Leermiddelen 2.0
Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie.
Projectdetails
Inleiding
Aanvrager gaat onderzoeken of het technisch en commercieel haalbaar is om rijke en belevingsvolle leermaterialen op basis van AR / VR en mixed reality te ontwikkelen.
Doel van de leermaterialen
De leermaterialen dragen bij aan:
- Een beter bereikbaar onderwijs
- Onderwijs dat meer en meer op afstand plaats kan (en wellicht ook zal blijven) vinden
Bijdrage aan de KIA
Hiertoe draagt de ontwikkeling bij aan de KIA gezondheid en zorg:
- Een betere participatie aan de samenleving van kwetsbare doelgroepen
Sleuteltechnologieën
Tevens draagt het onderzoek bij aan de sleuteltechnologieën:
- Digital technology
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Calypso Business Development B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
AR&MR voor licht-medische handelingenAR-Producties onderzoekt de ontwikkeling van gratis live AR/MR-applicaties voor interactieve begeleiding van licht-medische handelingen, inclusief haalbaarheid en businessmodellen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
AugmentedMovementHet project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen. | Mkb-innovati... | € 6.841 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek naar VR uitbreiding van analoge gebouwenDe Zwarte Hond ontwikkelt VR-software voor scholen om kinderen die niet fysiek aanwezig kunnen zijn, een normale schoolervaring en virtuele excursies te bieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Human-size holographic simulation AR displayHet project onderzoekt de haalbaarheid van een betaalbaar holografisch AR-display en bijbehorende 3D content creatiesoftware. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Generiek Learning FrameworkHet project onderzoekt de haalbaarheid van AI/ML-technologie voor het persoonlijk aanbieden van educatieve content binnen apps. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
AR&MR voor licht-medische handelingen
AR-Producties onderzoekt de ontwikkeling van gratis live AR/MR-applicaties voor interactieve begeleiding van licht-medische handelingen, inclusief haalbaarheid en businessmodellen.
AugmentedMovement
Het project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen.
Haalbaarheidsonderzoek naar VR uitbreiding van analoge gebouwen
De Zwarte Hond ontwikkelt VR-software voor scholen om kinderen die niet fysiek aanwezig kunnen zijn, een normale schoolervaring en virtuele excursies te bieden.
Human-size holographic simulation AR display
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een betaalbaar holografisch AR-display en bijbehorende 3D content creatiesoftware.
Generiek Learning Framework
Het project onderzoekt de haalbaarheid van AI/ML-technologie voor het persoonlijk aanbieden van educatieve content binnen apps.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learningVirtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 112.945 | 2023 | Details |
Scalable v-learning platformHet project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart. | Mkb-innovati... | € 319.648 | 2022 | Details |
Samenwerken in een full immersive VR-omgevingVier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 197.860 | 2016 | Details |
Immersive Haptic AR Training platform (IHART)Het project ontwikkelt een haptisch AR-trainingsplatform (IHART) om realistische interacties en feedback te bieden, waardoor AR-trainingen kostenefficiënt en schaalbaar worden. | Mkb-innovati... | € 154.922 | 2022 | Details |
Stressdetectie in VRTherapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten. | Mkb-innovati... | € 197.190 | 2019 | Details |
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning
Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.
Scalable v-learning platform
Het project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart.
Samenwerken in een full immersive VR-omgeving
Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.
Immersive Haptic AR Training platform (IHART)
Het project ontwikkelt een haptisch AR-trainingsplatform (IHART) om realistische interacties en feedback te bieden, waardoor AR-trainingen kostenefficiënt en schaalbaar worden.
Stressdetectie in VR
Therapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten.