Onderwijsleerdoelen met AI koppelen aan leerinhoud
Het project ontwikkelt een AI-model om betrouwbare educatieve content automatisch te koppelen aan leerdoelen, waardoor het onderwijs efficiënter lesmateriaal kan vinden.
Projectdetails
Inleiding
De recente opgekomen grote taalmodellen zoals ChatGPT worden verwacht een revolutie te ontketenen in de IT-wereld, en in het verlengde daarvan in de samenleving en economie: het hele internet en haar geschiedenis is beschikbaar en ligt aan je voeten.
Probleemstelling
Echter, dergelijke modellen zijn niet altijd betrouwbaar en geven geen bronvermelding. Dit vormt een probleem in het onderwijs waar betrouwbare en verifieerbare informatie van cruciaal belang is.
Projectpartners
De projectpartners—Wizenoze en Schoolsupport—hebben beide een uitgebreide verzameling van betrouwbare, geverifieerde, en gecureerde educatieve content. Deze content is doorzoekbaar op bijvoorbeeld leesniveau of leeftijd, maar er ontbreekt metadata die de content koppelt aan leerdoelen uit het onderwijscurriculum.
Oplossing
Zodra deze metadata beschikbaar zou zijn, hebben de projectpartners een oplossing in handen waarmee het onderwijs snel en gemakkelijk lesmateriaal en content uit betrouwbare en geverifieerde bronnen kan vinden die rechtstreeks aansluit op het curriculum.
Ontwikkeling van het AI-model
De projectpartners ontwikkelen hiertoe een AI-model voor het geautomatiseerd koppelen van informatieve en educatieve teksten aan leerdoelen en onderwerpen uit een curriculum. Op deze manier kan educatief materiaal doelgerichter ontsloten worden.
Projectduur
Het project loopt voor dertien maanden, startend in juli 2023.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 105.016 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- WizeNoze Benelux B.V.penvoerder
- Schoolsupport Uitgeverij B.V.
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D AI
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Content ArgusX-CAGO en Amberscript ontwikkelen een AI-software om audio/video-content te converteren naar tekst en sentimentanalyse te vereenvoudigen, gericht op cultuur, media en publieke diensten. | Mkb-innovati... | € 153.440 | 2022 | Details |
Content Argus
X-CAGO en Amberscript ontwikkelen een AI-software om audio/video-content te converteren naar tekst en sentimentanalyse te vereenvoudigen, gericht op cultuur, media en publieke diensten.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
EdionHet project ontwikkelt een geautomatiseerd systeem voor vraaggeneratie in de natuurkunde om docenten tijd te besparen en studenten een boeiendere leerervaring te bieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Educational Inequalities and Generative AI: A Focus on Language DiversityChatEQUITY explores the impact of generative AI on educational inequalities by developing a new assessment tool and analyzing access disparities among students and teachers in diverse linguistic contexts. | ERC Consolid... | € 2.195.500 | 2025 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek naar AIPerLearn (AI-Powered Personalized Learning)STARK Learning onderzoekt de toepassing en training van AI-modellen om het ontwikkelen van gepersonaliseerde lesmaterialen te automatiseren en de kwaliteit en validatie te waarborgen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Project POLIGEN-AIHet project richt zich op het ontwikkelen van een betrouwbare "fact-based" chatbot om desinformatie te bestrijden en geïnformeerde beslissingen te ondersteunen, met aandacht voor technische en juridische haalbaarheid. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
deep Learning to Automatically Suggest OpencoursewareHet project ontwikkelt een deep learning systeem om open online lesmateriaal doorzoekbaar te maken en automatisch aan te bevelen, ter ondersteuning van docenten en leerlingen. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2017 | Details |
Edion
Het project ontwikkelt een geautomatiseerd systeem voor vraaggeneratie in de natuurkunde om docenten tijd te besparen en studenten een boeiendere leerervaring te bieden.
Educational Inequalities and Generative AI: A Focus on Language Diversity
ChatEQUITY explores the impact of generative AI on educational inequalities by developing a new assessment tool and analyzing access disparities among students and teachers in diverse linguistic contexts.
Haalbaarheidsonderzoek naar AIPerLearn (AI-Powered Personalized Learning)
STARK Learning onderzoekt de toepassing en training van AI-modellen om het ontwikkelen van gepersonaliseerde lesmaterialen te automatiseren en de kwaliteit en validatie te waarborgen.
Project POLIGEN-AI
Het project richt zich op het ontwikkelen van een betrouwbare "fact-based" chatbot om desinformatie te bestrijden en geïnformeerde beslissingen te ondersteunen, met aandacht voor technische en juridische haalbaarheid.
deep Learning to Automatically Suggest Opencourseware
Het project ontwikkelt een deep learning systeem om open online lesmateriaal doorzoekbaar te maken en automatisch aan te bevelen, ter ondersteuning van docenten en leerlingen.