Super snel en duurzaam transport door surfen op magnetische golven
Dit project richt zich op de ontwikkeling van een hyperloop-systeem met elektromagnetische ophanging en aandrijving om snel en energiezuinig transport te realiseren, met minimale impact op het milieu.
Projectdetails
Inleiding
De vraag naar transport blijft maar stijgen. De initiatiefnemers van dit project denken dat er pas echte stappen gezet kunnen worden als transport van mensen en goederen op een andere wijze wordt vormgegeven: een modaliteit die de snelheid en het gemak kan behalen van de huidige modaliteiten, maar zonder de nadelige effecten op klimaat en/of omwonenden.
Hyperloop Ontwikkeling
Hardt (penvoerder) is bezig met de ontwikkeling van de hyperloop. Een hyperloop is een transportsysteem waarin een voertuig met zeer hoge snelheid door een buis wordt vervoerd. Door lucht in de buis weg te pompen, ondervindt het hyperloopvoertuig minder luchtweerstand, waardoor er snelheden van 1000 km/h bereikt kunnen worden met een energieconsumptie die tien keer lager is dan bij een vliegtuig.
Doel van het Project
Het doel van dit R&D-project is het ontwerpen, ontwikkelen en valideren van een EM-ophanging, aandrijving en sensor-sturingssysteem ten behoeve van onder andere de hyperloop.
Innovatie
De innovatie is onder andere gelegen in de elektromagnetische ophanging en aandrijving op basis van permanente magneten die de energie- en snelheidspecificaties kan halen zoals gewenst, in combinatie met het presteren van de aandrijving in een vacuümomgeving.
Sensor-Sturingssysteem
Een sensor-sturingssysteem zal 2000 keer per seconde dit systeem bijstellen.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 182.600 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2019 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Hardt B.V.penvoerder
- Goudsmit Magnetics Systems BV
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Actief volledig elektromagnetisch energieleverende voertuigveringOntwikkeling van een modulair ophangingsplatform voor bestelauto's met actieve elektromagnetische en luchtvering, gericht op betaalbaarheid, duurzaamheid en energie-efficiëntie. | Mkb-innovati... | € 350.000 | 2020 | Details |
Full electric rim drive aandrijving voor commerciële vaartHet project ontwikkelt een prototype van een 50 kW elektrische rim drive motor voor commerciële vaartuigen, ter vervanging van dieselmotoren, met focus op duurzaamheid en innovatieve functionaliteiten. | Mkb-innovati... | € 177.700 | 2023 | Details |
Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw voor opkomende landen, gericht op last-mile mobiliteit en energie-efficiëntie. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
The Railfree TrainHet project ontwikkelt een duurzaam, zelfrijdend voertuig voor efficiënter cargo transport op vliegvelden en industrieterreinen, met als doel kosten te verlagen en groei te faciliteren. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2017 | Details |
Venturi Tidal Current GeneratorHet project richt zich op het verhogen van de energieopbrengst en verlagen van kosten van windparken door integratie van getijdeturbines in de fundaties van windturbines. | Mkb-innovati... | € 139.008 | 2017 | Details |
Actief volledig elektromagnetisch energieleverende voertuigvering
Ontwikkeling van een modulair ophangingsplatform voor bestelauto's met actieve elektromagnetische en luchtvering, gericht op betaalbaarheid, duurzaamheid en energie-efficiëntie.
Full electric rim drive aandrijving voor commerciële vaart
Het project ontwikkelt een prototype van een 50 kW elektrische rim drive motor voor commerciële vaartuigen, ter vervanging van dieselmotoren, met focus op duurzaamheid en innovatieve functionaliteiten.
Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.
Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw voor opkomende landen, gericht op last-mile mobiliteit en energie-efficiëntie.
The Railfree Train
Het project ontwikkelt een duurzaam, zelfrijdend voertuig voor efficiënter cargo transport op vliegvelden en industrieterreinen, met als doel kosten te verlagen en groei te faciliteren.
Venturi Tidal Current Generator
Het project richt zich op het verhogen van de energieopbrengst en verlagen van kosten van windparken door integratie van getijdeturbines in de fundaties van windturbines.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Hyperloop, for smarter, faster, greener and better transportation starting with freightHardt aims to create a 10,000 km sustainable hyperloop network across Europe to revolutionize transportation and support climate neutrality by 2050. | EIC Accelerator | € 2.500.000 | 2022 | Details |
Vacuo VelitHet project ontwikkelt een innovatief isolatiemateriaal dat kosten verlaagt, materiaalverbruik minimaliseert en de isolatie verbetert, met als doel CO2-uitstoot te verminderen en duurzame energie te benutten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Gedecentraliseerd RekeningrijdenHet project onderzoekt de haalbaarheid van rekeningrijden in Nederland met innovatieve FFMI-technologie voor betrouwbare dataverzameling en -opslag in voertuigen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Zero Emission DraagvleugelbootDit project onderzoekt de economische en technische haalbaarheid van draagvleugeltechniek voor duurzame schepen van 2-12 ton, met als doel de transitie naar hernieuwbare energie in de scheepsvaart te versnellen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
HIGH EFFICIENCY PURE CURRENT CABLEDit project onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve elektrische kabel met een verbeterd rendement van 15% door een magnetisch veld dat de elektronenbeweging synchroniseert. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Hyperloop, for smarter, faster, greener and better transportation starting with freight
Hardt aims to create a 10,000 km sustainable hyperloop network across Europe to revolutionize transportation and support climate neutrality by 2050.
Vacuo Velit
Het project ontwikkelt een innovatief isolatiemateriaal dat kosten verlaagt, materiaalverbruik minimaliseert en de isolatie verbetert, met als doel CO2-uitstoot te verminderen en duurzame energie te benutten.
Gedecentraliseerd Rekeningrijden
Het project onderzoekt de haalbaarheid van rekeningrijden in Nederland met innovatieve FFMI-technologie voor betrouwbare dataverzameling en -opslag in voertuigen.
Zero Emission Draagvleugelboot
Dit project onderzoekt de economische en technische haalbaarheid van draagvleugeltechniek voor duurzame schepen van 2-12 ton, met als doel de transitie naar hernieuwbare energie in de scheepsvaart te versnellen.
HIGH EFFICIENCY PURE CURRENT CABLE
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve elektrische kabel met een verbeterd rendement van 15% door een magnetisch veld dat de elektronenbeweging synchroniseert.