Super snel en duurzaam transport door surfen op magnetische golven

Dit project richt zich op de ontwikkeling van een hyperloop-systeem met elektromagnetische ophanging en aandrijving om snel en energiezuinig transport te realiseren, met minimale impact op het milieu.

Subsidie
€ 182.600
2019

Projectdetails

Inleiding

De vraag naar transport blijft maar stijgen. De initiatiefnemers van dit project denken dat er pas echte stappen gezet kunnen worden als transport van mensen en goederen op een andere wijze wordt vormgegeven: een modaliteit die de snelheid en het gemak kan behalen van de huidige modaliteiten, maar zonder de nadelige effecten op klimaat en/of omwonenden.

Hyperloop Ontwikkeling

Hardt (penvoerder) is bezig met de ontwikkeling van de hyperloop. Een hyperloop is een transportsysteem waarin een voertuig met zeer hoge snelheid door een buis wordt vervoerd. Door lucht in de buis weg te pompen, ondervindt het hyperloopvoertuig minder luchtweerstand, waardoor er snelheden van 1000 km/h bereikt kunnen worden met een energieconsumptie die tien keer lager is dan bij een vliegtuig.

Doel van het Project

Het doel van dit R&D-project is het ontwerpen, ontwikkelen en valideren van een EM-ophanging, aandrijving en sensor-sturingssysteem ten behoeve van onder andere de hyperloop.

Innovatie

De innovatie is onder andere gelegen in de elektromagnetische ophanging en aandrijving op basis van permanente magneten die de energie- en snelheidspecificaties kan halen zoals gewenst, in combinatie met het presteren van de aandrijving in een vacuümomgeving.

Sensor-Sturingssysteem

Een sensor-sturingssysteem zal 2000 keer per seconde dit systeem bijstellen.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 182.600

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2019

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Hardt B.V.penvoerder
  • Goudsmit Magnetics Systems BV

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking

Mkb-innovati...

Actief volledig elektromagnetisch energieleverende voertuigvering

Ontwikkeling van een modulair ophangingsplatform voor bestelauto's met actieve elektromagnetische en luchtvering, gericht op betaalbaarheid, duurzaamheid en energie-efficiëntie.

€ 350.000
Mkb-innovati...

Full electric rim drive aandrijving voor commerciële vaart

Het project ontwikkelt een prototype van een 50 kW elektrische rim drive motor voor commerciële vaartuigen, ter vervanging van dieselmotoren, met focus op duurzaamheid en innovatieve functionaliteiten.

€ 177.700
Mkb-innovati...

Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.

Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw voor opkomende landen, gericht op last-mile mobiliteit en energie-efficiëntie.

€ 200.000
Mkb-innovati...

The Railfree Train

Het project ontwikkelt een duurzaam, zelfrijdend voertuig voor efficiënter cargo transport op vliegvelden en industrieterreinen, met als doel kosten te verlagen en groei te faciliteren.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Venturi Tidal Current Generator

Het project richt zich op het verhogen van de energieopbrengst en verlagen van kosten van windparken door integratie van getijdeturbines in de fundaties van windturbines.

€ 139.008

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

EIC Accelerator

Hyperloop, for smarter, faster, greener and better transportation starting with freight

Hardt aims to create a 10,000 km sustainable hyperloop network across Europe to revolutionize transportation and support climate neutrality by 2050.

€ 2.500.000
Mkb-innovati...

Vacuo Velit

Het project ontwikkelt een innovatief isolatiemateriaal dat kosten verlaagt, materiaalverbruik minimaliseert en de isolatie verbetert, met als doel CO2-uitstoot te verminderen en duurzame energie te benutten.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Gedecentraliseerd Rekeningrijden

Het project onderzoekt de haalbaarheid van rekeningrijden in Nederland met innovatieve FFMI-technologie voor betrouwbare dataverzameling en -opslag in voertuigen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Zero Emission Draagvleugelboot

Dit project onderzoekt de economische en technische haalbaarheid van draagvleugeltechniek voor duurzame schepen van 2-12 ton, met als doel de transitie naar hernieuwbare energie in de scheepsvaart te versnellen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

HIGH EFFICIENCY PURE CURRENT CABLE

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve elektrische kabel met een verbeterd rendement van 15% door een magnetisch veld dat de elektronenbeweging synchroniseert.

€ 20.000