VickyV2G

Vicky ontwikkelt een platform voor het reserveren van parkeerplekken dat EV's inzet voor bidirectioneel laden, om vraag en aanbod van elektriciteit te optimaliseren en netwerkstabiliteit te bevorderen.

Subsidie
€ 20.000
2022

Projectdetails

Inleiding

Vicky heeft een platform ontwikkeld waarmee automobilisten een parkeerplek in een stad kunnen reserveren bij bedrijven of particulieren die een of meerdere plekken over hebben.

Innovatie

Vicky wil dit platform combineren met het stijgende aandeel EV's op de weg en bidirectioneel laden van auto’s om netwerkstabiliteit te bevorderen. De innovatie die wordt onderzocht in dit project is een nieuwe dienst waarmee elektrische auto’s (Electric Vehicles, EV) ingezet kunnen worden om elektriciteit op te slaan.

Onderzoek

Onderzoek in dit project is om via de Vicky-software vraag (hotels, klanten) en aanbod (batterijen in EV’s) bij elkaar te brengen. De aanvrager gaat onderzoek doen naar de verschillende boordcomputers in EV's, het laadgedrag van EV's, en de softwaremogelijkheden om het opladen aan te sturen.

Economisch Aspect

Het afstemmen van vraag en aanbod op het elektriciteitsnet is een belangrijk economisch aspect dat Vicky gaat onderzoeken.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2022

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Vicky B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

ELRS

Het project introduceert een reserveringssysteem voor elektrische laadpalen, waardoor automobilisten verzekerd zijn van een laadplek en gestimuleerd worden om efficiënt gebruik te maken van de laadinfrastructuur.

€ 19.200
Mkb-innovati...

Eco-Movement reserveringsdienst laadpunten

Eco-Movement ontwikkelt een dienst waarmee EV-rijders laadpalen van diverse aanbieders kunnen reserveren, zelfs voor vertrek.

€ 20.000
Mkb-innovati...

rECAPS: roaming enabled Electric Charging for Advanced Parking Systems

TandemDrive ontwikkelt het rECAPS-platform om het laadproces van elektrische auto’s in flexibele parkeeromgevingen te automatiseren, van autorisatie tot facturatie.

€ 20.000
Mkb-innovati...

HAALBAARHEIDSONDERZ.ONTWIKKELING EMBEDDED SYSTEM SLIM LADEN EV MET ZONNESTROOM

AmperaPark ontwikkelt een hightech systeem voor het efficiënt laden van elektrische voertuigen met zonnestroom op parkeerplaatsen, gericht op energiemanagement en gebruiksgemak voor EV-rijders.

€ 19.860
Mkb-innovati...

ChargeRing

Evise onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gestuurd plansysteem om het laadproces van elektrische voertuigen te optimaliseren en parkeersituaties bij drukke oplaadlocaties te verbeteren.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

HERMES

Het HERMES-project ontwikkelt een app voor het reserveren en betalen van semi-publieke laadpalen, om het tekort aan laadplekken voor elektrische auto’s te verminderen.

€ 179.800
Mkb-innovati...

EV Tools: IT voor laadinfrastructuur

Het MIT-R&D-project ontwikkelt de 'EV Tools' beleidstoolkit om digitale transformatie in projectmanagement van laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen te ondersteunen.

€ 137.235
Mkb-innovati...

Open EV Apps

Dit project ontwikkelt een open protocol voor efficiënt beheer van elektrische voertuigen, gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring en diensten voor berijders en fleetmanagers.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Dynamische aansturing laadpunten elektrische voertuigen

Hero Balancer en Blue Current ontwikkelen een totaaloplossing voor dynamisch energiebeheer in gebouwen, gericht op het optimaliseren van laadpunten en warmtepompen om kosten te verlagen.

€ 185.220
Mkb-innovati...

Planning Optimalisatie voor de Energietransitie in Transport [POET]

Het project ontwikkelt het POET-platform om binnenstedelijke transportbedrijven te ondersteunen bij de elektrificatie van hun vloot en de benodigde laadinfrastructuur te realiseren.

€ 341.250