Ship stabilizer control system
Het project ontwikkelt een ship stabilizer control system om scheepsbewegingen te verbeteren en wereldwijd het aantal gekapseisde schepen te verminderen, na het oplossen van haalbaarheidsvragen.
Projectdetails
Inleiding
Golven beïnvloeden scheepsbewegingen met soms gevaarlijke situaties tot gevolg. Met dit ship stabilizer control system project wil Subsea-Connect veiligere wateren creëren en hierdoor wereldwijd minder gekapseisde schepen realiseren.
Ambitie en Doelstellingen
Deze ambitie sluit naadloos aan bij de RIS3, topsector HTSM/ICT en levert een concrete bijdrage aan KIA 4. Veiligheid deelprogramma II. Maritieme hightech voor een veilige zee.
Haalbaarheid en Risico's
Echter dienen allereerst de haalbaarheidsvragen, knelpunten en onzekerheden te worden beantwoord om vervolgens na een go/no-go moment te kunnen starten met het risicovolle R&D-traject.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Subsea-Connect Services B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheid remote controlled varen met behulp van haptische feedbackSmart-Ship ontwikkelt een haptische remote control set voor de afstandsbediening van schepen, gericht op verbeterde controle en efficiëntie, met als doel kosten te verlagen en veiligheid te verhogen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
MIDAS Marine Intelligent Digital Automation SystemSubsea-Connect ontwikkelt MIDAS, een geïntegreerd systeem voor maritieme automatisering en datadeling, om scheepsvaart duurzamer, efficiënter en veiliger te maken, na een haalbaarheidsonderzoek. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsproject naar de pre-swirl statorShip Motion Design B.V. ontwikkelt een pre-swirl stator om de voortstuwing van schepen te optimaliseren en zo de brandstofvraag en emissies te verminderen, met aandacht voor haalbaarheid en risico's. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheid Electrical Drivetrain Efficient Control SystemSmart-Ship ontwikkelt het EDECS-systeem om de efficiëntie van elektrische en hybride scheepsvoortstuwing te verbeteren, met focus op haalbaarheid, marktwaarde en technische eisen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Digitale DuiktoolFleet Cleaner ontwikkelt een digitale tool voor duikers om het onderhoudsproces van zeeschepen te automatiseren en veiliger te maken, ter ondersteuning van duurzame innovaties. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheid remote controlled varen met behulp van haptische feedback
Smart-Ship ontwikkelt een haptische remote control set voor de afstandsbediening van schepen, gericht op verbeterde controle en efficiëntie, met als doel kosten te verlagen en veiligheid te verhogen.
MIDAS Marine Intelligent Digital Automation System
Subsea-Connect ontwikkelt MIDAS, een geïntegreerd systeem voor maritieme automatisering en datadeling, om scheepsvaart duurzamer, efficiënter en veiliger te maken, na een haalbaarheidsonderzoek.
Haalbaarheidsproject naar de pre-swirl stator
Ship Motion Design B.V. ontwikkelt een pre-swirl stator om de voortstuwing van schepen te optimaliseren en zo de brandstofvraag en emissies te verminderen, met aandacht voor haalbaarheid en risico's.
Haalbaarheid Electrical Drivetrain Efficient Control System
Smart-Ship ontwikkelt het EDECS-systeem om de efficiëntie van elektrische en hybride scheepsvoortstuwing te verbeteren, met focus op haalbaarheid, marktwaarde en technische eisen.
Digitale Duiktool
Fleet Cleaner ontwikkelt een digitale tool voor duikers om het onderhoudsproces van zeeschepen te automatiseren en veiliger te maken, ter ondersteuning van duurzame innovaties.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
VVW@ZeeHet project ontwikkelt een modulair systeem dat risico's op zee in kaart brengt en adviezen geeft voor veilige operaties van vaartuigen, rekening houdend met diverse omgevingsfactoren. | Mkb-innovati... | € 192.087 | 2023 | Details |
Ontwikkeling van een smart ship-rolling motion warning systemNext Ocean en Aktis Hydraulics ontwikkelen een innovatief waarschuwing systeem voor schepen om parametrisch slingeren te voorspellen en zo het risico op het verliezen van containers te verminderen. | Mkb-innovati... | € 199.790 | 2021 | Details |
Ship Monitoring and Management SystemHet project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart. | Mkb-innovati... | € 126.875 | 2015 | Details |
HaptrickHet Haptrick-project ontwikkelt een simulator met haptische feedback voor maritieme training om de veiligheid te verbeteren, menselijke fouten te verminderen en brandstofefficiëntie te verhogen. | Mkb-innovati... | € 350.000 | 2019 | Details |
Remote survey systeemHet project ontwikkelt een remote survey systeem voor efficiënter en goedkoper bodemonderzoek op zee, met als doel een kostenbesparing van 30% en verbeterde monitoring door bodemspecialisten. | Mkb-innovati... | € 297.500 | 2020 | Details |
VVW@Zee
Het project ontwikkelt een modulair systeem dat risico's op zee in kaart brengt en adviezen geeft voor veilige operaties van vaartuigen, rekening houdend met diverse omgevingsfactoren.
Ontwikkeling van een smart ship-rolling motion warning system
Next Ocean en Aktis Hydraulics ontwikkelen een innovatief waarschuwing systeem voor schepen om parametrisch slingeren te voorspellen en zo het risico op het verliezen van containers te verminderen.
Ship Monitoring and Management System
Het project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart.
Haptrick
Het Haptrick-project ontwikkelt een simulator met haptische feedback voor maritieme training om de veiligheid te verbeteren, menselijke fouten te verminderen en brandstofefficiëntie te verhogen.
Remote survey systeem
Het project ontwikkelt een remote survey systeem voor efficiënter en goedkoper bodemonderzoek op zee, met als doel een kostenbesparing van 30% en verbeterde monitoring door bodemspecialisten.