ONTWIKKELING LAAD-_ LOS- EN MANOEUVREERHULP VOOR ELEKTRISCHE VRACHTFIETSEN EN -VOERTUIGEN

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een laad- en manoeuvreersysteem voor elektrische vrachtfietsen en -voertuigen om stedelijk goederenvervoer te optimaliseren en emissies te verminderen.

Subsidie
€ 20.000
2022

Projectdetails

Inleiding

Dit haalbaarheidsproject richt zich op het onderzoeken van de technologische en economische haalbaarheid van de beoogde ontwikkeling van een laad-, los- en manoeuvreerhulp ten behoeve van elektrische vrachtfietsen en -voertuigen voor goederenvervoer in stedelijke gebieden.

Achtergrond

De ontwikkeling van dergelijke vrachtfietsen (L1e-A) en vrachtvoertuigen (L2e-U) is recent in een stroomversnelling terechtgekomen en kan een zeer waardevolle oplossing bieden met het oog op de noodzakelijke reductie van schadelijke emissies, geluid en congestie in stedelijke gebieden.

Probleemstelling

Echter, om het potentieel van dergelijke elektrische vrachtfietsen en -voertuigen maximaal te kunnen benutten, is het noodzakelijk om het gehele proces van laden, lossen en manoeuvreren met de goederen te ontwikkelen en te optimaliseren. Hiertoe is nog geen geschikte oplossing beschikbaar, hetgeen het gebruiksgemak, de toepassingsmogelijkheden en het (commerciële) succes van dergelijke vrachtfietsen en -voertuigen belemmert.

Doelstelling

Dynteq gaat een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren naar de ontwikkeling van een geschikt systeem voor de effectieve en efficiënte handling van goederen in de dagelijkse praktijk van stedelijk goederenvervoer.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2022

Partners & Locaties

Projectpartners

  • DYNTEQ PRODUCTS B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

ONTWIKKELING DATAPLATFORM T.B.V. PEDAL-ASSISTED LAST MILE DELIVERY

Dynteq ontwikkelt een dataplatform voor "pedal-assisted" bezorgvoertuigen om unieke gebruikersdata te ontsluiten en de haalbaarheid van deze innovatieve technologie te onderzoeken.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek inductielaadoplossing voor LEVs in de emissieloze stadslogistiek

TILER ontwikkelt een schaalbare, universele laadoplossing voor licht elektrische vrachtvoertuigen, gericht op gebruiksgemak en betrouwbaarheid in de openbare ruimte.

€ 20.000
Mkb-innovati...

ROLSTOELVERVOER IN 100% ELEKTRISCHE AUTO'S

Dit project richt zich op het uitvoeren van een haalbaarheidsstudie voor rolstoelvervoer in elektrische voertuigen, inclusief een proof of concept en marktonderzoek naar behoefte en businesscase.

€ 20.000
Mkb-innovati...

ONTWIKKELING DUURZAAM EN VEILIG OPLAADSYSTEEM VOOR E-BIKE ACCUS

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een universele e-laadoplossing voor e-bikes, die zonne-energie benut, diefstalpreventie biedt en veilige opslag garandeert.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek nieuw type zware EV accu voor Cargo

Het project richt zich op de ontwikkeling van een nieuw accupakket voor CO2-neutrale last mile bezorging, met als doel verkoop aan de groeiende zakelijke markt.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Universeel uitwisselbare laadbak voor licht elektrische vrachtvoertuigen.

Dubbeldam Carrosserie en Van Blitterswijk Eco-mobiliteit ontwikkelen een uitwisselbare laadbak voor elektrische vrachtvoertuigen om duurzaamheid en multifunctionaliteit te bevorderen.

€ 196.651
Mkb-innovati...

Planning Optimalisatie voor de Energietransitie in Transport [POET]

Het project ontwikkelt het POET-platform om binnenstedelijke transportbedrijven te ondersteunen bij de elektrificatie van hun vloot en de benodigde laadinfrastructuur te realiseren.

€ 341.250
Mkb-innovati...

The Railfree Train

Het project ontwikkelt een duurzaam, zelfrijdend voertuig voor efficiënter cargo transport op vliegvelden en industrieterreinen, met als doel kosten te verlagen en groei te faciliteren.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.

Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw voor opkomende landen, gericht op last-mile mobiliteit en energie-efficiëntie.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Full Electric Telehandler

Dit project ontwikkelt een prototype van een elektrische verreiker met een werkduur van 8-10 uur, gericht op het verminderen van dieselgebruik en het verbeteren van luchtkwaliteit in stedelijke omgevingen.

€ 262.885