Tokenizr.
Het project ontwikkelt een transparant platform dat consumenten een interactieve spaarervaring biedt en retailers een nieuw loyaliteitsprogramma, gekoppeld aan influencer-activiteiten.
Projectdetails
Inleiding
Er mist een fysieke koppeling tussen de consument en de adverteerder bij de inzet van influencers op social media. Verborgen commerciële uitingen creëren onduidelijkheid voor de (jonge en kwetsbare) consument.
Probleemstelling
Daarnaast gaat het veelal enkel om brandbuilding en om product placement. Dit heeft de basis van het traditionele adverteerdersmodel steeds minder (meer)waarde voor de consument.
Oplossing
Het is tijd voor een nieuwe manier van adverteren; een die transparant en helder is en een grotere meerwaarde biedt voor alle partijen. De bedoeling is om dit concept straks als dienst aan te bieden aan adverteerders, waarbij het te bouwen platform faciliterend is.
Voordelen
- De consument krijgt een leuke, interactieve, interessante, nieuwe manier van sparen en verzamelen aangeboden.
- De retailer ontvangt een nieuw soort customer-loyaltyprogramma, gekoppeld aan social media-activiteit van influencers (of eigen content, of een combinatie hiervan).
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- E-Tales B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Sociaal media platformHet project ontwikkelt een nieuw sociaal mediaplatform dat de privacy van kwetsbare gebruikers beschermt door innovatieve technologieën te integreren, zonder dataverzameling door multinationals. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Cookieless futureHarvest Digital onderzoekt de haalbaarheid van een managementlaag die gebruikers inzicht en controle biedt over hun data en hen beloont voor het delen ervan. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Psychologisch data driven attributie modelHet project richt zich op het ontwikkelen van een geavanceerd attributiemodel dat conversie via social media en communicatie optimaliseert, om bedrijven te helpen hun conversiedoelen te bereiken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Smart Media PlatformHJ Media Groep ontwikkelt een Smart Media Platform voor kleinere en middelgrote ondernemingen om datastromen en communicatie te integreren, waardoor effectiviteit en kostenbeheersing verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheid van het PIE-platformHet project onderzoekt de haalbaarheid van het PIE-platform om waardevolle inzichten te filteren uit ongestructureerde digitale feedback, ondanks de invloed van spam en bots. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Sociaal media platform
Het project ontwikkelt een nieuw sociaal mediaplatform dat de privacy van kwetsbare gebruikers beschermt door innovatieve technologieën te integreren, zonder dataverzameling door multinationals.
Haalbaarheidsonderzoek Cookieless future
Harvest Digital onderzoekt de haalbaarheid van een managementlaag die gebruikers inzicht en controle biedt over hun data en hen beloont voor het delen ervan.
Psychologisch data driven attributie model
Het project richt zich op het ontwikkelen van een geavanceerd attributiemodel dat conversie via social media en communicatie optimaliseert, om bedrijven te helpen hun conversiedoelen te bereiken.
Smart Media Platform
HJ Media Groep ontwikkelt een Smart Media Platform voor kleinere en middelgrote ondernemingen om datastromen en communicatie te integreren, waardoor effectiviteit en kostenbeheersing verbeteren.
Haalbaarheid van het PIE-platform
Het project onderzoekt de haalbaarheid van het PIE-platform om waardevolle inzichten te filteren uit ongestructureerde digitale feedback, ondanks de invloed van spam en bots.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Human Ads: Towards Fair Advertising in Content Monetization on Social MediaHUMANads aims to establish a European legal framework for fair advertising by human ads on social media, addressing transparency issues in commercial and political communications through interdisciplinary research. | ERC Starting... | € 1.500.000 | 2022 | Details |
Big Data Driven Marketing MarketplaceHet project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output. | Mkb-innovati... | € 331.180 | 2023 | Details |
Self-service media-campagne platformHet project ontwikkelt een gebruiksvriendelijk self-service platform voor dynamische Rich Media advertenties, gericht op gepersonaliseerde campagnes via big data en in-app metingen. | Mkb-innovati... | € 164.400 | 2015 | Details |
DeCookinizing the internetHet project ontwikkelt een decentrale digitale identiteit en bijbehorende applicaties om gebruikers regie en soevereiniteit over hun persoonlijke data terug te geven. | Mkb-innovati... | € 154.791 | 2021 | Details |
AI-based Prescriptive Solution to provide Content creators with realtime [...]Het project ontwikkelt prototype softwarecomponenten die content creators realtime slimme notificaties bieden om hen te helpen kwaliteitscontent effectief te delen en de juiste doelgroep te bereiken. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2021 | Details |
Human Ads: Towards Fair Advertising in Content Monetization on Social Media
HUMANads aims to establish a European legal framework for fair advertising by human ads on social media, addressing transparency issues in commercial and political communications through interdisciplinary research.
Big Data Driven Marketing Marketplace
Het project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output.
Self-service media-campagne platform
Het project ontwikkelt een gebruiksvriendelijk self-service platform voor dynamische Rich Media advertenties, gericht op gepersonaliseerde campagnes via big data en in-app metingen.
DeCookinizing the internet
Het project ontwikkelt een decentrale digitale identiteit en bijbehorende applicaties om gebruikers regie en soevereiniteit over hun persoonlijke data terug te geven.
AI-based Prescriptive Solution to provide Content creators with realtime [...]
Het project ontwikkelt prototype softwarecomponenten die content creators realtime slimme notificaties bieden om hen te helpen kwaliteitscontent effectief te delen en de juiste doelgroep te bereiken.