Smart Media Platform
HJ Media Groep ontwikkelt een Smart Media Platform voor kleinere en middelgrote ondernemingen om datastromen en communicatie te integreren, waardoor effectiviteit en kostenbeheersing verbeteren.
Projectdetails
Inleiding
De markt van marketing- en communicatie beweegt razendsnel. Met consumenten die steeds meer behoefte hebben aan personalisatie, de hoge mate aan concurrentie in een krimpende markt en alle trends zoals (online) consumentenbescherming, technologische revolutie, behoefte aan personalisatie en geïntegreerde marketing, wordt het steeds moeilijker om hieraan te voldoen en duurzaam concurrentievoordeel op te bouwen.
Ontwikkelingen in de markt
Een ontwikkeling in de markt is dat datastromen een steeds belangrijkere manier worden om de klant te bereiken en daarmee effectief te communiceren. On- en offline communicatiestromen worden met elkaar geïntegreerd om klanten gedurende hun gehele (potentiële) klantenreis te bereiken. Het organiseren van zulke technologische processen die gelinkt zijn aan communicatievraagstukken vraagt om vernieuwende bedrijfsmodellen, technologie en processen.
Huidige uitdagingen
Momenteel zijn er geen bestaande oplossingen beschikbaar die toegankelijk zijn voor de kleinere en middelgrote ondernemingen met een beperkt budget in de marketing- en communicatiemarkt. Veelal worden losse platformen en tools gemodificeerd of op maat gebouwd. Dit is kostbaar om in te richten en te onderhouden. Daarbij ontstaan er vaak security issues en veel work-arounds die effectiviteit en kostenbeheersing in de weg staan. Bovendien is de backend van veel van deze tools niet krachtig genoeg om zeer grote hoeveelheden data gelijktijdig te kunnen verwerken.
Ambitie van HJ Media Groep
De ambitie van HJ Media Groep is om een uniek online platform te ontwikkelen waarmee data (IT) en communicatie elkaar kruisen, waardoor communicatievraagstukken effectiever en sneller beantwoord kunnen worden. Het doel van HJ Media Groep in het beoogde vervolgproject is het ontwikkelen van een Smart Media Platform waarbij we in co-creatie werken met partners in de keten en hun potentiële klanten.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- HJ Media Groep B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
FlowflowBitfactory wil een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren voor een betaalbare en schaalbare social media platform generator, gericht op specifieke doelgroepen en zonder grote investeringen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Smart Marketingstrategieplatform voor Online Omnichannel CampagnesOntwikkeling van een smart marketingstrategieplatform voor online omnichannel campagnes als SaaS-oplossing voor het visualiseren van campagnes, gericht op Big Data in de hightechsector. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
platform voor fully connecte4d airplanesOntwikkeling van een digitaal platform voor 'fully connected airplanes' dat veilige datacommunicatie en inflight diensten faciliteert, met als doel marktleider te worden in pre-, in- en afterflight-connectiviteit. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek sms-marketing serviceplatformButterstreet 21 onderzoekt de haalbaarheid van een gebruiksvriendelijk sms-marketing serviceplatform voor mkb'ers om hun marketingeffectiviteit te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Project DagonOntwikkel een gestandaardiseerd SaaS-platform voor bloemen- en plantenkwekers om AI-gedreven oplossingen toegankelijk en betaalbaar te maken, zodat innovatie en procesverbetering mogelijk zijn voor kleinere bedrijven. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Flowflow
Bitfactory wil een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren voor een betaalbare en schaalbare social media platform generator, gericht op specifieke doelgroepen en zonder grote investeringen.
Smart Marketingstrategieplatform voor Online Omnichannel Campagnes
Ontwikkeling van een smart marketingstrategieplatform voor online omnichannel campagnes als SaaS-oplossing voor het visualiseren van campagnes, gericht op Big Data in de hightechsector.
platform voor fully connecte4d airplanes
Ontwikkeling van een digitaal platform voor 'fully connected airplanes' dat veilige datacommunicatie en inflight diensten faciliteert, met als doel marktleider te worden in pre-, in- en afterflight-connectiviteit.
Haalbaarheidsonderzoek sms-marketing serviceplatform
Butterstreet 21 onderzoekt de haalbaarheid van een gebruiksvriendelijk sms-marketing serviceplatform voor mkb'ers om hun marketingeffectiviteit te verbeteren.
Project Dagon
Ontwikkel een gestandaardiseerd SaaS-platform voor bloemen- en plantenkwekers om AI-gedreven oplossingen toegankelijk en betaalbaar te maken, zodat innovatie en procesverbetering mogelijk zijn voor kleinere bedrijven.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Hybrid Cyber PlatformHet project ontwikkelt een betaalbare monitoringoplossing voor veilige IT/IoT-omgevingen, met een gebruiksvriendelijk dashboard en een traffic probe voor datastroomregulatie en interventie. | Mkb-innovati... | € 169.050 | 2018 | Details |
Media Creation ManagementHet project richt zich op het ontwikkelen van een softwareplatform voor het automatisch genereren van gepersonaliseerde instructievideo's, ter vervanging van geschreven teksten, voor internationale expansie en efficiëntie. | Mkb-innovati... | € 145.796 | 2021 | Details |
Big Data Driven Marketing MarketplaceHet project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output. | Mkb-innovati... | € 331.180 | 2023 | Details |
CIP - Controls in PersonalisationDit project ontwikkelt de software Controls in Personalisation (CIP) voor realtime contentpersonalisatie, waarmee websitehouders gepersonaliseerde aanbevelingen kunnen doen op basis van gebruikersgedrag. | Mkb-innovati... | € 127.050 | 2015 | Details |
3D Augmented Reality CMSHet project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners. | Mkb-innovati... | € 199.920 | 2016 | Details |
Hybrid Cyber Platform
Het project ontwikkelt een betaalbare monitoringoplossing voor veilige IT/IoT-omgevingen, met een gebruiksvriendelijk dashboard en een traffic probe voor datastroomregulatie en interventie.
Media Creation Management
Het project richt zich op het ontwikkelen van een softwareplatform voor het automatisch genereren van gepersonaliseerde instructievideo's, ter vervanging van geschreven teksten, voor internationale expansie en efficiëntie.
Big Data Driven Marketing Marketplace
Het project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output.
CIP - Controls in Personalisation
Dit project ontwikkelt de software Controls in Personalisation (CIP) voor realtime contentpersonalisatie, waarmee websitehouders gepersonaliseerde aanbevelingen kunnen doen op basis van gebruikersgedrag.
3D Augmented Reality CMS
Het project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners.