Leermiddelen 2.0

Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie.

Subsidie
€ 20.000
2021

Projectdetails

Inleiding

Aanvrager gaat onderzoeken of het technisch en commercieel haalbaar is om rijke en belevingsvolle leermaterialen op basis van AR / VR en mixed reality te ontwikkelen.

Doel van de leermaterialen

De leermaterialen dragen bij aan:

  • Een beter bereikbaar onderwijs
  • Onderwijs dat meer en meer op afstand plaats kan (en wellicht ook zal blijven) vinden

Bijdrage aan de KIA

Hiertoe draagt de ontwikkeling bij aan de KIA gezondheid en zorg:

  • Een betere participatie aan de samenleving van kwetsbare doelgroepen

Sleuteltechnologieën

Tevens draagt het onderzoek bij aan de sleuteltechnologieën:

  • Digital technology

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2021

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Calypso Business Development B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

AR&MR voor licht-medische handelingen

AR-Producties onderzoekt de ontwikkeling van gratis live AR/MR-applicaties voor interactieve begeleiding van licht-medische handelingen, inclusief haalbaarheid en businessmodellen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

AugmentedMovement

Het project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen.

€ 6.841
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek naar VR uitbreiding van analoge gebouwen

De Zwarte Hond ontwikkelt VR-software voor scholen om kinderen die niet fysiek aanwezig kunnen zijn, een normale schoolervaring en virtuele excursies te bieden.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Human-size holographic simulation AR display

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een betaalbaar holografisch AR-display en bijbehorende 3D content creatiesoftware.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Generiek Learning Framework

Het project onderzoekt de haalbaarheid van AI/ML-technologie voor het persoonlijk aanbieden van educatieve content binnen apps.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning

Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.

€ 112.945
Mkb-innovati...

Scalable v-learning platform

Het project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart.

€ 319.648
Mkb-innovati...

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

€ 197.860
Mkb-innovati...

Immersive Haptic AR Training platform (IHART)

Het project ontwikkelt een haptisch AR-trainingsplatform (IHART) om realistische interacties en feedback te bieden, waardoor AR-trainingen kostenefficiënt en schaalbaar worden.

€ 154.922
Mkb-innovati...

Stressdetectie in VR

Therapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten.

€ 197.190