Ship stabilizer control system

Het project ontwikkelt een ship stabilizer control system om scheepsbewegingen te verbeteren en wereldwijd het aantal gekapseisde schepen te verminderen, na het oplossen van haalbaarheidsvragen.

Subsidie
€ 20.000
2021

Projectdetails

Inleiding

Golven beïnvloeden scheepsbewegingen met soms gevaarlijke situaties tot gevolg. Met dit ship stabilizer control system project wil Subsea-Connect veiligere wateren creëren en hierdoor wereldwijd minder gekapseisde schepen realiseren.

Ambitie en Doelstellingen

Deze ambitie sluit naadloos aan bij de RIS3, topsector HTSM/ICT en levert een concrete bijdrage aan KIA 4. Veiligheid deelprogramma II. Maritieme hightech voor een veilige zee.

Haalbaarheid en Risico's

Echter dienen allereerst de haalbaarheidsvragen, knelpunten en onzekerheden te worden beantwoord om vervolgens na een go/no-go moment te kunnen starten met het risicovolle R&D-traject.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2021

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Subsea-Connect Services B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Haalbaarheid remote controlled varen met behulp van haptische feedback

Smart-Ship ontwikkelt een haptische remote control set voor de afstandsbediening van schepen, gericht op verbeterde controle en efficiëntie, met als doel kosten te verlagen en veiligheid te verhogen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

MIDAS Marine Intelligent Digital Automation System

Subsea-Connect ontwikkelt MIDAS, een geïntegreerd systeem voor maritieme automatisering en datadeling, om scheepsvaart duurzamer, efficiënter en veiliger te maken, na een haalbaarheidsonderzoek.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsproject naar de pre-swirl stator

Ship Motion Design B.V. ontwikkelt een pre-swirl stator om de voortstuwing van schepen te optimaliseren en zo de brandstofvraag en emissies te verminderen, met aandacht voor haalbaarheid en risico's.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheid Electrical Drivetrain Efficient Control System

Smart-Ship ontwikkelt het EDECS-systeem om de efficiëntie van elektrische en hybride scheepsvoortstuwing te verbeteren, met focus op haalbaarheid, marktwaarde en technische eisen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Digitale Duiktool

Fleet Cleaner ontwikkelt een digitale tool voor duikers om het onderhoudsproces van zeeschepen te automatiseren en veiliger te maken, ter ondersteuning van duurzame innovaties.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

VVW@Zee

Het project ontwikkelt een modulair systeem dat risico's op zee in kaart brengt en adviezen geeft voor veilige operaties van vaartuigen, rekening houdend met diverse omgevingsfactoren.

€ 192.087
Mkb-innovati...

Ontwikkeling van een smart ship-rolling motion warning system

Next Ocean en Aktis Hydraulics ontwikkelen een innovatief waarschuwing systeem voor schepen om parametrisch slingeren te voorspellen en zo het risico op het verliezen van containers te verminderen.

€ 199.790
Mkb-innovati...

Ship Monitoring and Management System

Het project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart.

€ 126.875
Mkb-innovati...

Haptrick

Het Haptrick-project ontwikkelt een simulator met haptische feedback voor maritieme training om de veiligheid te verbeteren, menselijke fouten te verminderen en brandstofefficiëntie te verhogen.

€ 350.000
Mkb-innovati...

Remote survey systeem

Het project ontwikkelt een remote survey systeem voor efficiënter en goedkoper bodemonderzoek op zee, met als doel een kostenbesparing van 30% en verbeterde monitoring door bodemspecialisten.

€ 297.500