Kana Connect

Het project richt zich op het ontwikkelen van een VR-product dat geschikt is voor meerdere gebruikers tegelijk, om stressklachten effectief te behandelen en aan de groeiende marktbehoefte te voldoen.

Subsidie
€ 20.000
2023

Projectdetails

Inleiding

Door toedoen van snelle technologische ontwikkelingen op het gebied van Virtual Reality in combinatie met de behoefte en vraag vanuit huidige en potentiële klanten van Jamzone, is het nodig om met het VR-product mee te laten groeien, om aan te blijven sluiten bij de doelgroep.

Doelstellingen

Dit houdt in dat de aanvrager de huidige technologie geschikt moet maken voor de nieuwe generatie standalone VR-brillen en dat het product tevens door meerdere personen tegelijkertijd gebruikt kan gaan worden.

Belang van Meerdere Behandelingen

Meerdere cliënten met stressklachten tegelijk behandelen is een heilige graal voor behandelaren in de huidige maatschappij waar stress en mentale klachten een pandemie zijn en waar wachtlijsten maar blijven groeien.

Onderzoek naar Technische en Economische Aspecten

Er zijn een aantal technische en economische aspecten die men eerst moet onderzoeken om te kijken óf en op welke manier deze punten gerealiseerd zouden kunnen worden.

Technieken en Implementatie

De technieken die men voor ogen heeft zijn nog nieuw en zullen moeten worden getest op zowel technische implementatie, flexibiliteit als schaalbaarheid.

Alternatieven bij Negatieve Resultaten

Mocht dit negatief uitpakken, zal men zich moeten oriënteren op alternatieven om toch uiteindelijk mee te kunnen komen met de ontwikkelingen in de markt en tevens de eigen organisatorische doelen te behalen.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2023

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Jamzone Productions Research & Development B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

6DoF simulatietraining voor verpleegtechnische handelingen

Het project ontwikkelt een VR-educatieplatform voor zorgmedewerkers met interactieve scenario's om hun besluitvorming en vaardigheden in de zorg te verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Sound Architect

Het project ontwikkelt een gepersonaliseerd systeem dat real-time biometrische data en voorkeuren gebruikt om op maat gemaakte ontspanningsgeluiden en muziek te bieden, gericht op het verminderen van stress en burn-out.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Angststoornissen te lijf met E-Health

Mind Mansion ontwikkelt een VR-platform voor de behandeling van angststoornissen, gericht op toegankelijkheid en verbetering van zorgresultaten.

€ 20.000
Mkb-innovati...

BalanceBooster

CaptainVR ontwikkelt de BalanceBooster, een VR-tool die werknemers helpt stress en ongezonde gewoonten te beheersen door middel van coaching en mindfulness-oefeningen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Anger Management in Virtual Reality

GO Consult ontwikkelt een virtuele agressietraining om de controle over boosheid te verbeteren, waardoor lange behandeltrajecten en wachtlijsten worden verminderd en geestelijke gezondheid bevorderd wordt.

€ 19.880

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Stressdetectie in VR

Therapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten.

€ 197.190
Mkb-innovati...

Biometrisch VR meting, analyse & data ontsluit-systeem

Dit R&D-project ontwikkelt een metingsysteem voor real-time biometrische data om stress te monitoren en de samenwerking tussen gebruikers en zorgprofessionals te verbeteren via PGO's.

€ 169.730
Mkb-innovati...

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

€ 197.860
Mkb-innovati...

Adaptieve behandeling van angststoornissen

Ontwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg.

€ 172.773
Mkb-innovati...

RelieVR

Grendel Games en [Aanvrager/Partner] ontwikkelen een VR-serious game om chronische pijn te verminderen door pijneducatie en oefeningen, zonder medicatie of chirurgie.

€ 143.220