Persluchtenergie opslagsysteem
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een PEOS om de impact van elektrische voertuigen op het elektriciteitsnet te verminderen door een efficiënte oplaadinfrastructuur te ontwikkelen.
Projectdetails
Inleiding
De toenemende verspreiding van elektrische voertuigen, hybride elektrische voertuigen en plug-in hybride elektrische voertuigen wordt gezien als de meest doeltreffende manier om het gebruik van fossiele vloeibare brandstoffen terug te dringen. Echter, de verspreiding van elektrische voertuigen wordt sterk beperkt door oplaadproblemen, vanwege hun impact op het elektriciteitsnet door middel van netcongestie, spanningsinstabiliteit, verhoogde piekvraag, overbelasting van de transformator en stroomkwaliteitsproblemen.
Behoefte aan Infrastructuur
Er is daarom behoefte aan een solide infrastructuur van oplaadstations voor elektrische voertuigen die geen invloed hebben op de werking van het net tijdens de oplaadperiode van de elektrische voertuigen.
Doel van de Studie
Het doel van deze studie is om te beoordelen of een PEOS een geldige oplossing kan zijn om de impact op het net door het opladen van elektrische voertuigen te mitigeren. Een PEOS is geen nieuwe technologie, maar is op kleine schaal lastig te realiseren en brengt nieuwe uitdagingen met zich mee in combinatie met een laadstation.
Haalbaarheidsonderzoek
Met dit haalbaarheidsonderzoek moet naar voren komen of het technisch en economisch haalbaar is om een PEOS te ontwikkelen die specifiek gebruikt kan worden in combinatie met laadpalen om zodoende de belasting op het net van het elektrisch laden van voertuigen te verminderen.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2022 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Solution Airpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
V2G slim ladenJedlix onderzoekt de inzet van elektrische auto’s als batterij voor het elektriciteitsnet via Vehicle 2 Grid om de energietransitie naar duurzame energie te versnellen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
HAALBAARHEIDSONDERZ.ONTWIKKELING EMBEDDED SYSTEM SLIM LADEN EV MET ZONNESTROOMAmperaPark ontwikkelt een hightech systeem voor het efficiënt laden van elektrische voertuigen met zonnestroom op parkeerplaatsen, gericht op energiemanagement en gebruiksgemak voor EV-rijders. | Mkb-innovati... | € 19.860 | 2020 | Details |
SHAREAWESEMS ontwikkelt een platform voor het verhuren van private laadpalen om de balans van het elektriciteitsnet te waarborgen en te voldoen aan de groeiende vraag van EV's. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek inductielaadoplossing voor LEVs in de emissieloze stadslogistiekTILER ontwikkelt een schaalbare, universele laadoplossing voor licht elektrische vrachtvoertuigen, gericht op gebruiksgemak en betrouwbaarheid in de openbare ruimte. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Zero Emission Hub voor Groene StadslogistiekHubbel ontwikkelt een IT-gedreven laadinfrastructuur om de grootschalige uitrol van elektrische voertuigen te faciliteren en onderzoekt de economische en technische haalbaarheid. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
V2G slim laden
Jedlix onderzoekt de inzet van elektrische auto’s als batterij voor het elektriciteitsnet via Vehicle 2 Grid om de energietransitie naar duurzame energie te versnellen.
HAALBAARHEIDSONDERZ.ONTWIKKELING EMBEDDED SYSTEM SLIM LADEN EV MET ZONNESTROOM
AmperaPark ontwikkelt een hightech systeem voor het efficiënt laden van elektrische voertuigen met zonnestroom op parkeerplaatsen, gericht op energiemanagement en gebruiksgemak voor EV-rijders.
SHARE
AWESEMS ontwikkelt een platform voor het verhuren van private laadpalen om de balans van het elektriciteitsnet te waarborgen en te voldoen aan de groeiende vraag van EV's.
Haalbaarheidsonderzoek inductielaadoplossing voor LEVs in de emissieloze stadslogistiek
TILER ontwikkelt een schaalbare, universele laadoplossing voor licht elektrische vrachtvoertuigen, gericht op gebruiksgemak en betrouwbaarheid in de openbare ruimte.
Zero Emission Hub voor Groene Stadslogistiek
Hubbel ontwikkelt een IT-gedreven laadinfrastructuur om de grootschalige uitrol van elektrische voertuigen te faciliteren en onderzoekt de economische en technische haalbaarheid.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Elke E-truck Verdient een LadingHet project ontwikkelt een netonafhankelijke laadfaciliteit voor E-trucks, gebruikmakend van lokale, fossielvrije energiebronnen. | 2.2 - Bevord... | € 593.121 | 2024 | Details |
Planning Optimalisatie voor de Energietransitie in Transport [POET]Het project ontwikkelt het POET-platform om binnenstedelijke transportbedrijven te ondersteunen bij de elektrificatie van hun vloot en de benodigde laadinfrastructuur te realiseren. | Mkb-innovati... | € 341.250 | 2023 | Details |
SHIFTHet SHIFT-project ontwikkelt en test de HyER Power Plant, een innovatieve waterstofoplossing voor duurzame energievoorziening in gebouwen, met als doel CO2-reductie en economische groei. | Mkb-innovati... | € 131.600 | 2023 | Details |
Elke E-truck Verdient een Lading
Het project ontwikkelt een netonafhankelijke laadfaciliteit voor E-trucks, gebruikmakend van lokale, fossielvrije energiebronnen.
Planning Optimalisatie voor de Energietransitie in Transport [POET]
Het project ontwikkelt het POET-platform om binnenstedelijke transportbedrijven te ondersteunen bij de elektrificatie van hun vloot en de benodigde laadinfrastructuur te realiseren.
SHIFT
Het SHIFT-project ontwikkelt en test de HyER Power Plant, een innovatieve waterstofoplossing voor duurzame energievoorziening in gebouwen, met als doel CO2-reductie en economische groei.