Wordy: een serious gaming platform voor onderwijs moderne talen

Het project ontwikkelt het innovatieve platform Wordy om leerkrachten te ondersteunen in het talenonderwijs met gamified oefeningen en diverse beoordelingsmethoden, ter bestrijding van het lerarentekort.

Subsidie
€ 200.000
2017

Projectdetails

Inleiding

Het onderwijs vergrijst en de arbeidsmarkt trekt aan. Als er niets verandert, dan dreigt er een lerarentekort.

Projectomschrijving

De initiatiefnemers van dit project, ITSLanguage BV en Revisely BV, werken in dit R&D-project aan de gezamenlijke ontwikkeling van het innovatieve platform Wordy voor het talenonderwijs.

Functionaliteiten van Wordy

Met Wordy wordt het mogelijk om leerkrachten te helpen bij het organiseren van oefeningen voor spreek- en schrijfvaardigheid. Binnen het platform worden de volgende gamified oefenvormen aangeboden:

  • Specifieke competenties die beoordeeld worden door mede-leerlingen die andere nakijken (social learning)
  • Externe personen die werk nakijken ‘voor de lol’ of als broodwinning (crowdsourcing)
  • Automatisch nakijken door intelligente spraak- en taaltechnologie

Voordelen van het platform

Deze vormen van nakijken besparen op de tijd die ‘kost’.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 200.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2017

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Itslanguage B.V.penvoerder
  • Revisely B.V.

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking

Mkb-innovati...

e-LEARN-IT

Het project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal

Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.

€ 82.768
Mkb-innovati...

Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs

Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.

€ 198.375
Mkb-innovati...

Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning

Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.

€ 112.945
Mkb-innovati...

Ontwikkeling platform voor Technology Enhanced Collaborative Learning and Serious Gaming

Geen samenvatting beschikbaar voor het project.

€ 130.264

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Academic Language Checker (ALC)

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een slimme Academic Language Checker om academische schrijfproblemen van studenten met taalbeheersingsproblemen te identificeren en te verhelpen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs

Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Interactief Taal Leren

EduHint onderzoekt de haalbaarheid van een innovatief platform voor interactief taalonderwijs met slimme algoritmen en AI, gericht op het verbeteren van leerrendement en het nemen van een go/no go besluit.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Happy@School

Het project 'Happy@School' richt zich op het verbeteren van het werkgeluk van docenten via zelflerende AI-gamificatie om het lerarentekort aan te pakken en continue ontwikkeling te stimuleren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Edion

Het project ontwikkelt een geautomatiseerd systeem voor vraaggeneratie in de natuurkunde om docenten tijd te besparen en studenten een boeiendere leerervaring te bieden.

€ 20.000