Eco-Movement reserveringsdienst laadpunten
Eco-Movement ontwikkelt een dienst waarmee EV-rijders laadpalen van diverse aanbieders kunnen reserveren, zelfs voor vertrek.
Projectdetails
Inleiding
De beoogde innovatie is een nieuwe dienst van Eco-Movement die het mogelijk maakt voor EV-rijders om laadpalen van verschillende aanbieders te reserveren, ook al vóór vertrek als de rijder dat wil.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Eco-Movement B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
ELRSHet project introduceert een reserveringssysteem voor elektrische laadpalen, waardoor automobilisten verzekerd zijn van een laadplek en gestimuleerd worden om efficiënt gebruik te maken van de laadinfrastructuur. | Mkb-innovati... | € 19.200 | 2021 | Details |
VickyV2GVicky ontwikkelt een platform voor het reserveren van parkeerplekken dat EV's inzet voor bidirectioneel laden, om vraag en aanbod van elektriciteit te optimaliseren en netwerkstabiliteit te bevorderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
QreeliQ2 voert een haalbaarheidsonderzoek uit naar de Qreel, een oplossing voor laadmogelijkheden zonder kabels over de stoep, om het opladen van elektrische auto's te vergemakkelijken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Safer PayMoveYou B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve softwareoplossing met wisselende QR-codes om het gebruiksgemak van elektrisch rijden te verbeteren en de toegankelijkheid te vergroten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
rECAPS: roaming enabled Electric Charging for Advanced Parking SystemsTandemDrive ontwikkelt het rECAPS-platform om het laadproces van elektrische auto’s in flexibele parkeeromgevingen te automatiseren, van autorisatie tot facturatie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
ELRS
Het project introduceert een reserveringssysteem voor elektrische laadpalen, waardoor automobilisten verzekerd zijn van een laadplek en gestimuleerd worden om efficiënt gebruik te maken van de laadinfrastructuur.
VickyV2G
Vicky ontwikkelt een platform voor het reserveren van parkeerplekken dat EV's inzet voor bidirectioneel laden, om vraag en aanbod van elektriciteit te optimaliseren en netwerkstabiliteit te bevorderen.
Qreel
iQ2 voert een haalbaarheidsonderzoek uit naar de Qreel, een oplossing voor laadmogelijkheden zonder kabels over de stoep, om het opladen van elektrische auto's te vergemakkelijken.
Haalbaarheidsonderzoek Safer Pay
MoveYou B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve softwareoplossing met wisselende QR-codes om het gebruiksgemak van elektrisch rijden te verbeteren en de toegankelijkheid te vergroten.
rECAPS: roaming enabled Electric Charging for Advanced Parking Systems
TandemDrive ontwikkelt het rECAPS-platform om het laadproces van elektrische auto’s in flexibele parkeeromgevingen te automatiseren, van autorisatie tot facturatie.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
HERMESHet HERMES-project ontwikkelt een app voor het reserveren en betalen van semi-publieke laadpalen, om het tekort aan laadplekken voor elektrische auto’s te verminderen. | Mkb-innovati... | € 179.800 | 2023 | Details |
EV Tools: IT voor laadinfrastructuurHet MIT-R&D-project ontwikkelt de 'EV Tools' beleidstoolkit om digitale transformatie in projectmanagement van laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen te ondersteunen. | Mkb-innovati... | € 137.235 | 2021 | Details |
Open EV AppsDit project ontwikkelt een open protocol voor efficiënt beheer van elektrische voertuigen, gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring en diensten voor berijders en fleetmanagers. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2016 | Details |
Dynamische aansturing laadpunten elektrische voertuigenHero Balancer en Blue Current ontwikkelen een totaaloplossing voor dynamisch energiebeheer in gebouwen, gericht op het optimaliseren van laadpunten en warmtepompen om kosten te verlagen. | Mkb-innovati... | € 185.220 | 2018 | Details |
Planning Optimalisatie voor de Energietransitie in Transport [POET]Het project ontwikkelt het POET-platform om binnenstedelijke transportbedrijven te ondersteunen bij de elektrificatie van hun vloot en de benodigde laadinfrastructuur te realiseren. | Mkb-innovati... | € 341.250 | 2023 | Details |
HERMES
Het HERMES-project ontwikkelt een app voor het reserveren en betalen van semi-publieke laadpalen, om het tekort aan laadplekken voor elektrische auto’s te verminderen.
EV Tools: IT voor laadinfrastructuur
Het MIT-R&D-project ontwikkelt de 'EV Tools' beleidstoolkit om digitale transformatie in projectmanagement van laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen te ondersteunen.
Open EV Apps
Dit project ontwikkelt een open protocol voor efficiënt beheer van elektrische voertuigen, gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring en diensten voor berijders en fleetmanagers.
Dynamische aansturing laadpunten elektrische voertuigen
Hero Balancer en Blue Current ontwikkelen een totaaloplossing voor dynamisch energiebeheer in gebouwen, gericht op het optimaliseren van laadpunten en warmtepompen om kosten te verlagen.
Planning Optimalisatie voor de Energietransitie in Transport [POET]
Het project ontwikkelt het POET-platform om binnenstedelijke transportbedrijven te ondersteunen bij de elektrificatie van hun vloot en de benodigde laadinfrastructuur te realiseren.