Wijkie Stoppy Interface (WSI)
Een app ontwikkelen die kinderen en ouders helpt speelafspraken te maken, zodat kinderen minder tijd in digitale omgevingen doorbrengen en meer buiten spelen voor hun ontwikkeling.
Projectdetails
Inleiding
De dagelijkse tijdsbesteding van kinderen bestaat voor een steeds groter deel uit spelletjes en filmpjes kijken op hun gameconsole, tablet en/of smartphone. Er kan worden gesteld dat veel kinderen vastzitten in een digitale omgeving. Deze digitale omgeving brengt veel gevaren met zich mee voor de ontwikkeling van het kind.
Gevolgen van Digitale Overbelasting
De gevolgen van dit gedrag uiten zich in:
- Bijziendheid
- Zwaarlijvigheid
- Achteruitgang in de motoriek
- Belemmering van de sociale ontwikkeling
Op lange termijn zullen deze gevolgen van grote invloed zijn binnen de maatschappij. Kinderen horen namelijk te bewegen en in contact te zijn met anderen; dat bevordert hun mentale en fysieke ontwikkeling.
Oplossing
De negatieve gevolgen van het vastzitten in de digitale wereld kunnen worden voorkomen wanneer kinderen meer naar buiten gaan en spelen met anderen. Daarom wil [Aanvrager/Partner] daarvoor een platform ontwikkelen. Het gaat daarbij om kinderen tussen de 6 en 12 jaar en voornamelijk bij de jonge kinderen zijn de ouders nog erg betrokken bij deze speelafspraken.
Ontwikkeling van de App
[Aanvrager/Partner] beoogt de ontwikkeling van een veilige app die niet alleen kinderen, maar ook ouders helpt om een speelafspraak voor de kinderen tot stand te brengen en ze daarbij op een juiste manier te prikkelen dit te gaan doen.
Innovatieve Interface
[Aanvrager/Partner] wil middels de toepassing van psychologische factoren een nieuw type interface, genaamd ‘stoppy interface’, ontwikkelen. Deze interface moet kinderen stimuleren om hun elektronische apparaten weg te leggen om buiten te spelen. Op deze manier helpt [Aanvrager/Partner] kinderen opnieuw de weg te vinden naar het speelveldje, met als doel hen...
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Wijkie Stoppy Interface (WSI)Wijkie ontwikkelt een app om kinderen te stimuleren buiten te spelen en sociale interactie te bevorderen, ter bevordering van hun gezondheid. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Virtual Personal Development Learning PlatformHet project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek online platform Bloeiend Brein.Het online platform [Aanvrager/Partner] biedt ouders laagdrempelige toegang tot kennis en begeleiding voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen (0-6 jaar) om vroegtijdige ontwikkelingsproblemen te voorkomen. | Mkb-innovati... | € 19.992 | 2022 | Details |
Parent Participation AppHet project ontwikkelt een innovatief online platform en mobiele app om ouderbetrokkenheid in het onderwijs te vergroten door ouders snel en schaalbaar inspraak te geven op diverse niveaus. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Game gedragsverandering kinderen (3-9 jaar)Ontwikkel een interactieve gezondheidsgame-app voor jongeren van 3-9 jaar die gedrag positief beïnvloedt door dataverzameling en gepersonaliseerde feedback. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Wijkie Stoppy Interface (WSI)
Wijkie ontwikkelt een app om kinderen te stimuleren buiten te spelen en sociale interactie te bevorderen, ter bevordering van hun gezondheid.
Virtual Personal Development Learning Platform
Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.
Haalbaarheidsonderzoek online platform Bloeiend Brein.
Het online platform [Aanvrager/Partner] biedt ouders laagdrempelige toegang tot kennis en begeleiding voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen (0-6 jaar) om vroegtijdige ontwikkelingsproblemen te voorkomen.
Parent Participation App
Het project ontwikkelt een innovatief online platform en mobiele app om ouderbetrokkenheid in het onderwijs te vergroten door ouders snel en schaalbaar inspraak te geven op diverse niveaus.
Game gedragsverandering kinderen (3-9 jaar)
Ontwikkel een interactieve gezondheidsgame-app voor jongeren van 3-9 jaar die gedrag positief beïnvloedt door dataverzameling en gepersonaliseerde feedback.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Ren, scan en leerKleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid. | Mkb-innovati... | € 149.093 | 2020 | Details |
Way of Life'Way of Life' ontwikkelt een toegankelijke VR- en AI-gebaseerde tool die gebruikers inzicht geeft in hun gezondheid en hen begeleidt naar een vitaler leven, met preventieve zorg als hoofddoel. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
Ren, scan en leer
Kleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid.
Way of Life
'Way of Life' ontwikkelt een toegankelijke VR- en AI-gebaseerde tool die gebruikers inzicht geeft in hun gezondheid en hen begeleidt naar een vitaler leven, met preventieve zorg als hoofddoel.