Interactieve voorleespop
Ontwikkeling van een slimme digitale voorleespop die boeken voorleest met een geprojecteerde voorlezer, waardoor auteurs op afstand kunnen voordragen in bibliotheken.
Projectdetails
Inleiding
[Aanvrager/Partner] heeft een idee om een slimme digitale voorleespop te ontwikkelen.
Functionaliteit
Deze pop kan gebruikt worden in (school)bibliotheken en leest boeken voor aan belangstellenden.
Innovatie
Op de pop wordt de voorlezer (echte persoon) geprojecteerd, waardoor het lijkt dat deze fysiek aanwezig is.
Toepassing
Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk dat de schrijver van een boek deze op vele plekken voordraagt zonder fysieke aanwezigheid.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Slimme Vertelknuffel met AI-breinCreative Hubs ontwikkelt een AI-gestuurde Vertelknuffel om kinderen met sociaal-emotionele problemen te helpen communiceren en hun ontwikkeling te bevorderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Virtual Personal Development Learning PlatformHet project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Tessa Smart Voice ControlHet project onderzoekt de haalbaarheid van de Tessa Smart Voice Control, een sociale zorgrobot die spraakproblemen helpt overwinnen voor zelfredzaamheid en ontlasting van zorgverleners. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
A.R. Storytelling technologie.Ontwikkel een toegankelijke A.R. storytelling toepassing voor consumenten en bedrijven, met een productieprijs vergelijkbaar met bestaande 2D/3D animaties en video. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Leermiddelen 2.0Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Slimme Vertelknuffel met AI-brein
Creative Hubs ontwikkelt een AI-gestuurde Vertelknuffel om kinderen met sociaal-emotionele problemen te helpen communiceren en hun ontwikkeling te bevorderen.
Virtual Personal Development Learning Platform
Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.
Tessa Smart Voice Control
Het project onderzoekt de haalbaarheid van de Tessa Smart Voice Control, een sociale zorgrobot die spraakproblemen helpt overwinnen voor zelfredzaamheid en ontlasting van zorgverleners.
A.R. Storytelling technologie.
Ontwikkel een toegankelijke A.R. storytelling toepassing voor consumenten en bedrijven, met een productieprijs vergelijkbaar met bestaande 2D/3D animaties en video.
Leermiddelen 2.0
Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijsHet project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator. | Mkb-innovati... | € 198.375 | 2015 | Details |
Augmented Reading Engine (ARE)Het project Augmented Reading Engine ontwikkelt een app die laaggeletterden helpt met lezen en taalvaardigheid door middel van AI-analyse en AR-technologie. | Mkb-innovati... | € 199.920 | 2022 | Details |
Geavanceerde Interactietechnologie voor ZorgrobotsHet project ontwikkelt softwaremodules voor zorgrobots om contextgevoelige interacties en verbeterde spraaksynthese te realiseren, ter ondersteuning van vergrijzende cliënten in de zorg. | Mkb-innovati... | € 322.140 | 2018 | Details |
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learningVirtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 112.945 | 2023 | Details |
Ways of imagining in children's lives with information textsThe WONDRE project investigates how children's nonfiction picturebooks engage imagination and perception, aiming to empower young readers through collaborative research and a multilingual digital resource. | ERC Starting... | € 1.499.865 | 2024 | Details |
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs
Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.
Augmented Reading Engine (ARE)
Het project Augmented Reading Engine ontwikkelt een app die laaggeletterden helpt met lezen en taalvaardigheid door middel van AI-analyse en AR-technologie.
Geavanceerde Interactietechnologie voor Zorgrobots
Het project ontwikkelt softwaremodules voor zorgrobots om contextgevoelige interacties en verbeterde spraaksynthese te realiseren, ter ondersteuning van vergrijzende cliënten in de zorg.
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning
Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.
Ways of imagining in children's lives with information texts
The WONDRE project investigates how children's nonfiction picturebooks engage imagination and perception, aiming to empower young readers through collaborative research and a multilingual digital resource.