Innovatieve schroef appendage voor duurzame scheepvaart

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuwe scheepsschroefinnovatie die 10-30% brandstofbesparing biedt op grotere schaal.

Subsidie
€ 20.000
2022

Projectdetails

Inleiding

Een nieuw onderdeel wordt toegevoegd aan het huidige ontwerp van een scheepsschroef.

Innovatie

Deze innovatie zorgt voor een 10-30% brandstofbesparing op kleine schaal.

Doel van de studie

De aanvrager wil met deze studie de haalbaarheid op grotere schaal onderzoeken.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2022

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Haalbaarheidsproject naar de pre-swirl stator

Ship Motion Design B.V. ontwikkelt een pre-swirl stator om de voortstuwing van schepen te optimaliseren en zo de brandstofvraag en emissies te verminderen, met aandacht voor haalbaarheid en risico's.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsstudie naar een magnetisch reologisch lager voor de scheepvaart

AEGIR-Marine Production B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een revolutionair magnetisch reologisch lager om de scheepvaart te verduurzamen en emissies te verminderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

WingSail

Proton onderzoekt de haalbaarheid van de WingSail, een innovatief en gebruiksvriendelijk zeilsysteem dat de prestaties van zeilvrachtschepen kan verbeteren.

€ 11.616
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsstudie naar de ‘a-pod crp’ een contra rotating propeller pod

AAApropulsion B.V. voert een haalbaarheidsonderzoek uit naar de innovatieve A-POD CRP, een elektrische propellerpod die de verduurzaming van de maritieme sector mogelijk maakt.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Pelican

Het project "Pelican" ontwikkelt een webgebaseerde softwaretool om belanghebbenden te ondersteunen bij het verkennen van windondersteunde voortstuwing voor schepen, met focus op simulatie en ontwerpimpact.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

2.2 - Hernie...

VentoFoils XL duurzame windvoortstuwing voor zeeschepen

Het project ontwikkelt duurzame windvoortstuwing voor zeeschepen ter bevordering van de energietransitie in de maritieme sector.

€ 600.000
Mkb-innovati...

Full electric rim drive aandrijving voor commerciële vaart

Het project ontwikkelt een prototype van een 50 kW elektrische rim drive motor voor commerciële vaartuigen, ter vervanging van dieselmotoren, met focus op duurzaamheid en innovatieve functionaliteiten.

€ 177.700
Mkb-innovati...

Hybride pleziervaart aandrijving o.b.v. Rim Drive

Ontwikkeling van een plug-and-play hybride aandrijvingssysteem voor kleine boten, dat de prestaties van dieselmotoren biedt met elektrische aandrijving en CO2-uitstoot vermindert.

€ 91.280
EIC Accelerator

Advanced sails to reduce environmental impact and OPEX of maritime transport

b4b's patented wingsail technology harnesses wind energy to reduce maritime fuel consumption by up to 30%, lowering costs and environmental impact while meeting IMO and EU regulations.

€ 2.396.802
Mkb-innovati...

Hexa Tetra Propeller-e

Het project ontwikkelt een prototype van een innovatieve elektrische voortstuwingsmotor voor binnenvaartschepen, gericht op brandstofreductie en efficiëntieverbetering in de scheepvaart.

€ 200.000