Reducing energy consumption by automatic vehicle balancing

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van automatische rijhoogtebalancering om energieverbruik en uitstoot van voertuigen te verlagen.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

Doelstelling van dit project is het uitzoeken of het haalbaar is om op basis van reeds aanwezige technologieën bij Tractive en op basis van nieuw te ontwikkelen technologieën te komen tot een innovatief product.

Innovatief Product

Dit product zal leiden tot:

  • Verlaging van schadelijke uitstoot bij conventionele voertuigen.
  • Verhoging van de actieradius van elektrische voertuigen door het automatisch regelen van de rijhoogte van ieder individueel wiel.

Technische Aspecten

Door deze regeling wordt de luchtweerstand van een voertuig optimaal, ook bij wijzigingen in snelheid en wegdek.

Haalbaarheidsonderzoek

Hierbij wordt gekeken naar de technische, financiële en commerciële haalbaarheid van automatische rijhoogtebalancering.

Doelstelling van het Onderzoek

Dit haalbaarheidsonderzoek heeft als doelstelling te bepalen of er voldoende haalbaarheid is om te investeren in:

  1. Verdere R&D
  2. Engineering
  3. Industrialisatie

Het kan mogelijk leiden tot een MIT R&D samenwerking aanvraag.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000
Totale projectbegroting€ 65.220

Tijdlijn

Startdatum15-4-2020
Einddatum30-9-2020
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Tractive Suspension BV.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

ONTWIKKELING LAAD-_ LOS- EN MANOEUVREERHULP VOOR ELEKTRISCHE VRACHTFIETSEN EN -VOERTUIGEN

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een laad- en manoeuvreersysteem voor elektrische vrachtfietsen en -voertuigen om stedelijk goederenvervoer te optimaliseren en emissies te verminderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek ontwikkeling modulaire elektrische aandrijving voor lichtere toepassingen

Wierda Hybrid Technologies B.V. onderzoekt de haalbaarheid van het elektrificeren van lichte toepassingen om bij te dragen aan de Green Deal Europe en de doelstelling van klimaatneutraliteit in 2050.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Compact plug and play waterstof aangedreven e-drivesysteem voor 4x4 SUV-voertuigen

HFX ontwikkelt een waterstof e-drivesysteem voor 4x4 SUV's om oudere voertuigen duurzaam te upcyclen en CO2-uitstoot te verminderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

ROLSTOELVERVOER IN 100% ELEKTRISCHE AUTO'S

Dit project richt zich op het uitvoeren van een haalbaarheidsstudie voor rolstoelvervoer in elektrische voertuigen, inclusief een proof of concept en marktonderzoek naar behoefte en businesscase.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Treehouse Energy Onbalans eTruck Smart Charging

Treehouse Energy onderzoekt de haalbaarheid van een smart charging oplossing voor eTrucks, gericht op de onbalansmarkt en logistieke bedrijven.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.

Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw voor opkomende landen, gericht op last-mile mobiliteit en energie-efficiëntie.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Actief volledig elektromagnetisch energieleverende voertuigvering

Ontwikkeling van een modulair ophangingsplatform voor bestelauto's met actieve elektromagnetische en luchtvering, gericht op betaalbaarheid, duurzaamheid en energie-efficiëntie.

€ 350.000
Mkb-innovati...

i-Trac

Het project ontwikkelt een elektrisch platform voor mobiele machines, gericht op duurzaamheid en automatisering in de bouw en agrarische sector.

€ 198.450
Mkb-innovati...

i-Trac

Het project ontwikkelt een elektrisch platform, i-Trac, voor mobiele werktuigen dat CO2- en stikstofuitstoot vermindert en binnen 24 maanden een prototype op TRL7 moet opleveren.

€ 198.450
Mkb-innovati...

Ontwikkeling platform voor lichtgewicht elektrische voertuigen

Het project ontwikkelt een generiek, lichtgewicht platform voor elektrische voertuigen om snel en kosteneffectief in te spelen op de groeiende vraag naar klantspecifieke modellen.

€ 183.680