Elektrificatie kiptrailer
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een elektrische module voor kiptrailers om duurzame technologie te bevorderen en de vervuiling door dieselmotoren in de recyclebranche te verminderen.
Projectdetails
Inleiding
De technische en economische haalbaarheid van de elektrificatie van kiptrailers onderzoeken. De beoogde ontwikkeling is een universele module die in de trailer geïntegreerd kan worden.
Doelstelling
Het doel is om de besluitvorming te ondersteunen door objectief en rationeel de product- en marktkansen en technische en financiële risico’s in kaart te brengen.
Projectomschrijving
Dit project draait om de ontwikkeling van elektrisch aangedreven kiptrailers, die zijn bedoeld voor:
- Het laden
- Het transporteren
- Het lossen van silo’s en zeecontainers
Deze ontwikkeling is ter vervanging van de dieselaandrijving en speelt in op de grote vraag naar duurzame technologie.
Verwachte Impact
Hiermee worden problemen omtrent vervuilende dieselmotoren weggenomen bij eindgebruikers in de recyclebranche. Bovendien wordt de snelgroeiende en veranderende technologische en duurzame marktvraag beantwoord.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Van Zandwijk Transportmaterieel B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsstudie ontwikkeling ISO TrailerHet project onderzoekt de haalbaarheid van ISO trailers met een koelbak en geïntegreerde walking floor die voldoen aan HACCP-eisen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
ONTWIKKELING LAAD-_ LOS- EN MANOEUVREERHULP VOOR ELEKTRISCHE VRACHTFIETSEN EN -VOERTUIGENDit project onderzoekt de haalbaarheid van een laad- en manoeuvreersysteem voor elektrische vrachtfietsen en -voertuigen om stedelijk goederenvervoer te optimaliseren en emissies te verminderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
'Lifestyle’-aanhangerHAPERT onderzoekt de haalbaarheid van een lichtgewicht aanhanger voor elektrische auto's, gericht op technische en economische optimalisatie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Slimme en Duurzame AanhangwagenHenra onderzoekt de haalbaarheid van een slimme aanhangwagen om CO2-uitstoot te reduceren en verkeersveiligheid te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Treehouse Energy Onbalans eTruck Smart ChargingTreehouse Energy onderzoekt de haalbaarheid van een smart charging oplossing voor eTrucks, gericht op de onbalansmarkt en logistieke bedrijven. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsstudie ontwikkeling ISO Trailer
Het project onderzoekt de haalbaarheid van ISO trailers met een koelbak en geïntegreerde walking floor die voldoen aan HACCP-eisen.
ONTWIKKELING LAAD-_ LOS- EN MANOEUVREERHULP VOOR ELEKTRISCHE VRACHTFIETSEN EN -VOERTUIGEN
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een laad- en manoeuvreersysteem voor elektrische vrachtfietsen en -voertuigen om stedelijk goederenvervoer te optimaliseren en emissies te verminderen.
'Lifestyle’-aanhanger
HAPERT onderzoekt de haalbaarheid van een lichtgewicht aanhanger voor elektrische auto's, gericht op technische en economische optimalisatie.
Slimme en Duurzame Aanhangwagen
Henra onderzoekt de haalbaarheid van een slimme aanhangwagen om CO2-uitstoot te reduceren en verkeersveiligheid te verbeteren.
Treehouse Energy Onbalans eTruck Smart Charging
Treehouse Energy onderzoekt de haalbaarheid van een smart charging oplossing voor eTrucks, gericht op de onbalansmarkt en logistieke bedrijven.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Double Deck Trailer E-asOntwikkeling van een innovatieve elektrische aandrijving voor double deck trailers met twee onafhankelijke motoren, gericht op duurzame energieopslag en efficiënter transport. | Mkb-innovati... | € 101.345 | 2022 | Details |
THE NEW COOLHet project richt zich op de ontwikkeling van de milieuvriendelijke koeltrailer 'The New Cool', die gebruikmaakt van elektromotoren en zonnepanelen, ter vervanging van dieselaggregaten voor duurzame productie. | Mkb-innovati... | € 130.000 | 2015 | Details |
yDriveHet project ontwikkelt en test een hybride elektrische powertrain voor opleggers, die brandstofverbruik vermindert door regeneratie van remenergie en boost tijdens acceleratie. | Mkb-innovati... | € 133.787 | 2021 | Details |
Elke E-truck Verdient een LadingHet project ontwikkelt een netonafhankelijke laadfaciliteit voor E-trucks, gebruikmakend van lokale, fossielvrije energiebronnen. | 2.2 - Bevord... | € 593.121 | 2024 | Details |
Full Electric TelehandlerDit project ontwikkelt een prototype van een elektrische verreiker met een werkduur van 8-10 uur, gericht op het verminderen van dieselgebruik en het verbeteren van luchtkwaliteit in stedelijke omgevingen. | Mkb-innovati... | € 262.885 | 2018 | Details |
Double Deck Trailer E-as
Ontwikkeling van een innovatieve elektrische aandrijving voor double deck trailers met twee onafhankelijke motoren, gericht op duurzame energieopslag en efficiënter transport.
THE NEW COOL
Het project richt zich op de ontwikkeling van de milieuvriendelijke koeltrailer 'The New Cool', die gebruikmaakt van elektromotoren en zonnepanelen, ter vervanging van dieselaggregaten voor duurzame productie.
yDrive
Het project ontwikkelt en test een hybride elektrische powertrain voor opleggers, die brandstofverbruik vermindert door regeneratie van remenergie en boost tijdens acceleratie.
Elke E-truck Verdient een Lading
Het project ontwikkelt een netonafhankelijke laadfaciliteit voor E-trucks, gebruikmakend van lokale, fossielvrije energiebronnen.
Full Electric Telehandler
Dit project ontwikkelt een prototype van een elektrische verreiker met een werkduur van 8-10 uur, gericht op het verminderen van dieselgebruik en het verbeteren van luchtkwaliteit in stedelijke omgevingen.