Verbeteren therapietrouw tijdens medisch onderzoek Vedea VR therapie voor amblyopie (lui oog).
Vedea verbetert therapietrouw in medisch onderzoek naar VR-therapie voor amblyopie door optimalisatie van het onderzoeksprotocol.
Projectdetails
Inleiding
Vedea ontwikkelt een nieuwe behandelmethode voor kinderen met een luie oog. Deze methode bestaat uit het spelen van games op een VR-headset.
Behandelmethodiek
Deze dichoptische games laten op het linker- en rechteroog verschillende delen van het totale spel zien. Hierdoor worden het luie oog en de hersenen gestimuleerd om de input van het luie oog te gebruiken in samenwerking met het goede oog.
Huidig Onderzoek
Vedea voert op dit moment een klinische validatiestudie uit met Nederlandse ziekenhuizen om aan te tonen dat deze methode werkt.
Verbeterpunten
Echter, halverwege ons onderzoek zijn wij tot de conclusie gekomen dat er verbetermogelijkheden zijn binnen het protocol. Deze verbeteringen zijn gericht op:
- Het verhogen van de therapietrouw.
- Het verbeteren van de effectiviteit van onze trial.
Projectdoel
Om deze slag te maken, start Vedea dit project. Het doel is om samen met een ervaren Clinical Trial Coordinator een kwalitatieve verbeterslag in het protocol door te voeren.
Verwachte Resultaten
Hierdoor willen we in de tweede helft van onze trial nog betere resultaten genereren.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 5.940 |
Totale projectbegroting | € 14.850 |
Tijdlijn
Startdatum | 12-6-2024 |
Einddatum | 31-1-2025 |
Subsidiejaar | 2024 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Vedea Healthware B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
MIT Eyetracking ResearchHet project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Virtual Embodied Reminiscence Therapy in Extended RealityVERTEX aims to enhance older adults' well-being through VR experiences of their youth, evaluating psychological impacts to support a scalable intervention and business spin-off. | ERC Proof of... | € 150.000 | 2024 | Details |
VR-EPD Integratie voor gepersonaliseerde patiëntenzorgHet project ontwikkelt technologie voor datadeling tussen elektronische patiëntendossiers en VR-zorgapplicaties, om VR-behandelingen te integreren en te personaliseren in de zorg. | Mkb-innovati... | € 301.000 | 2023 | Details |
RelieVRGrendel Games en [Aanvrager/Partner] ontwikkelen een VR-serious game om chronische pijn te verminderen door pijneducatie en oefeningen, zonder medicatie of chirurgie. | Mkb-innovati... | € 143.220 | 2018 | Details |
Blended Learning for DementiaTinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties. | Mkb-innovati... | € 185.360 | 2016 | Details |
MIT Eyetracking Research
Het project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen.
Virtual Embodied Reminiscence Therapy in Extended Reality
VERTEX aims to enhance older adults' well-being through VR experiences of their youth, evaluating psychological impacts to support a scalable intervention and business spin-off.
VR-EPD Integratie voor gepersonaliseerde patiëntenzorg
Het project ontwikkelt technologie voor datadeling tussen elektronische patiëntendossiers en VR-zorgapplicaties, om VR-behandelingen te integreren en te personaliseren in de zorg.
RelieVR
Grendel Games en [Aanvrager/Partner] ontwikkelen een VR-serious game om chronische pijn te verminderen door pijneducatie en oefeningen, zonder medicatie of chirurgie.
Blended Learning for Dementia
Tinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties.