Elektrisch aangedreven en bestuurbare spudpaal en scheepskraan

Het project onderzoekt de haalbaarheid van elektrische machines voor zero-emissie binnenvaart, met focus op innovatieve apparatuur en ontwikkeling van een nieuwe spudpaal en scheepskraan.

Subsidie
€ 20.000
2021

Projectdetails

Inleiding

Haalbaarheid van elektrisch aangedreven machines voor de zero emission elektrische binnenvaart.

Toekomst van de Binnenvaart

Binnenvaartschepen zullen in de toekomst elektrisch aangedreven worden en dat vraagt innovatie op het gebied van:

  • Apparatuur die gebruikt wordt aan boord
  • Predictive maintenance
  • Aansturing
  • Sensoren en data

Ontwikkeling van Nieuwe Technologie

Misti ontwikkelt een nieuwe spudpaal en scheepskraan voor deze toepassing.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2021

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Misti B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Haalbaarheid Electrical Drivetrain Efficient Control System

Smart-Ship ontwikkelt het EDECS-systeem om de efficiëntie van elektrische en hybride scheepsvoortstuwing te verbeteren, met focus op haalbaarheid, marktwaarde en technische eisen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

PRM - Powerpack Retrofit Methodology

Nexus Energy onderzoekt de haalbaarheid van het retrofitten van binnenvaartschepen met modulaire waterstof-aandrijvingen om emissievrij transport te realiseren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Duurzaam elektrisch aangedreven schip

QYD ontwikkelt een duurzaam elektrisch schip en voert een haalbaarheidsproject uit om technische en economische risico's te beoordelen en innovatieve oplossingen te verkennen.

€ 19.600
Mkb-innovati...

Autonoom en uitstootvrij transportsysteem

Onderzoek naar de haalbaarheid van een autonoom, uitstootvrij transportsysteem voor prefab betondelen in de betonindustrie.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Innovatieve schroef appendage voor duurzame scheepvaart

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuwe scheepsschroefinnovatie die 10-30% brandstofbesparing biedt op grotere schaal.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

1.1 - RSO1.1...

World Class Zero Emission Mobile Equipment

Drie unieke elektrische voertuigen voor havens worden ontwikkeld en getest om zware lasten efficiënt en duurzaam te tillen.

€ 441.290
Mkb-innovati...

Intelligente boordcomputer met diensten voor zero-emissie binnenvaartschepen

Het project richt zich op het ontwikkelen van zero-emissie binnenvaartschepen door sensordata te combineren voor optimale aandrijflijnspecificaties en samenwerking van complexe systemen.

€ 159.446
Mkb-innovati...

Full electric rim drive aandrijving voor commerciële vaart

Het project ontwikkelt een prototype van een 50 kW elektrische rim drive motor voor commerciële vaartuigen, ter vervanging van dieselmotoren, met focus op duurzaamheid en innovatieve functionaliteiten.

€ 177.700
Mkb-innovati...

Hybride pleziervaart aandrijving o.b.v. Rim Drive

Ontwikkeling van een plug-and-play hybride aandrijvingssysteem voor kleine boten, dat de prestaties van dieselmotoren biedt met elektrische aandrijving en CO2-uitstoot vermindert.

€ 91.280
Mkb-innovati...

Multifunctioneel elektrisch werktuig op wielbasis

Het project ontwikkelt een duurzame mobiele graafmachine met een elektromotor om fossiele brandstoffen te vervangen en de uitstoot van vervuilende stoffen te verminderen.

€ 187.075