Cognaubox-Binnenvaart

Onderzoek naar de haalbaarheid van de Cognaubox in de binnenvaart om energieverbruik en CO2-uitstoot te verminderen door inzicht in milieu-prestaties van schepen.

Subsidie
€ 20.000
2021

Projectdetails

Inleiding

Onderzoek naar de technische en commerciële haalbaarheid van toepassing van de Cognaubox in de binnenvaart.

Doel van de Cognaubox

Met de box wordt inzicht geboden in de (milieu)prestaties van het schip om zo het energieverbruik en daarmee CO2-uitstoot te reduceren.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2021

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Cognauship B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

NOBOX

Atelier Revive ontwikkelt de NOBOX, een herbruikbare verzendverpakking van snijafval, om afval te verminderen en bij te dragen aan duurzame productie en consumptie.

€ 20.000
Mkb-innovati...

CirCBOX

CirCBox ontwikkelt een circulaire verzendverpakking die 20-100 keer herbruikbaar is, met een slimme logistieke aanpak en IT-infrastructuur, om de ecologische impact van e-commerce te minimaliseren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Inland shipping maximum sustainable

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een digitaal boekingsplatform voor binnenvaart, dat AI inzet voor geautomatiseerde transportprocessen en volledige expeditiediensten biedt.

€ 20.000
Mkb-innovati...

BjörnBox slimme showroombox - modulaire binnenzijde

Het project richt zich op het ontwikkelen van een duurzame, generieke showroombox met een modulaire binnenzijde voor modemerken en dataverzameling.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Elektrisch aangedreven en bestuurbare spudpaal en scheepskraan

Het project onderzoekt de haalbaarheid van elektrische machines voor zero-emissie binnenvaart, met focus op innovatieve apparatuur en ontwikkeling van een nieuwe spudpaal en scheepskraan.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Modulair start-stop systeem met semi-autopilot voor optimale en schone vaarprofielen binnenvaart

Oudcomb BV en Autena ontwikkelen een modulair start/stop systeem met accupakket en adviserende boardcomputer om de binnenvaart te moderniseren en verduurzamen, met lagere uitstoot en efficiëntere vaartijden.

€ 194.460
Mkb-innovati...

MARitime Carbon Capture Utilisation and Storage (MARCCUS)

MARCCUS ontwikkelt een modulaire CO2-batterij voor container feeders die CO2 afvangt en opslaat, en deze als grondstof voor de tuinbouw inzet om emissies te reduceren.

€ 192.850
Mkb-innovati...

Maritiem innovatieproject (MIP)

Ontwikkeling van 5 softwaremodules voor lagere uitstoot, meer transparantie en verbeterde efficiëntie in de scheepvaart.

€ 124.985
Mkb-innovati...

Green Building Materials

Het project ontwikkelt een emissievrij aandrijfsysteem voor schepen op basis van brandstofcellen en ammoniak, met als doel duurzame maritieme transportoplossingen te realiseren.

€ 350.000
Mkb-innovati...

LNG tank 2.0

Het project 'Walstroom zonder Wal' ontwikkelt mobiele LNG-units voor walstroom aan binnenvaartschepen om emissies te verminderen en de acceptatie van LNG te vergroten.

€ 75.810