Kana Connect
Het project richt zich op het ontwikkelen van een VR-product dat geschikt is voor meerdere gebruikers tegelijk, om stressklachten effectief te behandelen en aan de groeiende marktbehoefte te voldoen.
Projectdetails
Inleiding
Door toedoen van snelle technologische ontwikkelingen op het gebied van Virtual Reality in combinatie met de behoefte en vraag vanuit huidige en potentiële klanten van Jamzone, is het nodig om met het VR-product mee te laten groeien, om aan te blijven sluiten bij de doelgroep.
Doelstellingen
Dit houdt in dat de aanvrager de huidige technologie geschikt moet maken voor de nieuwe generatie standalone VR-brillen en dat het product tevens door meerdere personen tegelijkertijd gebruikt kan gaan worden.
Belang van Meerdere Behandelingen
Meerdere cliënten met stressklachten tegelijk behandelen is een heilige graal voor behandelaren in de huidige maatschappij waar stress en mentale klachten een pandemie zijn en waar wachtlijsten maar blijven groeien.
Onderzoek naar Technische en Economische Aspecten
Er zijn een aantal technische en economische aspecten die men eerst moet onderzoeken om te kijken óf en op welke manier deze punten gerealiseerd zouden kunnen worden.
Technieken en Implementatie
De technieken die men voor ogen heeft zijn nog nieuw en zullen moeten worden getest op zowel technische implementatie, flexibiliteit als schaalbaarheid.
Alternatieven bij Negatieve Resultaten
Mocht dit negatief uitpakken, zal men zich moeten oriënteren op alternatieven om toch uiteindelijk mee te kunnen komen met de ontwikkelingen in de markt en tevens de eigen organisatorische doelen te behalen.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Jamzone Productions Research & Development B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
6DoF simulatietraining voor verpleegtechnische handelingenHet project ontwikkelt een VR-educatieplatform voor zorgmedewerkers met interactieve scenario's om hun besluitvorming en vaardigheden in de zorg te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Sound ArchitectHet project ontwikkelt een gepersonaliseerd systeem dat real-time biometrische data en voorkeuren gebruikt om op maat gemaakte ontspanningsgeluiden en muziek te bieden, gericht op het verminderen van stress en burn-out. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Angststoornissen te lijf met E-HealthMind Mansion ontwikkelt een VR-platform voor de behandeling van angststoornissen, gericht op toegankelijkheid en verbetering van zorgresultaten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
BalanceBoosterCaptainVR ontwikkelt de BalanceBooster, een VR-tool die werknemers helpt stress en ongezonde gewoonten te beheersen door middel van coaching en mindfulness-oefeningen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Anger Management in Virtual RealityGO Consult ontwikkelt een virtuele agressietraining om de controle over boosheid te verbeteren, waardoor lange behandeltrajecten en wachtlijsten worden verminderd en geestelijke gezondheid bevorderd wordt. | Mkb-innovati... | € 19.880 | 2020 | Details |
6DoF simulatietraining voor verpleegtechnische handelingen
Het project ontwikkelt een VR-educatieplatform voor zorgmedewerkers met interactieve scenario's om hun besluitvorming en vaardigheden in de zorg te verbeteren.
Sound Architect
Het project ontwikkelt een gepersonaliseerd systeem dat real-time biometrische data en voorkeuren gebruikt om op maat gemaakte ontspanningsgeluiden en muziek te bieden, gericht op het verminderen van stress en burn-out.
Angststoornissen te lijf met E-Health
Mind Mansion ontwikkelt een VR-platform voor de behandeling van angststoornissen, gericht op toegankelijkheid en verbetering van zorgresultaten.
BalanceBooster
CaptainVR ontwikkelt de BalanceBooster, een VR-tool die werknemers helpt stress en ongezonde gewoonten te beheersen door middel van coaching en mindfulness-oefeningen.
Anger Management in Virtual Reality
GO Consult ontwikkelt een virtuele agressietraining om de controle over boosheid te verbeteren, waardoor lange behandeltrajecten en wachtlijsten worden verminderd en geestelijke gezondheid bevorderd wordt.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Stressdetectie in VRTherapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten. | Mkb-innovati... | € 197.190 | 2019 | Details |
Biometrisch VR meting, analyse & data ontsluit-systeemDit R&D-project ontwikkelt een metingsysteem voor real-time biometrische data om stress te monitoren en de samenwerking tussen gebruikers en zorgprofessionals te verbeteren via PGO's. | Mkb-innovati... | € 169.730 | 2020 | Details |
Samenwerken in een full immersive VR-omgevingVier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 197.860 | 2016 | Details |
Adaptieve behandeling van angststoornissenOntwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg. | Mkb-innovati... | € 172.773 | 2017 | Details |
RelieVRGrendel Games en [Aanvrager/Partner] ontwikkelen een VR-serious game om chronische pijn te verminderen door pijneducatie en oefeningen, zonder medicatie of chirurgie. | Mkb-innovati... | € 143.220 | 2018 | Details |
Stressdetectie in VR
Therapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten.
Biometrisch VR meting, analyse & data ontsluit-systeem
Dit R&D-project ontwikkelt een metingsysteem voor real-time biometrische data om stress te monitoren en de samenwerking tussen gebruikers en zorgprofessionals te verbeteren via PGO's.
Samenwerken in een full immersive VR-omgeving
Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.
Adaptieve behandeling van angststoornissen
Ontwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg.
RelieVR
Grendel Games en [Aanvrager/Partner] ontwikkelen een VR-serious game om chronische pijn te verminderen door pijneducatie en oefeningen, zonder medicatie of chirurgie.