An adaptive Virtual training platform that enables an inclusive tailored learning experience
ReadyTech onderzoekt de haalbaarheid van een adaptieve virtuele klaslokaal om studenten met handicaps gelijke toegang te bieden tot online trainingen via innovatieve technologieën.
Projectdetails
Inleiding
ReadyTech levert softwareoplossingen die het mogelijk maken voor leraren/instructeurs om via een virtuele omgeving trainingen te geven aan werknemers van verschillende organisaties. ReadyTech heeft hiervoor een virtuele klassikale omgeving ontwikkeld met behulp van innovatieve communicatietechnieken en tools.
Beoordeling van de huidige omgeving
De virtuele omgeving wordt door instructeurs en studenten evengoed, en op verschillende aspecten zelfs beter, beoordeeld dan fysieke leeromgevingen. Echter, ReadyTech heeft gemerkt dat het huidige platform niet in staat is iedereen van een efficiënte en veilige leerervaring te voorzien. Studenten met een mentale en/of fysieke handicap zijn niet altijd in staat de mogelijkheden van het platform volledig te benutten.
Inspiratie voor verbetering
Deze realisatie heeft ReadyTech geïnspireerd en uiteindelijk geleid tot plannen voor een nieuw product, waardoor deze unieke groep studenten ook volledig gebruik kan maken van virtuele leeromgevingen. ReadyTech wil een adaptive virtual classroom ontwikkelen waar studenten met een visuele, auditieve, fysieke, spraak-, cognitieve, taal-, leer- en neurologische handicap een gelijkwaardige trainingservaring kunnen hebben.
Doel van het onderzoek
Het doel van dit onderzoek is het vaststellen van de haalbaarheid van de adaptive virtual classroom op technische en economische gebieden.
Vraagstelling
Is het haalbaar om, gebruikmakend van slimme technologische oplossingen, een virtuele omgeving te creëren waar mensen met een handicap toegang hebben tot online trainingfaciliteiten?
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- ReadyTech Netherlands BVpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
SAVR No-Code PlatformDit project onderzoekt de haalbaarheid van een no-code platform voor BHV-opleiders om VR-veiligheidstrainingen te ontwerpen, met focus op technische compatibiliteit en economische validatie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Leermiddelen 2.0Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
ADVANCED AUTOMATED VR ANALYTICSHet project ontwikkelt een VR-datacollectietool voor virtual testing om kostbare fouten vroegtijdig te identificeren en te herstellen, wat leidt tot verbeterde kwaliteit en duurzaamheid. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Generieke VR trainingstechnologie voor ongetrainde zorgverlenersWarp Industries ontwikkelt een universeel VR-trainingsplatform voor mantelzorgers en thuiszorgmedewerkers om hen adequaat op te leiden en de druk op de zorg te verlagen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
MIT Eyetracking ResearchHet project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
SAVR No-Code Platform
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een no-code platform voor BHV-opleiders om VR-veiligheidstrainingen te ontwerpen, met focus op technische compatibiliteit en economische validatie.
Leermiddelen 2.0
Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie.
ADVANCED AUTOMATED VR ANALYTICS
Het project ontwikkelt een VR-datacollectietool voor virtual testing om kostbare fouten vroegtijdig te identificeren en te herstellen, wat leidt tot verbeterde kwaliteit en duurzaamheid.
Generieke VR trainingstechnologie voor ongetrainde zorgverleners
Warp Industries ontwikkelt een universeel VR-trainingsplatform voor mantelzorgers en thuiszorgmedewerkers om hen adequaat op te leiden en de druk op de zorg te verlagen.
MIT Eyetracking Research
Het project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Gepersonaliseerd, adaptief en inclusiefDit project ontwikkelt een adaptief leersysteem voor neurodivergente en laagpresterende leerlingen in het reguliere onderwijs. | 1.1 - Onderz... | € 282.492 | 2024 | Details |
Scalable v-learning platformHet project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart. | Mkb-innovati... | € 319.648 | 2022 | Details |
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learningVirtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 112.945 | 2023 | Details |
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijsHet project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator. | Mkb-innovati... | € 198.375 | 2015 | Details |
Developing Experience-Centric Accessible Immersive Virtual Reality TechnologyAccessVR aims to enhance VR accessibility for physically disabled individuals by developing a tailored framework and adaptive platform to remove barriers and improve user experiences. | ERC Starting... | € 1.374.771 | 2024 | Details |
Gepersonaliseerd, adaptief en inclusief
Dit project ontwikkelt een adaptief leersysteem voor neurodivergente en laagpresterende leerlingen in het reguliere onderwijs.
Scalable v-learning platform
Het project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart.
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning
Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs
Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.
Developing Experience-Centric Accessible Immersive Virtual Reality Technology
AccessVR aims to enhance VR accessibility for physically disabled individuals by developing a tailored framework and adaptive platform to remove barriers and improve user experiences.