Modulaire aansturing hardware voor zelfrijdende auto’s
Smoob ontwikkelt zelfrijdende elektrische micro-cars met L2 autonomie, verzamelt data voor machine learning en streeft naar volledige autonomie zodra wetgeving dit toelaat, met continue software-updates en hardware-upgrades.
Projectdetails
Inleiding
Smoob is bezig met het ontwikkelen van zelfrijdende elektrische micro-cars.
Fase 1: Introductie van de voertuigen
In fase 1 zullen deze voertuigen al uitgerust zijn met de sensoren en L2 autonomie. Deze voertuigen worden eerst nog door menselijke bestuurders bestuurd om zo meer data op te halen en het machine learning-algoritme te trainen.
Fase 2: Volledige autonomie
In fase 2 zal, zodra wetgeving het toelaat, de software een upgrade krijgen om de voertuigen volledig autonoom te kunnen maken.
Continue updates en hardwarevervanging
Deze voertuigen zullen continu updates krijgen qua software. Echter, er is de verwachting dat er regelmatig betere hardware uitkomt om de grote hoeveelheden data te kunnen behandelen. Dit betekent dat de computers in de zelfrijdende auto’s vervangen moeten worden.
Doelstelling van Smoob
Smoob wil een systeem ontwikkelen om te voorkomen dat de hele auto vervangen moet worden op dat moment.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2022 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Smoob B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
SMOOB - AI - cloudcomputing om datastromen te combinerenSMOOB ontwikkelt software voor autonoom rijdende micro-voertuigen door LIDAR-technieken en AI-objectherkenning te combineren met cloud-oplossingen voor real-time dataverwerking. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Saivvy - AI driven ADAS system voor e-cargobikes - veiliger verkeer door AI assisted safety systemsSaivvy B.V. ontwikkelt SAFEBIRD, een AI-gestuurd bestuurders-assistentiesysteem voor zware transportfietsen dat 360-graden omgevingsmonitoring en botsingswaarschuwingen biedt. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
‘Voertuigdeelsysteem voor Aangepaste Voertuigen’.Ontwikkeling van een voertuig deelsysteem voor het aanbieden van aangepaste voertuigen in de regio. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Autonomous Forklift Feasibility StudyMST onderzoekt de haalbaarheid van een opbouwkit voor autonome besturing op bestaande heftrucks om technologie te versnellen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2024 | Details |
Haalbaarheidsstudie autonome voedselbezorging airports.Het project onderzoekt de haalbaarheid van een autonoom voertuig voor het bezorgen van eten en drinken op luchthavens, als eerste stap naar zelfrijdende leveringen in stedelijke gebieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
SMOOB - AI - cloudcomputing om datastromen te combineren
SMOOB ontwikkelt software voor autonoom rijdende micro-voertuigen door LIDAR-technieken en AI-objectherkenning te combineren met cloud-oplossingen voor real-time dataverwerking.
Saivvy - AI driven ADAS system voor e-cargobikes - veiliger verkeer door AI assisted safety systems
Saivvy B.V. ontwikkelt SAFEBIRD, een AI-gestuurd bestuurders-assistentiesysteem voor zware transportfietsen dat 360-graden omgevingsmonitoring en botsingswaarschuwingen biedt.
‘Voertuigdeelsysteem voor Aangepaste Voertuigen’.
Ontwikkeling van een voertuig deelsysteem voor het aanbieden van aangepaste voertuigen in de regio.
Autonomous Forklift Feasibility Study
MST onderzoekt de haalbaarheid van een opbouwkit voor autonome besturing op bestaande heftrucks om technologie te versnellen.
Haalbaarheidsstudie autonome voedselbezorging airports.
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een autonoom voertuig voor het bezorgen van eten en drinken op luchthavens, als eerste stap naar zelfrijdende leveringen in stedelijke gebieden.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Human-driver platooning for B2B car sharingAmber en VEDS ontwikkelen een ConnectivityBox voor autodelen, gericht op het faciliteren van digitale functionaliteiten en human-driver platooning, met een proof of concept gepland voor eind 2018. | Mkb-innovati... | € 233.800 | 2018 | Details |
Connected CarHet Connected Car-project ontwikkelt een device voor dataverzameling en -analyse in auto's, waarmee automobilisten hun rijgedrag kunnen optimaliseren en mogelijk verzekeringskortingen kunnen krijgen. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2016 | Details |
Automated Synthesis of Certifiable Control Software for Autonomous VehiclesCertiCar aims to develop a reliable, formally correct advanced collision avoidance system to enhance safety and reduce testing time for autonomous vehicle control software. | ERC Proof of... | € 150.000 | 2024 | Details |
Fail-operational safety – making autonomous vehicles a realityChassis Autonomy aims to finalize a fail-operational steer-by-wire system for fully autonomous vehicles, enabling driverless technology and targeting market launch in two years. | EIC Accelerator | € 2.497.305 | 2023 | Details |
Een automatisch, efficiënt en betrouwbaar recyclebaar onderdeel analyserend systeem.Ontwikkeling van een AI-gestuurd systeem voor het automatisch herkennen en classificeren van demontageonderdelen, ter verbetering van demontageprocessen en ondersteuning van de circulaire economie. | Mkb-innovati... | € 111.230 | 2021 | Details |
Human-driver platooning for B2B car sharing
Amber en VEDS ontwikkelen een ConnectivityBox voor autodelen, gericht op het faciliteren van digitale functionaliteiten en human-driver platooning, met een proof of concept gepland voor eind 2018.
Connected Car
Het Connected Car-project ontwikkelt een device voor dataverzameling en -analyse in auto's, waarmee automobilisten hun rijgedrag kunnen optimaliseren en mogelijk verzekeringskortingen kunnen krijgen.
Automated Synthesis of Certifiable Control Software for Autonomous Vehicles
CertiCar aims to develop a reliable, formally correct advanced collision avoidance system to enhance safety and reduce testing time for autonomous vehicle control software.
Fail-operational safety – making autonomous vehicles a reality
Chassis Autonomy aims to finalize a fail-operational steer-by-wire system for fully autonomous vehicles, enabling driverless technology and targeting market launch in two years.
Een automatisch, efficiënt en betrouwbaar recyclebaar onderdeel analyserend systeem.
Ontwikkeling van een AI-gestuurd systeem voor het automatisch herkennen en classificeren van demontageonderdelen, ter verbetering van demontageprocessen en ondersteuning van de circulaire economie.