SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

Engine Management System voor waterstof en methanol

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een kosteneffectief Engine Management System voor waterstof en methanol met vergelijkbare prestaties.

Subsidie
€ 20.000
2024

Projectdetails

Inleiding

Het onderzoeken van de haalbaarheid om een eigen Engine Management System te ontwikkelen voor waterstof en methanol brandstofdosering.

Doelstellingen

  1. Prestaties: Het systeem moet qua prestaties vergelijkbaar zijn met de huidige commercieel beschikbare oplossing.
  2. Kostprijs: Het systeem moet qua kostprijs lager zijn dan de huidige commerciële oplossingen.
  3. Integratie: Het moet een alles-in-een oplossing zijn, in tegenstelling tot de huidige oplossing die een samenstelling van losse delen is.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000
Totale projectbegroting€ 57.600

Tijdlijn

Startdatum1-6-2024
Einddatum31-5-2025
Subsidiejaar2024

Partners & Locaties

Projectpartners

  • NPS Driven B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

MIT Haalbaarheid

Subsidie tot € 20.000 voor mkb-ondernemingen om de technische en economische haalbaarheid van een innovatief product, proces of dienst te onderzoeken.

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

ProjectRegelingBedragJaarActie

CRE Waterstof

MKBesturingstechniek onderzoekt de ontwikkeling van efficiënte waterstofmotoren en bijbehorende besturingssystemen voor duurzame toepassingen.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

Maritieme hybride aandrijflijn

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een modulaire hybride aandrijflijn voor maritieme toepassingen, aangedreven door waterstof.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details

CRE Waterstof

MKBesturingstechniek ontwikkelt een nieuw besturingssysteem voor compacte waterstofverbrandingsmotoren om efficiënte en gecontroleerde verbranding te realiseren en zo CO2-emissies te reduceren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

Haalbaarheidsonderzoek naar ontwikkeling HMI voor alternatieve aandrijving

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een Human Machine Interface voor alternatieve aandrijving op waterstof, met focus op risicoanalyse voor toekomstige ontwikkeling.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

Haalbaarheidsonderzoek ECU (Engine Control Unit) voor alternatieve aandrijving van voertuigen

ADS onderzoekt de haalbaarheid van een eigen ECU voor alternatieve brandstofsystemen om duurzame mobiliteit te bevorderen.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

CRE Waterstof

MKBesturingstechniek onderzoekt de ontwikkeling van efficiënte waterstofmotoren en bijbehorende besturingssystemen voor duurzame toepassingen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Maritieme hybride aandrijflijn

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een modulaire hybride aandrijflijn voor maritieme toepassingen, aangedreven door waterstof.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

CRE Waterstof

MKBesturingstechniek ontwikkelt een nieuw besturingssysteem voor compacte waterstofverbrandingsmotoren om efficiënte en gecontroleerde verbranding te realiseren en zo CO2-emissies te reduceren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek naar ontwikkeling HMI voor alternatieve aandrijving

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een Human Machine Interface voor alternatieve aandrijving op waterstof, met focus op risicoanalyse voor toekomstige ontwikkeling.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek ECU (Engine Control Unit) voor alternatieve aandrijving van voertuigen

ADS onderzoekt de haalbaarheid van een eigen ECU voor alternatieve brandstofsystemen om duurzame mobiliteit te bevorderen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

Fuel Cell and Methanol Reforming system for clean energy on board

The LIFE OCEAN project aims to replace diesel generators on a Sanlorenzo superyacht with a 60 kWe methanol fuel cell system to achieve zero-carbon emissions and reduce air and underwater noise.

LIFE Standar...€ 2.354.207
2022
Details

LNG dual fuel motortechnieken met Directe Injectie Gas (DI-G)

Het project richt zich op de ontwikkeling van een Directe Injectie Gas-systeem om methaanslip in LNG dual fuel motoren te reduceren, ter bevordering van duurzame scheepvaart en CO2-reductie.

Mkb-innovati...€ 163.175
2015
Details

Methanol for Yachting Sustainable energy Transition applied to Internal Combustion engines

LIFE MYSTIC aims to decarbonize superyachts by replacing diesel engines with a bi-fuel system, reducing GHG and harmful emissions significantly while improving water quality.

LIFE Standar...€ 2.890.733
2024
Details

NESS Dual Hybrid Systems – Cost-effective CO2 solutions to increased Vehicle Electrification and Efficiency

NESS is a modular dual hybrid solution that retrofits vehicles to reduce fuel consumption and emissions by 13-18%, enabling them to use climate-neutral renewable fuels.

EIC Accelerator€ 1.998.658
2022
Details

Ship Monitoring and Management System

Het project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart.

Mkb-innovati...€ 126.875
2015
Details
LIFE Standar...

Fuel Cell and Methanol Reforming system for clean energy on board

The LIFE OCEAN project aims to replace diesel generators on a Sanlorenzo superyacht with a 60 kWe methanol fuel cell system to achieve zero-carbon emissions and reduce air and underwater noise.

LIFE Standard Action Projects
€ 2.354.207
2022
Details
Mkb-innovati...

LNG dual fuel motortechnieken met Directe Injectie Gas (DI-G)

Het project richt zich op de ontwikkeling van een Directe Injectie Gas-systeem om methaanslip in LNG dual fuel motoren te reduceren, ter bevordering van duurzame scheepvaart en CO2-reductie.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 163.175
2015
Details
LIFE Standar...

Methanol for Yachting Sustainable energy Transition applied to Internal Combustion engines

LIFE MYSTIC aims to decarbonize superyachts by replacing diesel engines with a bi-fuel system, reducing GHG and harmful emissions significantly while improving water quality.

LIFE Standard Action Projects
€ 2.890.733
2024
Details
EIC Accelerator

NESS Dual Hybrid Systems – Cost-effective CO2 solutions to increased Vehicle Electrification and Efficiency

NESS is a modular dual hybrid solution that retrofits vehicles to reduce fuel consumption and emissions by 13-18%, enabling them to use climate-neutral renewable fuels.

EIC Accelerator
€ 1.998.658
2022
Details
Mkb-innovati...

Ship Monitoring and Management System

Het project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 126.875
2015
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.