Haalbaarheidsstudie online platform Doris Dorpsuil

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

Het onderwijs kent een steeds hogere uitstroom van leerlingen naar het speciaal onderwijs, met een stijging van gemiddeld 1000 leerlingen per jaar volgens het VWS. Hierbij is er steeds minder aandacht voor het individu binnen ons educatiesysteem. Daarnaast heeft onze maatschappij te maken met enorm hoge burn-outcijfers en blijkt dat mensen weinig emotioneel contact hebben met zichzelf.

Doelstelling

Het is belangrijk om kinderen al van jongs af aan te leren om zelf te kunnen:

  1. Inchecken met hun eigen gevoel;
  2. Praten met elkaar hierover;

Dit zorgt ervoor dat we een generatie creëren die leert empathie te ontwikkelen en niet vervreemdt van menselijk contact, ondanks de huidige digitalisering.

Projectomschrijving

[Aanvrager/Partner] is voornemens in haar haalbaarheidsstudie te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor de ontwikkeling van een interactieve tool op een online platform. Hier kunnen kinderen hun dag inchecken met Doris Dorpsuil, voordat hun schooldag, doktersconsult of pedagogische hulpverleningssessie begint.

Functionaliteit

De digitale communicatietool ondersteunt een effectieve manier van communiceren face-to-face en stimuleert de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen.

Onderzoek

Binnen dit haalbaarheidsonderzoek wil [Aanvrager/Partner] een onderzoek doen naar de technische en economische haalbaarheid van dit softwareproduct. [Aanvrager/Partner] wil de oplossing gaan inzetten in de markt, gericht op onderwijs, ziekenhuizen en pedagogische hulpverlening.

Verwachte uitkomst

Het beoogde resultaat van dit haalbaarheidsonderzoek is een go/no-go beslissing voor de ontwikkeling van de digitale communicatietool in het online platform.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek online platform Bloeiend Brein.

Het online platform [Aanvrager/Partner] biedt ouders laagdrempelige toegang tot kennis en begeleiding voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen (0-6 jaar) om vroegtijdige ontwikkelingsproblemen te voorkomen.

€ 19.992
Mkb-innovati...

Kind en Ouderportaal DAPPER

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een digitaal portaal voor kinderfysiotherapie om e-health te integreren in behandelingen, met als doel een Go/No go beslissing voor verdere ontwikkeling.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Virtual Personal Development Learning Platform

Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Interactief platform voor zelfontwikkeling en psycho-educatie [de Podcast Psycholoog]

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een interactief online-platform voor zelfontwikkeling en psycho-educatie.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsproject Zorg voor ‘De Mens’ 2020

Het project onderzoekt innovatieve oplossingen voor dagbesteding en eenzaamheid bij jong dementerenden, met focus op technologie zoals beeldbellen en VR-therapie, om ondersteuning te bieden.

€ 19.392

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

De Autonomaat

Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.

€ 197.225