Hybride oplossing voor inboardmotoren

Het project richt zich op de ontwikkeling van een hybride elektromotor die bestaande inboard benzine- en dieselmotoren retrofit kan ombouwen naar emissievrij varen in recreatieve schepen.

Subsidie
€ 20.000
2021

Projectdetails

Inleiding

De voorgenomen innovatie is de ontwikkeling van een nieuw product, een elektromotor die retrofit kan worden ingebouwd op een bestaande benzine- en diesel aangedreven inboard motor.

Doelgroep

Recreatieve motorschepen of speedboten kunnen uitgevoerd zijn met een buitenboordmotor of inboardmotor.

Uitdaging

Bij schepen met een inboard motor is het een grote uitdaging om deze emissievrij te maken voor het varen in emissievrije zones en tevens het vereiste vermogen te behouden.

Oplossing

Aarts heeft een unieke innovatie ontwikkeld om bestaande inboard motoren retrofit hybride te maken: de hybride elektromotor.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2021

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aarts Dieseltechniek B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Compacte, Milieuvriendelijke Hybride-Elektrische Buitenboordmotor met Multifuel Range Extender

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een hybride buitenboordmotor om de milieuproblemen van traditionele motoren aan te pakken en bij te dragen aan een klimaatneutrale economie.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Compacte, Milieuvriendelijke Hybride-Elektrische Buitenboordmotor met Multifuel Range Extender

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een hybride buitenboordmotor om milieuvriendelijke vaart te bevorderen en fossiele brandstoffen te verminderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsstudie naar universeel retrofitten van binnenboordmotoren

WaterWorld onderzoekt de haalbaarheid van betaalbare retrofitpakketten voor zeilboten en motorjachten om de CO2-uitstoot van recreatief varen drastisch te verminderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

PRM - Powerpack Retrofit Methodology

Nexus Energy onderzoekt de haalbaarheid van het retrofitten van binnenvaartschepen met modulaire waterstof-aandrijvingen om emissievrij transport te realiseren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Low-loading diesel generators

Het project richt zich op de ontwikkeling van een innovatieve oplossing voor dieselgeneratoren die brandstofverbruik vermindert bij lage belasting en geen verbruik bij inactiviteit, terwijl ze direct inzetbaar blijven.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Hybride pleziervaart aandrijving o.b.v. Rim Drive

Ontwikkeling van een plug-and-play hybride aandrijvingssysteem voor kleine boten, dat de prestaties van dieselmotoren biedt met elektrische aandrijving en CO2-uitstoot vermindert.

€ 91.280
Mkb-innovati...

All-in-one retrofit pakket voor de zero-emissie pleziervaart

Ontwikkeling van een plug-and-play retrofitpakket voor het vervangen van dieselmotoren in recreatieve vaartuigen door elektrische aandrijving, met als doel CO2-besparing en een gevalideerd prototype.

€ 109.830
Mkb-innovati...

Innovatieve Elektrische Buitenboordmotor

Ontwikkeling en test van een innovatieve elektrische buitenboordmotor in een R&D-project.

€ 141.680
Mkb-innovati...

Intelligente boordcomputer met diensten voor zero-emissie binnenvaartschepen

Het project richt zich op het ontwikkelen van zero-emissie binnenvaartschepen door sensordata te combineren voor optimale aandrijflijnspecificaties en samenwerking van complexe systemen.

€ 159.446
Mkb-innovati...

Modulair start-stop systeem met semi-autopilot voor optimale en schone vaarprofielen binnenvaart

Oudcomb BV en Autena ontwikkelen een modulair start/stop systeem met accupakket en adviserende boardcomputer om de binnenvaart te moderniseren en verduurzamen, met lagere uitstoot en efficiëntere vaartijden.

€ 194.460