Haalbaarheidsonderzoek naar serious gaming tbv detectie en behandeling van dementie
Mobilea onderzoekt de haalbaarheid van een serious game voor vroege dementiedetectie en behandeling, met als doel een gefundeerd besluit over verdere ontwikkeling en commercialisering.
Projectdetails
Inleiding
In dit project is Mobilea voornemens om de technische en economische haalbaarheid van de ontwikkeling van een serious game ten behoeve van detectie en behandeling van dementie te onderzoeken. Het idee is om uiteindelijk een specialistische serious game te ontwikkelen, waarbij diverse checks gedaan worden waardoor er tijdens het gamen realtime adaptieve aanpassingen in de game worden gedaan op basis van de scherpte en inzichten van de gebruiker. Hierdoor wordt het mogelijk om in een vroege fase dementie te detecteren, per tijdseenheid de vervolgfasen van dementie te bepalen en vroegtijdig te starten met behandeling in de vorm van specifieke en gerichte aanpassingen van de game.
Doelstelling
De doelstelling van dit haalbaarheidsonderzoek is om inzicht te krijgen in de technische en economische haalbaarheden van de voorgenomen innovatie. Een dergelijke innovatie bestaat op dit moment niet en is een grote uitdaging. Het doel is om op basis van de te genereren inzichten een gefundeerd go/no go besluit te nemen over een eventueel vervolgtraject. Het beoogde eindresultaat, na het doorlopen van alle ontwikkelstappen (buiten deze subsidieaanvraag), is de vermarkting van een commercieel inzetbare variant van de voorgenomen innovatie.
Uitvoering
In dit project zullen diverse werkzaamheden plaatsvinden om de haalbaarheid van de beoogde ontwikkeling te onderzoeken. Mobilea zal aan de hand van de volgende methoden inzicht genereren en inventariseren van mogelijke oplossingen op het gebied van technologische en economische haalbaarheid:
- Literatuurstudie
- Desk research
- Marktanalyses
- Overleg met potentiële partners
- Overleg met materiedeskundigen
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Mobilea B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsonderzoek naar de ontwikkeling van een motion sim voor fysiotherapieHet project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een innovatieve B4P Motion Simulator voor fysiotherapie ter ondersteuning van revalidatie na niet-aangeboren hersenletsel. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek naar serious learning gaming (SLG) platform t.b.v. accreditatie huisartsenHet project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een serious gaming platform voor huisartsen om verplichte accreditatiepunten te behalen via e-learning. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
MIT Eyetracking ResearchHet project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsproject Zorg voor ‘De Mens’ 2020Het project onderzoekt innovatieve oplossingen voor dagbesteding en eenzaamheid bij jong dementerenden, met focus op technologie zoals beeldbellen en VR-therapie, om ondersteuning te bieden. | Mkb-innovati... | € 19.392 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek SeriousGaming (SG) applicatie voor Intensive-Care (IC) personeel in opleidingGronalytica ontwikkelt een innovatieve software-applicatie voor IC-opleiding met VR/AR-technologie om opleidingskosten te verlagen en de kwaliteit en snelheid van training te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek naar de ontwikkeling van een motion sim voor fysiotherapie
Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een innovatieve B4P Motion Simulator voor fysiotherapie ter ondersteuning van revalidatie na niet-aangeboren hersenletsel.
Haalbaarheidsonderzoek naar serious learning gaming (SLG) platform t.b.v. accreditatie huisartsen
Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een serious gaming platform voor huisartsen om verplichte accreditatiepunten te behalen via e-learning.
MIT Eyetracking Research
Het project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen.
Haalbaarheidsproject Zorg voor ‘De Mens’ 2020
Het project onderzoekt innovatieve oplossingen voor dagbesteding en eenzaamheid bij jong dementerenden, met focus op technologie zoals beeldbellen en VR-therapie, om ondersteuning te bieden.
Haalbaarheidsonderzoek SeriousGaming (SG) applicatie voor Intensive-Care (IC) personeel in opleiding
Gronalytica ontwikkelt een innovatieve software-applicatie voor IC-opleiding met VR/AR-technologie om opleidingskosten te verlagen en de kwaliteit en snelheid van training te verbeteren.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiëntenPanda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten te helpen hun ademhaling te controleren en te behandelen. | Mkb-innovati... | € 153.382 | 2021 | Details |
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiënten
Panda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten te helpen hun ademhaling te controleren en te behandelen.