Haalbaarheidsonderzoek naar VR uitbreiding van analoge gebouwen
De Zwarte Hond ontwikkelt VR-software voor scholen om kinderen die niet fysiek aanwezig kunnen zijn, een normale schoolervaring en virtuele excursies te bieden.
Projectdetails
Inleiding
De Zwarte Hond wil middels de beoogde ontwikkeling kinderen die niet in staat zijn om naar school te kunnen komen toch een normale schoolervaring te geven.
Doel van het Project
Hiervoor wil men de VR-bril en controllers inzetten. DZH wil VR-architectuur (software) voor (lagere) scholen ontwikkelen zodat kinderen vanaf groep 6 met een VR-bril en controller voor handbediening vanuit huis de lessen op een ‘normale’ manier kunnen volgen.
Mogelijkheden van VR
Daarnaast kunnen de kinderen met de docent virtueel naar een museum of dierentuin gaan.
Onderzoek naar Haalbaarheid
Om tot een ontwikkeling te komen van digitale architectuur voor scholen, moet eerst de haalbaarheid van deze architectuursoftware onderzocht worden.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- De Zwarte Hond B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Leermiddelen 2.0Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsstudie online platform Doris DorpsuilHet project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek naar het gebruik van virtual reality voor fitnessDit project onderzoekt de haalbaarheid van VR-technologie en sensoren om lichamelijke activiteit te stimuleren en de fysieke gezondheid van de bevolking in Zuid-Holland te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Human-size holographic simulation AR displayHet project onderzoekt de haalbaarheid van een betaalbaar holografisch AR-display en bijbehorende 3D content creatiesoftware. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
360-graden terug naar vroeger: E-health voor ouderen op basis van historisch beeldmateriaalVRX onderzoekt de haalbaarheid van een 360-graden VR-ervaring voor ouderen om hun wereld te verruimen door historische plaatsen na te bootsen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Leermiddelen 2.0
Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie.
Haalbaarheidsstudie online platform Doris Dorpsuil
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg.
Haalbaarheidsonderzoek naar het gebruik van virtual reality voor fitness
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van VR-technologie en sensoren om lichamelijke activiteit te stimuleren en de fysieke gezondheid van de bevolking in Zuid-Holland te verbeteren.
Human-size holographic simulation AR display
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een betaalbaar holografisch AR-display en bijbehorende 3D content creatiesoftware.
360-graden terug naar vroeger: E-health voor ouderen op basis van historisch beeldmateriaal
VRX onderzoekt de haalbaarheid van een 360-graden VR-ervaring voor ouderen om hun wereld te verruimen door historische plaatsen na te bootsen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Samenwerken in een full immersive VR-omgevingVier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 197.860 | 2016 | Details |
Slimmer (af)bouwen, beter wonen: Beautiful Smart WallHet project ontwikkelt een duurzaam afbouw inbouwpakket voor sociale en middenhuurwoningen om de woningnood en milieuproblemen in Nederland aan te pakken. | Mkb-innovati... | € 296.450 | 2022 | Details |
Stressdetectie in VRTherapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten. | Mkb-innovati... | € 197.190 | 2019 | Details |
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learningVirtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 112.945 | 2023 | Details |
Immersieve VRHet project ontwikkelt haptische controllers en een dynamische VR-omgeving voor realistisch leren en testen in professionele opleidingen, met focus op keukenapparatuur en andere toepassingen. | Mkb-innovati... | € 180.514 | 2022 | Details |
Samenwerken in een full immersive VR-omgeving
Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.
Slimmer (af)bouwen, beter wonen: Beautiful Smart Wall
Het project ontwikkelt een duurzaam afbouw inbouwpakket voor sociale en middenhuurwoningen om de woningnood en milieuproblemen in Nederland aan te pakken.
Stressdetectie in VR
Therapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten.
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning
Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.
Immersieve VR
Het project ontwikkelt haptische controllers en een dynamische VR-omgeving voor realistisch leren en testen in professionele opleidingen, met focus op keukenapparatuur en andere toepassingen.