Wijkie Stoppy Interface (WSI)
Wijkie ontwikkelt een app om kinderen te stimuleren buiten te spelen en sociale interactie te bevorderen, ter bevordering van hun gezondheid.
Projectdetails
Inleiding
De dagelijkse tijdsbesteding van kinderen bestaat voor een steeds groter deel uit spelletjes en filmpjes kijken op hun gameconsole, tablet en/of smartphone. Er kan worden gesteld dat veel kinderen vastzitten in een digitale omgeving.
Gevaren van de digitale omgeving
Deze digitale omgeving brengt veel gevaren met zich mee voor de ontwikkeling van het kind. Gevolgen van dit gedrag uiten zich in:
- Bijziendheid
- Zwaarlijvigheid
- Achteruitgang in de motoriek
- Belemmering van de sociale ontwikkeling
Op lange termijn zullen deze gevolgen van grote invloed zijn binnen de maatschappij. Kinderen horen namelijk te bewegen en in contact te zijn met anderen; dat bevordert hun mentale en fysieke ontwikkeling.
Oplossing en doelstelling
De negatieve gevolgen van het vastzitten in de digitale wereld kunnen worden voorkomen wanneer kinderen meer naar buiten gaan en spelen met anderen. Daarom wil Wijkie een platform ontwikkelen.
Doelgroep
Het gaat daarbij om kinderen tussen de 6 en 12 jaar. Vooral bij de jonge kinderen zijn de ouders nog erg betrokken bij deze speelafspraken.
Ontwikkeling van de app
Wijkie beoogt de ontwikkeling van een veilige app die niet alleen kinderen, maar ook ouders helpt om een speelafspraak voor de kinderen tot stand te brengen en ze daarbij op een juiste manier te prikkelen dit te gaan doen.
Innovatieve aanpak
Wijkie wil middels de toepassing van psychologische factoren een nieuw type interface ontwikkelen, genaamd ‘stoppy interface’, waardoor kinderen hun elektronische apparaten wegleggen om buiten te spelen.
Doel van het project
Op deze manier helpt Wijkie kinderen opnieuw de weg te vinden naar het speelveldje, met als doel hen gezond, sociaal en gelukkig te houden.
Bijdrage aan de KIA Gezondheid & Zorg
Hiermee zal dit project bijdragen aan de KIA Gezondheid & Zorg, waarbij de missie om een ongezonde leefstijl en ongezonde leefomgeving te verminderen, het gemakkelijkst kan worden bereikt op de leeftijd waarop gewoonten ontstaan, dus bij kinderen en jongeren, hetgeen de doelgroep van Wijkie betreft.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Totale projectbegroting | € 62.150 |
Tijdlijn
Startdatum | 1-5-2021 |
Einddatum | 30-4-2022 |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Wijkiepenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Wijkie Stoppy Interface (WSI)Een app ontwikkelen die kinderen en ouders helpt speelafspraken te maken, zodat kinderen minder tijd in digitale omgevingen doorbrengen en meer buiten spelen voor hun ontwikkeling. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Game gedragsverandering kinderen (3-9 jaar)Ontwikkel een interactieve gezondheidsgame-app voor jongeren van 3-9 jaar die gedrag positief beïnvloedt door dataverzameling en gepersonaliseerde feedback. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Virtual Personal Development Learning PlatformHet project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Pillar family toolCoreScientia ontwikkelt een mobiele app om gezinnen te ondersteunen in het vergroten van waardevolle contactmomenten, ter preventie van problemen en ter verbetering van de gezinsdynamiek. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
TrickTrackPostHet project ontwikkelt de app 'TrickTrackPost' om kinderen te motiveren tot beweging door gamificatie, met technische innovaties voor real-time beeldherkenning en locatievariaties. | Mkb-innovati... | € 19.680 | 2020 | Details |
Wijkie Stoppy Interface (WSI)
Een app ontwikkelen die kinderen en ouders helpt speelafspraken te maken, zodat kinderen minder tijd in digitale omgevingen doorbrengen en meer buiten spelen voor hun ontwikkeling.
Game gedragsverandering kinderen (3-9 jaar)
Ontwikkel een interactieve gezondheidsgame-app voor jongeren van 3-9 jaar die gedrag positief beïnvloedt door dataverzameling en gepersonaliseerde feedback.
Virtual Personal Development Learning Platform
Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.
Pillar family tool
CoreScientia ontwikkelt een mobiele app om gezinnen te ondersteunen in het vergroten van waardevolle contactmomenten, ter preventie van problemen en ter verbetering van de gezinsdynamiek.
TrickTrackPost
Het project ontwikkelt de app 'TrickTrackPost' om kinderen te motiveren tot beweging door gamificatie, met technische innovaties voor real-time beeldherkenning en locatievariaties.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Ren, scan en leerKleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid. | Mkb-innovati... | € 149.093 | 2020 | Details |
PsyBuddy e-Mental Health ApplicatiesOrganiq en Synthesis ontwikkelen samen PsyBuddy, een mobiele e-mental health app die cognitieve gedragstherapie bevordert voor arbeidsongeschikten, met gamification en personalisatie voor effectieve re-integratie. | Mkb-innovati... | € 155.785 | 2016 | Details |
Way of Life'Way of Life' ontwikkelt een toegankelijke VR- en AI-gebaseerde tool die gebruikers inzicht geeft in hun gezondheid en hen begeleidt naar een vitaler leven, met preventieve zorg als hoofddoel. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiëntenPanda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten te helpen hun ademhaling te controleren en te behandelen. | Mkb-innovati... | € 153.382 | 2021 | Details |
Wavy MusicWavy Music ontwikkelt een AI-gedreven eHealth oplossing voor stressreductie via muziektherapie in Mixed Reality, gericht op INOCA-patiënten, met als doel verbeterde therapietrouw en inzichten in stressmanagement. | Mkb-innovati... | € 161.816 | 2022 | Details |
Ren, scan en leer
Kleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid.
PsyBuddy e-Mental Health Applicaties
Organiq en Synthesis ontwikkelen samen PsyBuddy, een mobiele e-mental health app die cognitieve gedragstherapie bevordert voor arbeidsongeschikten, met gamification en personalisatie voor effectieve re-integratie.
Way of Life
'Way of Life' ontwikkelt een toegankelijke VR- en AI-gebaseerde tool die gebruikers inzicht geeft in hun gezondheid en hen begeleidt naar een vitaler leven, met preventieve zorg als hoofddoel.
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiënten
Panda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten te helpen hun ademhaling te controleren en te behandelen.
Wavy Music
Wavy Music ontwikkelt een AI-gedreven eHealth oplossing voor stressreductie via muziektherapie in Mixed Reality, gericht op INOCA-patiënten, met als doel verbeterde therapietrouw en inzichten in stressmanagement.