De Beweegmonitor

ConnectAndPlay onderzoekt de haalbaarheid van een app, de Beweegmonitor, die scholen inzicht geeft in bewegingsprestaties en gebruikers motiveert tot meer beweeggedrag.

Subsidie
€ 20.000
2022

Projectdetails

Inleiding

ConnectAndPlay wil de kinderen van Nederland bewegend laten leren en verkoopt daarvoor diverse producten, zoals de ActiveFloor.

Probleemstelling

Het blijkt echter dat docenten, scholen en beleidsmakers inzicht nodig hebben in hun prestatie op de nationale Beweegnorm voor scholen.

Doel van het project

Daarom wil ConnectAndPlay onderzoeken of het haalbaar is de Beweegmonitor te ontwikkelen: een app die niet alleen inzicht biedt aan docenten of er genoeg bewogen wordt, maar ook aan schooldirecteuren en regio's of er aanvullende maatregelen nodig zijn.

Innovatie

Wat vernieuwend is aan de app, is dat deze op basis van de gegevens via een algoritme de gebruiker gaat motiveren om meer beweegstimulerend gedrag te vertonen.

Uitdaging

De uitdaging is om een gevalideerde set van MET-data te maken voor elke soort beweging, waarmee het systeem zelflerend wordt wat betreft welke adviezen ook echt leiden tot toenemend beweeggedrag.

Haalbaarheidsonderzoek

Omdat de investering in de ontwikkeling in tijd en geld risicovol is, wordt in dit project eerst de technische en economische haalbaarheid onderzocht.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2022

Partners & Locaties

Projectpartners

  • CAP Holding B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek SmartDance 2.0

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een interactieve dansmat om beweging en leren in scholen integraal te verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

AugmentedMovement

Het project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen.

€ 6.841
Mkb-innovati...

Gamification op de TrueBike

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het combineren van gamen met fietsen om mensen te motiveren meer te bewegen door fysieke inspanning te belonen in spelprogressie.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Game gedragsverandering kinderen (3-9 jaar)

Ontwikkel een interactieve gezondheidsgame-app voor jongeren van 3-9 jaar die gedrag positief beïnvloedt door dataverzameling en gepersonaliseerde feedback.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Fizzness

Het project ontwikkelt een app met op maat gemaakte trainingsprogramma's en uitdagingen, ondersteund door een 3D Avatar, om gebruikers te motiveren en hun voortgang te monitoren.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Ren, scan en leer

Kleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid.

€ 149.093
Mkb-innovati...

Smart SwimBuddy

Het project ontwikkelt een realtime slagfrequentiesensor voor zwemmers om trainingsbelasting te monitoren en feedback te geven, met potentieel voor bredere toepassingen in andere sporten en gezondheidszorg.

€ 100.000
Mkb-innovati...

Smart Balance Team

Het project 'Smart Balance Beam' ontwikkelt een oprolbare, datagenererende evenwichtsbalk om kinderen te stimuleren tot meer beweging en hun motoriek te verbeteren tijdens gymles en training.

€ 73.640
1.1 - Onderz...

Meer en beter bewegen voor kinderen!

Dit project ontwikkelt een meetinstrument om de effectiviteit van beweeginterventies voor kinderen te verbeteren en bewegingsarmoede aan te pakken.

€ 350.000
Mkb-innovati...

Cardio Sensing & Coaching

Het project ontwikkelt een gebruiksvriendelijke webportal en sensor voor thuiscardiorevalidatie, waarmee patiënten realtime gezondheidsdata kunnen monitoren en feedback ontvangen, om zorgkosten te verlagen.

€ 200.000