Tokenizr.

Het project ontwikkelt een transparant platform dat consumenten een interactieve spaarervaring biedt en retailers een nieuw loyaliteitsprogramma, gekoppeld aan influencer-activiteiten.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

Er mist een fysieke koppeling tussen de consument en de adverteerder bij de inzet van influencers op social media. Verborgen commerciële uitingen creëren onduidelijkheid voor de (jonge en kwetsbare) consument.

Probleemstelling

Daarnaast gaat het veelal enkel om brandbuilding en om product placement. Dit heeft de basis van het traditionele adverteerdersmodel steeds minder (meer)waarde voor de consument.

Oplossing

Het is tijd voor een nieuwe manier van adverteren; een die transparant en helder is en een grotere meerwaarde biedt voor alle partijen. De bedoeling is om dit concept straks als dienst aan te bieden aan adverteerders, waarbij het te bouwen platform faciliterend is.

Voordelen

  1. De consument krijgt een leuke, interactieve, interessante, nieuwe manier van sparen en verzamelen aangeboden.
  2. De retailer ontvangt een nieuw soort customer-loyaltyprogramma, gekoppeld aan social media-activiteit van influencers (of eigen content, of een combinatie hiervan).

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • E-Tales B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Sociaal media platform

Het project ontwikkelt een nieuw sociaal mediaplatform dat de privacy van kwetsbare gebruikers beschermt door innovatieve technologieën te integreren, zonder dataverzameling door multinationals.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Cookieless future

Harvest Digital onderzoekt de haalbaarheid van een managementlaag die gebruikers inzicht en controle biedt over hun data en hen beloont voor het delen ervan.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Psychologisch data driven attributie model

Het project richt zich op het ontwikkelen van een geavanceerd attributiemodel dat conversie via social media en communicatie optimaliseert, om bedrijven te helpen hun conversiedoelen te bereiken.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Smart Media Platform

HJ Media Groep ontwikkelt een Smart Media Platform voor kleinere en middelgrote ondernemingen om datastromen en communicatie te integreren, waardoor effectiviteit en kostenbeheersing verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheid van het PIE-platform

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het PIE-platform om waardevolle inzichten te filteren uit ongestructureerde digitale feedback, ondanks de invloed van spam en bots.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ERC Starting...

Human Ads: Towards Fair Advertising in Content Monetization on Social Media

HUMANads aims to establish a European legal framework for fair advertising by human ads on social media, addressing transparency issues in commercial and political communications through interdisciplinary research.

€ 1.500.000
Mkb-innovati...

Big Data Driven Marketing Marketplace

Het project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output.

€ 331.180
Mkb-innovati...

Self-service media-campagne platform

Het project ontwikkelt een gebruiksvriendelijk self-service platform voor dynamische Rich Media advertenties, gericht op gepersonaliseerde campagnes via big data en in-app metingen.

€ 164.400
Mkb-innovati...

DeCookinizing the internet

Het project ontwikkelt een decentrale digitale identiteit en bijbehorende applicaties om gebruikers regie en soevereiniteit over hun persoonlijke data terug te geven.

€ 154.791
Mkb-innovati...

AI-based Prescriptive Solution to provide Content creators with realtime [...]

Het project ontwikkelt prototype softwarecomponenten die content creators realtime slimme notificaties bieden om hen te helpen kwaliteitscontent effectief te delen en de juiste doelgroep te bereiken.

€ 200.000