Haalbaarheidsonderzoek Cookieless future
Harvest Digital onderzoekt de haalbaarheid van een managementlaag die gebruikers inzicht en controle biedt over hun data en hen beloont voor het delen ervan.
Projectdetails
Inleiding
Steeds meer websites maken gebruik van third-party cookies van bijvoorbeeld Facebook en Google om gebruikers te tracken, user data te vergaren en gepersonaliseerde advertenties te tonen. Vanuit het perspectief van de consument vormt de huidige opt-in opzet voor het accepteren van cookies een black box en is het niet altijd duidelijk welke data hij of zij met websites deelt en of hij of zij dit wel wenselijk acht.
Probleemstelling
Vanuit het perspectief van het bedrijf is er veel aan gelegen om gepersonaliseerde advertenties te kunnen tonen, maar vormt de afhankelijkheid van big tech een groot obstakel in het transparant kunnen communiceren over welke gebruikersinformatie allemaal verzameld wordt.
Doel van het Onderzoek
In dit haalbaarheidsonderzoek wenst Harvest Digital te onderzoeken of het technisch en economisch haalbaar is om een managementlaag te ontwikkelen, waarmee gebruikers op fijnmazige wijze inzicht krijgen in de data die met websites wordt gedeeld en waarbij zij deze permissies per website middels een overzichtelijke, begrijpelijke user-interface aan kunnen passen.
Integratie van Beloningssystematiek
Binnen deze managementlaag wil zij verder onderzoeken of het haalbaar is om een token-/beloningssystematiek te integreren, waarmee gebruikers een vergoeding kunnen krijgen (bijvoorbeeld gratis content of microcredits) zodra zij toestemming geven om een (deel van hun) data prijs te geven.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Harvest Digital B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Sitesmid – Cookieloze adtrackingSitesmid onderzoekt een privacyvriendelijke methode om online klikken aan aankopen te koppelen zonder cookies of GET-gegevens, ter ondersteuning van bedrijven in hun marketingdoelen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Personalized Advertising without 3rd Party Tracking CookiesHet project onderzoekt de haalbaarheid van nieuwe privacygerichte functies op het Bubl-platform, zoals SSO zonder cookies en AI voor anonieme advertenties, om veilige klantinzichten te bieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Chain control met AIAllfree onderzoekt de haalbaarheid van een AI-tool die consumenten helpt bij het maken van keuzes, met als doel de klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen via het MYGO-platform. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Tell A Friend: privacybeschermende consumentenanalyseHet project onderzoekt de haalbaarheid van een real-time gepersonaliseerde aanbevelingsoplossing en geavanceerde trackingtools om de gebruikerservaring en conversieratio's te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsproject Smart reclameschermenHet project onderzoekt de haalbaarheid van een duurzame digitale reclamezuil met sensoren en een softwareplatform voor realtime aansturing en marketingfeedback. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Sitesmid – Cookieloze adtracking
Sitesmid onderzoekt een privacyvriendelijke methode om online klikken aan aankopen te koppelen zonder cookies of GET-gegevens, ter ondersteuning van bedrijven in hun marketingdoelen.
Personalized Advertising without 3rd Party Tracking Cookies
Het project onderzoekt de haalbaarheid van nieuwe privacygerichte functies op het Bubl-platform, zoals SSO zonder cookies en AI voor anonieme advertenties, om veilige klantinzichten te bieden.
Haalbaarheidsonderzoek Chain control met AI
Allfree onderzoekt de haalbaarheid van een AI-tool die consumenten helpt bij het maken van keuzes, met als doel de klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen via het MYGO-platform.
Tell A Friend: privacybeschermende consumentenanalyse
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een real-time gepersonaliseerde aanbevelingsoplossing en geavanceerde trackingtools om de gebruikerservaring en conversieratio's te verbeteren.
Haalbaarheidsproject Smart reclameschermen
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een duurzame digitale reclamezuil met sensoren en een softwareplatform voor realtime aansturing en marketingfeedback.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
DeCookinizing the internetHet project ontwikkelt een decentrale digitale identiteit en bijbehorende applicaties om gebruikers regie en soevereiniteit over hun persoonlijke data terug te geven. | Mkb-innovati... | € 154.791 | 2021 | Details |
Measuring and Mitigating Risks of AI-driven Information TargetingThis project aims to assess the risks of AI-driven information targeting on individuals, algorithms, and platforms, and propose protective measures through innovative measurement methodologies. | ERC Starting... | € 1.499.953 | 2022 | Details |
Self-service media-campagne platformHet project ontwikkelt een gebruiksvriendelijk self-service platform voor dynamische Rich Media advertenties, gericht op gepersonaliseerde campagnes via big data en in-app metingen. | Mkb-innovati... | € 164.400 | 2015 | Details |
Big Data Driven Marketing MarketplaceHet project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output. | Mkb-innovati... | € 331.180 | 2023 | Details |
DeCookinizing the internet
Het project ontwikkelt een decentrale digitale identiteit en bijbehorende applicaties om gebruikers regie en soevereiniteit over hun persoonlijke data terug te geven.
Measuring and Mitigating Risks of AI-driven Information Targeting
This project aims to assess the risks of AI-driven information targeting on individuals, algorithms, and platforms, and propose protective measures through innovative measurement methodologies.
Self-service media-campagne platform
Het project ontwikkelt een gebruiksvriendelijk self-service platform voor dynamische Rich Media advertenties, gericht op gepersonaliseerde campagnes via big data en in-app metingen.
Big Data Driven Marketing Marketplace
Het project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output.