Project Immersive learning
UP-Learning ontwikkelt hoogwaardige, monitorbare VR-content voor E-learning om het leerrendement te verhogen, met een analyse van kansen, risico's en benodigde middelen.
Projectdetails
Inleiding
Momenteel wordt engaging content met beheermethodes niet of nauwelijks toegepast. UP-Learning wil hoogwaardige content ontwikkelen voor reeds beschikbare en makkelijk te gebruiken devices, zoals de smartphone of VR-bril, en dit kunnen monitoren in een LMS.
Maatschappelijke Ambitie
UP-Learning heeft een maatschappelijke ambitie om VR naar een praktisch toepasbare tool te vertalen binnen de E-learning markt, met een nadruk op positieve effecten zoals:
- Hoger leerrendement
Analyse van het Project
UP-Learning wil zowel voor de technische als economische aspecten een gedegen analyse maken van:
- Sterke en zwakke punten van het project
- Kansen en risico’s
- Middelen en materialen die nodig zijn om het platform te ontwikkelen
- Uiteindelijke slagingskansen op de markt
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- UP learning B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Leermiddelen 2.0Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Immersive VR learningEr is geen informatie beschikbaar over het projectdoel, de aanpak of de verwachte resultaten. | Mkb-innovati... | € 17.912 | 2020 | Details |
Generiek Learning FrameworkHet project onderzoekt de haalbaarheid van AI/ML-technologie voor het persoonlijk aanbieden van educatieve content binnen apps. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
VR-EDUCATIE IMMERSIEF MAKEN VOOR PROFESSIONELE DOELEINDENHet project onderzoekt de haalbaarheid van het ontwikkelen van specialistische VR-hardware om de immersie en nauwkeurigheid van professionele training in VR te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B MarktEduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Leermiddelen 2.0
Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie.
Immersive VR learning
Er is geen informatie beschikbaar over het projectdoel, de aanpak of de verwachte resultaten.
Generiek Learning Framework
Het project onderzoekt de haalbaarheid van AI/ML-technologie voor het persoonlijk aanbieden van educatieve content binnen apps.
VR-EDUCATIE IMMERSIEF MAKEN VOOR PROFESSIONELE DOELEINDEN
Het project onderzoekt de haalbaarheid van het ontwikkelen van specialistische VR-hardware om de immersie en nauwkeurigheid van professionele training in VR te verbeteren.
Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B Markt
EduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Scalable v-learning platformHet project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart. | Mkb-innovati... | € 319.648 | 2022 | Details |
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learningVirtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 112.945 | 2023 | Details |
Interactieve VR 3D visualisatietechniekUil VR Solutions en partners ontwikkelen een interactieve 3D VR-visualisatietechniek om de impact van duurzame energieprojecten te tonen en burgerparticipatie te bevorderen. | Mkb-innovati... | € 199.953 | 2018 | Details |
Samenwerken in een full immersive VR-omgevingVier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 197.860 | 2016 | Details |
Blended Learning for DementiaTinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties. | Mkb-innovati... | € 185.360 | 2016 | Details |
Scalable v-learning platform
Het project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart.
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning
Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.
Interactieve VR 3D visualisatietechniek
Uil VR Solutions en partners ontwikkelen een interactieve 3D VR-visualisatietechniek om de impact van duurzame energieprojecten te tonen en burgerparticipatie te bevorderen.
Samenwerken in een full immersive VR-omgeving
Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.
Blended Learning for Dementia
Tinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties.