ONTWIKKELING LAAD-_ LOS- EN MANOEUVREERHULP VOOR ELEKTRISCHE VRACHTFIETSEN EN -VOERTUIGEN
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een laad- en manoeuvreersysteem voor elektrische vrachtfietsen en -voertuigen om stedelijk goederenvervoer te optimaliseren en emissies te verminderen.
Projectdetails
Inleiding
Dit haalbaarheidsproject richt zich op het onderzoeken van de technologische en economische haalbaarheid van de beoogde ontwikkeling van een laad-, los- en manoeuvreerhulp ten behoeve van elektrische vrachtfietsen en -voertuigen voor goederenvervoer in stedelijke gebieden.
Achtergrond
De ontwikkeling van dergelijke vrachtfietsen (L1e-A) en vrachtvoertuigen (L2e-U) is recent in een stroomversnelling terechtgekomen en kan een zeer waardevolle oplossing bieden met het oog op de noodzakelijke reductie van schadelijke emissies, geluid en congestie in stedelijke gebieden.
Probleemstelling
Echter, om het potentieel van dergelijke elektrische vrachtfietsen en -voertuigen maximaal te kunnen benutten, is het noodzakelijk om het gehele proces van laden, lossen en manoeuvreren met de goederen te ontwikkelen en te optimaliseren. Hiertoe is nog geen geschikte oplossing beschikbaar, hetgeen het gebruiksgemak, de toepassingsmogelijkheden en het (commerciële) succes van dergelijke vrachtfietsen en -voertuigen belemmert.
Doelstelling
Dynteq gaat een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren naar de ontwikkeling van een geschikt systeem voor de effectieve en efficiënte handling van goederen in de dagelijkse praktijk van stedelijk goederenvervoer.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2022 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- DYNTEQ PRODUCTS B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
ONTWIKKELING DATAPLATFORM T.B.V. PEDAL-ASSISTED LAST MILE DELIVERYDynteq ontwikkelt een dataplatform voor "pedal-assisted" bezorgvoertuigen om unieke gebruikersdata te ontsluiten en de haalbaarheid van deze innovatieve technologie te onderzoeken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek inductielaadoplossing voor LEVs in de emissieloze stadslogistiekTILER ontwikkelt een schaalbare, universele laadoplossing voor licht elektrische vrachtvoertuigen, gericht op gebruiksgemak en betrouwbaarheid in de openbare ruimte. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
ROLSTOELVERVOER IN 100% ELEKTRISCHE AUTO'SDit project richt zich op het uitvoeren van een haalbaarheidsstudie voor rolstoelvervoer in elektrische voertuigen, inclusief een proof of concept en marktonderzoek naar behoefte en businesscase. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
ONTWIKKELING DUURZAAM EN VEILIG OPLAADSYSTEEM VOOR E-BIKE ACCUSHet project onderzoekt de haalbaarheid van een universele e-laadoplossing voor e-bikes, die zonne-energie benut, diefstalpreventie biedt en veilige opslag garandeert. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek nieuw type zware EV accu voor CargoHet project richt zich op de ontwikkeling van een nieuw accupakket voor CO2-neutrale last mile bezorging, met als doel verkoop aan de groeiende zakelijke markt. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
ONTWIKKELING DATAPLATFORM T.B.V. PEDAL-ASSISTED LAST MILE DELIVERY
Dynteq ontwikkelt een dataplatform voor "pedal-assisted" bezorgvoertuigen om unieke gebruikersdata te ontsluiten en de haalbaarheid van deze innovatieve technologie te onderzoeken.
Haalbaarheidsonderzoek inductielaadoplossing voor LEVs in de emissieloze stadslogistiek
TILER ontwikkelt een schaalbare, universele laadoplossing voor licht elektrische vrachtvoertuigen, gericht op gebruiksgemak en betrouwbaarheid in de openbare ruimte.
ROLSTOELVERVOER IN 100% ELEKTRISCHE AUTO'S
Dit project richt zich op het uitvoeren van een haalbaarheidsstudie voor rolstoelvervoer in elektrische voertuigen, inclusief een proof of concept en marktonderzoek naar behoefte en businesscase.
ONTWIKKELING DUURZAAM EN VEILIG OPLAADSYSTEEM VOOR E-BIKE ACCUS
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een universele e-laadoplossing voor e-bikes, die zonne-energie benut, diefstalpreventie biedt en veilige opslag garandeert.
Haalbaarheidsonderzoek nieuw type zware EV accu voor Cargo
Het project richt zich op de ontwikkeling van een nieuw accupakket voor CO2-neutrale last mile bezorging, met als doel verkoop aan de groeiende zakelijke markt.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Universeel uitwisselbare laadbak voor licht elektrische vrachtvoertuigen.Dubbeldam Carrosserie en Van Blitterswijk Eco-mobiliteit ontwikkelen een uitwisselbare laadbak voor elektrische vrachtvoertuigen om duurzaamheid en multifunctionaliteit te bevorderen. | Mkb-innovati... | € 196.651 | 2020 | Details |
Planning Optimalisatie voor de Energietransitie in Transport [POET]Het project ontwikkelt het POET-platform om binnenstedelijke transportbedrijven te ondersteunen bij de elektrificatie van hun vloot en de benodigde laadinfrastructuur te realiseren. | Mkb-innovati... | € 341.250 | 2023 | Details |
The Railfree TrainHet project ontwikkelt een duurzaam, zelfrijdend voertuig voor efficiënter cargo transport op vliegvelden en industrieterreinen, met als doel kosten te verlagen en groei te faciliteren. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2017 | Details |
Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw voor opkomende landen, gericht op last-mile mobiliteit en energie-efficiëntie. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
Full Electric TelehandlerDit project ontwikkelt een prototype van een elektrische verreiker met een werkduur van 8-10 uur, gericht op het verminderen van dieselgebruik en het verbeteren van luchtkwaliteit in stedelijke omgevingen. | Mkb-innovati... | € 262.885 | 2018 | Details |
Universeel uitwisselbare laadbak voor licht elektrische vrachtvoertuigen.
Dubbeldam Carrosserie en Van Blitterswijk Eco-mobiliteit ontwikkelen een uitwisselbare laadbak voor elektrische vrachtvoertuigen om duurzaamheid en multifunctionaliteit te bevorderen.
Planning Optimalisatie voor de Energietransitie in Transport [POET]
Het project ontwikkelt het POET-platform om binnenstedelijke transportbedrijven te ondersteunen bij de elektrificatie van hun vloot en de benodigde laadinfrastructuur te realiseren.
The Railfree Train
Het project ontwikkelt een duurzaam, zelfrijdend voertuig voor efficiënter cargo transport op vliegvelden en industrieterreinen, met als doel kosten te verlagen en groei te faciliteren.
Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.
Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw voor opkomende landen, gericht op last-mile mobiliteit en energie-efficiëntie.
Full Electric Telehandler
Dit project ontwikkelt een prototype van een elektrische verreiker met een werkduur van 8-10 uur, gericht op het verminderen van dieselgebruik en het verbeteren van luchtkwaliteit in stedelijke omgevingen.