Haalbaarheidsonderzoek naar serious learning gaming (SLG) platform t.b.v. accreditatie huisartsen
Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een serious gaming platform voor huisartsen om verplichte accreditatiepunten te behalen via e-learning.
Projectdetails
Inleiding
Om de kwaliteit van de huisartsenzorg te garanderen, moeten huisartsen verplicht BIG-geregistreerd zijn, een registratie die elke vijf jaar hernieuwd dient te worden. Deze registratie betekent dat de arts over de benodigde kennis en kunde beschikt om zijn beroep zelfstandig en bekwaam uit te voeren, alsmede voldoende praktijkervaring, naschoolse opleidingen en persoonlijke ontwikkeling heeft genoten.
Eisen voor Naschoolse Opleiding
Om te voldoen aan de eisen voor naschoolse opleiding dient een huisarts over vijf jaar minstens 200 uur aan geaccrediteerde deskundigheidsbevordering te hebben ondernomen. Hieronder vallen onder andere:
- Geaccrediteerde opleidingen
- Cursussen
Digitalisering en E-learning
Door digitalisering verschuift ook de wens van de huisarts. Geaccrediteerde e-learningmodules zijn in opkomst, waarmee ’s avonds thuis vanaf de bank accreditatiepunten verzameld kunnen worden. [Aanvrager/Partner] heeft het idee om zelf deze cursussen te ontwikkelen en deze subscription-based binnen een applicatieplatform aan te bieden.
Haalbaarheidsvraagstukken
Er spelen echter economische en technische haalbaarheidsvraagstukken, waarvan de aanvrager eerst de risico’s in kaart wil brengen alvorens tot een go/no-go besluit te komen.
Doelstelling van het Project
[Aanvrager/Partner] heeft als doelstelling in dit project het toetsen van de technische en economische haalbaarheid van het serious gaming platform waarmee huisartsen verplichte accreditatiepunten kunnen halen.
Beoogd Resultaat
Het beoogde resultaat van dit haalbaarheidsonderzoek is een conclusie (go/no-go) om wel of niet door te gaan met de ontwikkeling van het serious learning game platform.
Vervolgtraject
Na een “Go”-besluit is het beoogde vervolgtraject van dit haalbaarheidsonderzoek...
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsonderzoek naar serious gaming tbv detectie en behandeling van dementieMobilea onderzoekt de haalbaarheid van een serious game voor vroege dementiedetectie en behandeling, met als doel een gefundeerd besluit over verdere ontwikkeling en commercialisering. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek SeriousGaming (SG) applicatie voor Intensive-Care (IC) personeel in opleidingGronalytica ontwikkelt een innovatieve software-applicatie voor IC-opleiding met VR/AR-technologie om opleidingskosten te verlagen en de kwaliteit en snelheid van training te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsstudie online platform Doris DorpsuilHet project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B MarktEduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek naar de ontwikkeling van een motion sim voor fysiotherapieHet project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een innovatieve B4P Motion Simulator voor fysiotherapie ter ondersteuning van revalidatie na niet-aangeboren hersenletsel. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek naar serious gaming tbv detectie en behandeling van dementie
Mobilea onderzoekt de haalbaarheid van een serious game voor vroege dementiedetectie en behandeling, met als doel een gefundeerd besluit over verdere ontwikkeling en commercialisering.
Haalbaarheidsonderzoek SeriousGaming (SG) applicatie voor Intensive-Care (IC) personeel in opleiding
Gronalytica ontwikkelt een innovatieve software-applicatie voor IC-opleiding met VR/AR-technologie om opleidingskosten te verlagen en de kwaliteit en snelheid van training te verbeteren.
Haalbaarheidsstudie online platform Doris Dorpsuil
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg.
Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B Markt
EduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken.
Haalbaarheidsonderzoek naar de ontwikkeling van een motion sim voor fysiotherapie
Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een innovatieve B4P Motion Simulator voor fysiotherapie ter ondersteuning van revalidatie na niet-aangeboren hersenletsel.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Blockchaintechnologie voor kwaliteits- en accreditatieproces in de huisartsgeneeskundeHet project ontwikkelt een digitaal systeem op basis van private blockchain om kwaliteitsprocessen in huisartsenpraktijken te optimaliseren voor accreditatie. | Mkb-innovati... | € 168.014 | 2022 | Details |
Blockchaintechnologie voor kwaliteits- en accreditatieproces in de huisartsgeneeskunde
Het project ontwikkelt een digitaal systeem op basis van private blockchain om kwaliteitsprocessen in huisartsenpraktijken te optimaliseren voor accreditatie.