TrickTrackPost
Het project ontwikkelt de app 'TrickTrackPost' om kinderen te motiveren tot beweging door gamificatie, met technische innovaties voor real-time beeldherkenning en locatievariaties.
Projectdetails
Inleiding
Dit project sluit aan bij twee topsectoren en hun innovatieprogramma’s: HTSM en de Creatieve industrie. Binnen HTSM is er aansluiting bij het thema ICT, terwijl binnen de Creatieve industrie wordt aangesloten bij Gezondheid en zorg.
Probleemstelling
Er wordt gekeken naar een softwarematige oplossing voor een maatschappelijke opgave: hoe krijg je mensen – maar vooral kinderen – weer in beweging in het digitale tijdperk? Kinderen zitten te veel achter een beeldscherm. Maar gamen heeft ook voordelen – het stimuleert leren en creativiteit. Wat van belang is, is dat er een alternatief wordt geboden waardoor kinderen in beweging komen.
Doelstelling
Buiten sporten voor iedereen is waar dit voorstel zich op richt. Hoe je kinderen motiveert om ook daadwerkelijk in beweging te komen, is een stevige opgave voor de ontwikkelaars van ‘TrickTrackPost’. Een opgave die veel vraagt van het creatieve vermogen van de aanvrager.
Technische Innovatie
By design krijgen relevante maatschappelijke ontwikkelingen een plek in de app. Daar is technische innovatie voor nodig, omdat:
- Speelveldjes wisselende ondergronden hebben die meer of minder reflecteren, waardoor beeldinformatie en -kwaliteit per locatie verschilt.
- Verschillende tricks moeten worden herkend, beoordeeld en opgeteld.
- 4K-beelden real-time moeten worden gestreamd naar het platform.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 19.680 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- USportForpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Gamification op de TrueBikeHet project onderzoekt de haalbaarheid van het combineren van gamen met fietsen om mensen te motiveren meer te bewegen door fysieke inspanning te belonen in spelprogressie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
De BeweegmonitorConnectAndPlay onderzoekt de haalbaarheid van een app, de Beweegmonitor, die scholen inzicht geeft in bewegingsprestaties en gebruikers motiveert tot meer beweeggedrag. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
HelloTrainer De Ai SporttrainerHet project onderzoekt de haalbaarheid van HelloTrainer, een AI-gestuurde sportoplossing die via sensoren en machine learning persoonlijke bewegingsadviezen biedt. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Senior Fit TVHet project ontwikkelt een bewegingsplatform voor ouderen dat mobiliteit bevordert en onafhankelijke makers de kans biedt om inhoud te creëren, met focus op ICT en innovatieve technologieën zoals AI. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Flying Location SensorEmpire Solutions ontwikkelt innovatieve sensortechnologie voor objectieve talentselectie in de (bal)sport, gericht op prestatiemeting en eerlijke kansen voor atleten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Gamification op de TrueBike
Het project onderzoekt de haalbaarheid van het combineren van gamen met fietsen om mensen te motiveren meer te bewegen door fysieke inspanning te belonen in spelprogressie.
De Beweegmonitor
ConnectAndPlay onderzoekt de haalbaarheid van een app, de Beweegmonitor, die scholen inzicht geeft in bewegingsprestaties en gebruikers motiveert tot meer beweeggedrag.
HelloTrainer De Ai Sporttrainer
Het project onderzoekt de haalbaarheid van HelloTrainer, een AI-gestuurde sportoplossing die via sensoren en machine learning persoonlijke bewegingsadviezen biedt.
Senior Fit TV
Het project ontwikkelt een bewegingsplatform voor ouderen dat mobiliteit bevordert en onafhankelijke makers de kans biedt om inhoud te creëren, met focus op ICT en innovatieve technologieën zoals AI.
Flying Location Sensor
Empire Solutions ontwikkelt innovatieve sensortechnologie voor objectieve talentselectie in de (bal)sport, gericht op prestatiemeting en eerlijke kansen voor atleten.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Smart SwimBuddyHet project ontwikkelt een realtime slagfrequentiesensor voor zwemmers om trainingsbelasting te monitoren en feedback te geven, met potentieel voor bredere toepassingen in andere sporten en gezondheidszorg. | Mkb-innovati... | € 100.000 | 2015 | Details |
Healthy & Green Mobility for ElderyDe ontwikkeling van de Tribrid Kickbike en Solar Hub biedt een veilig, stabiel en gezond mobiliteitsalternatief voor ouderen, gericht op de golfmarkt, met als doel gezondheidswinst en economische groei. | Mkb-innovati... | € 169.610 | 2019 | Details |
Extended Reality als kern van de industrial life cycleHet project ontwikkelt een schaalbaar Extended Reality-platform om digitalisering in de HTSM-sector te bevorderen, personeelstekorten aan te pakken en de productiviteit en duurzaamheid te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 91.730 | 2020 | Details |
Smart Revalidatie PlatformHet project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen. | Mkb-innovati... | € 229.530 | 2022 | Details |
I-HIT: INTELLIGENT HOLOGAIT INTERVENTION TOOLKITDe I-HIT toolkit ontwikkelt een innovatieve, data-gedreven oplossing met sensortechnologie en Mixed Reality om revalidatie van de onderste extremiteit te verbeteren en versnellen. | Mkb-innovati... | € 206.266 | 2022 | Details |
Smart SwimBuddy
Het project ontwikkelt een realtime slagfrequentiesensor voor zwemmers om trainingsbelasting te monitoren en feedback te geven, met potentieel voor bredere toepassingen in andere sporten en gezondheidszorg.
Healthy & Green Mobility for Eldery
De ontwikkeling van de Tribrid Kickbike en Solar Hub biedt een veilig, stabiel en gezond mobiliteitsalternatief voor ouderen, gericht op de golfmarkt, met als doel gezondheidswinst en economische groei.
Extended Reality als kern van de industrial life cycle
Het project ontwikkelt een schaalbaar Extended Reality-platform om digitalisering in de HTSM-sector te bevorderen, personeelstekorten aan te pakken en de productiviteit en duurzaamheid te verbeteren.
Smart Revalidatie Platform
Het project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen.
I-HIT: INTELLIGENT HOLOGAIT INTERVENTION TOOLKIT
De I-HIT toolkit ontwikkelt een innovatieve, data-gedreven oplossing met sensortechnologie en Mixed Reality om revalidatie van de onderste extremiteit te verbeteren en versnellen.