An adaptive Virtual training platform that enables an inclusive tailored learning experience

ReadyTech onderzoekt de haalbaarheid van een adaptieve virtuele klaslokaal om studenten met handicaps gelijke toegang te bieden tot online trainingen via innovatieve technologieën.

Subsidie
€ 20.000
2021

Projectdetails

Inleiding

ReadyTech levert softwareoplossingen die het mogelijk maken voor leraren/instructeurs om via een virtuele omgeving trainingen te geven aan werknemers van verschillende organisaties. ReadyTech heeft hiervoor een virtuele klassikale omgeving ontwikkeld met behulp van innovatieve communicatietechnieken en tools.

Beoordeling van de huidige omgeving

De virtuele omgeving wordt door instructeurs en studenten evengoed, en op verschillende aspecten zelfs beter, beoordeeld dan fysieke leeromgevingen. Echter, ReadyTech heeft gemerkt dat het huidige platform niet in staat is iedereen van een efficiënte en veilige leerervaring te voorzien. Studenten met een mentale en/of fysieke handicap zijn niet altijd in staat de mogelijkheden van het platform volledig te benutten.

Inspiratie voor verbetering

Deze realisatie heeft ReadyTech geïnspireerd en uiteindelijk geleid tot plannen voor een nieuw product, waardoor deze unieke groep studenten ook volledig gebruik kan maken van virtuele leeromgevingen. ReadyTech wil een adaptive virtual classroom ontwikkelen waar studenten met een visuele, auditieve, fysieke, spraak-, cognitieve, taal-, leer- en neurologische handicap een gelijkwaardige trainingservaring kunnen hebben.

Doel van het onderzoek

Het doel van dit onderzoek is het vaststellen van de haalbaarheid van de adaptive virtual classroom op technische en economische gebieden.

Vraagstelling

Is het haalbaar om, gebruikmakend van slimme technologische oplossingen, een virtuele omgeving te creëren waar mensen met een handicap toegang hebben tot online trainingfaciliteiten?

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2021

Partners & Locaties

Projectpartners

  • ReadyTech Netherlands BVpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

SAVR No-Code Platform

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een no-code platform voor BHV-opleiders om VR-veiligheidstrainingen te ontwerpen, met focus op technische compatibiliteit en economische validatie.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Leermiddelen 2.0

Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie.

€ 20.000
Mkb-innovati...

ADVANCED AUTOMATED VR ANALYTICS

Het project ontwikkelt een VR-datacollectietool voor virtual testing om kostbare fouten vroegtijdig te identificeren en te herstellen, wat leidt tot verbeterde kwaliteit en duurzaamheid.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Generieke VR trainingstechnologie voor ongetrainde zorgverleners

Warp Industries ontwikkelt een universeel VR-trainingsplatform voor mantelzorgers en thuiszorgmedewerkers om hen adequaat op te leiden en de druk op de zorg te verlagen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

MIT Eyetracking Research

Het project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

1.1 - Onderz...

Gepersonaliseerd, adaptief en inclusief

Dit project ontwikkelt een adaptief leersysteem voor neurodivergente en laagpresterende leerlingen in het reguliere onderwijs.

€ 282.492
Mkb-innovati...

Scalable v-learning platform

Het project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart.

€ 319.648
Mkb-innovati...

Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning

Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.

€ 112.945
Mkb-innovati...

Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs

Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.

€ 198.375
ERC Starting...

Developing Experience-Centric Accessible Immersive Virtual Reality Technology

AccessVR aims to enhance VR accessibility for physically disabled individuals by developing a tailored framework and adaptive platform to remove barriers and improve user experiences.

€ 1.374.771