie die leerkrachten ondersteunt bij het verbeteren van lees- en spellingvaardigheden van kinderen door data-analyse en algoritmen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Virtual Personal Development Learning Platform

Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Interactief Taal Leren

EduHint onderzoekt de haalbaarheid van een innovatief platform voor interactief taalonderwijs met slimme algoritmen en AI, gericht op het verbeteren van leerrendement en het nemen van een go/no go besluit.

€ 20.000