Stimuliz: leefstijl verbetering van kinderen
Stimuliz richt zich op het verbeteren van de leefstijl van kinderen door inzicht te bieden en interventieplannen te ontwikkelen.
Projectdetails
Inleiding
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat de leefstijl (rust, slaap, voeding, beweging en mentale gesteldheid) van kinderen in veel gevallen niet op het gewenste niveau is.
Belang van Leefstijl
De leefstijl heeft een belangrijke invloed op de algehele gezondheid van kinderen en de didactiek. Dit vormt voor Hello Sunshine BV de aanleiding om dit haalbaarheidsproject te starten, gericht op het vaststellen van de haalbaarheid van een nieuwe productinnovatie.
Projectomschrijving
Werktitel
De werktitel van dit project is “Stimuliz: leefstijl verbetering van kinderen”.
Doelstellingen
Met Stimuliz wordt beoogd om de volgende doelgroepen inzicht te geven in de leefstijl van kinderen:
- Leerkrachten
- Beleidsmakers
- Sportprofessionals
- Zorgprofessionals
Daarnaast worden interventieplannen aangeboden om de leefstijl te verbeteren.
Marktanalyse
De huidige markt voor het aanbieden van leefstijltesten voor kinderen is gefragmenteerd. Hierdoor kan er geen compleet beeld gevormd worden van de leefstijl van kinderen.
Holistische Benadering
Hello Sunshine BV beoogt met Stimuliz een holistische benadering van de gezondheid te bereiken door alle aspecten die bepalend zijn voor een gezonde leefstijl te integreren.
Resultaat
Op deze manier ontstaat er een compleet beeld van de leefstijl van kinderen en kunnen er gedegen interventieplannen worden opgesteld.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Totale projectbegroting | € 54.600 |
Tijdlijn
Startdatum | 1-5-2023 |
Einddatum | 31-3-2024 |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Hello Sunshine B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsstudie naar Veggihapjes voor kinderen van 1,5 tot 5 jaarWholy Greens onderzoekt de haalbaarheid van een aantrekkelijk en gezond voedingsconcept voor kinderen van 1,5 tot 5 jaar om hun groenteconsumptie te stimuleren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek online platform Bloeiend Brein.Het online platform [Aanvrager/Partner] biedt ouders laagdrempelige toegang tot kennis en begeleiding voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen (0-6 jaar) om vroegtijdige ontwikkelingsproblemen te voorkomen. | Mkb-innovati... | € 19.992 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Saving Generation"Saving Generation" ontwikkelt een app om de mentale weerbaarheid van kinderen van 4 tot 12 jaar te vergroten door middel van oefeningen en lessen, met ondersteuning voor ouders en leraren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI) via smartspeakersHet project ontwikkelt een spraakgestuurde applicatie die AI gebruikt voor gerichte coaching naar een gezondere leefstijl, gericht op mensen met overgewicht en chronische aandoeningen, na een haalbaarheidsonderzoek. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek proactieve wearable digi-dagstructuur voor LVBDit project onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve digitale dagstructuur voor mensen met LVB om zelfredzaamheid te bevorderen en onzekerheid te verminderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsstudie naar Veggihapjes voor kinderen van 1,5 tot 5 jaar
Wholy Greens onderzoekt de haalbaarheid van een aantrekkelijk en gezond voedingsconcept voor kinderen van 1,5 tot 5 jaar om hun groenteconsumptie te stimuleren.
Haalbaarheidsonderzoek online platform Bloeiend Brein.
Het online platform [Aanvrager/Partner] biedt ouders laagdrempelige toegang tot kennis en begeleiding voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen (0-6 jaar) om vroegtijdige ontwikkelingsproblemen te voorkomen.
Haalbaarheidsonderzoek Saving Generation
"Saving Generation" ontwikkelt een app om de mentale weerbaarheid van kinderen van 4 tot 12 jaar te vergroten door middel van oefeningen en lessen, met ondersteuning voor ouders en leraren.
Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI) via smartspeakers
Het project ontwikkelt een spraakgestuurde applicatie die AI gebruikt voor gerichte coaching naar een gezondere leefstijl, gericht op mensen met overgewicht en chronische aandoeningen, na een haalbaarheidsonderzoek.
Haalbaarheidsonderzoek proactieve wearable digi-dagstructuur voor LVB
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve digitale dagstructuur voor mensen met LVB om zelfredzaamheid te bevorderen en onzekerheid te verminderen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Ren, scan en leerKleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid. | Mkb-innovati... | € 149.093 | 2020 | Details |
3D Lifestyle CoachingHet project '3D Lifestyle Coaching' ontwikkelt een datagedreven platform voor leefstijlcoaches om chronische ziekten te verminderen door veilige, gepersonaliseerde gezondheidsdata-analyse en beslisondersteuning. | Mkb-innovati... | € 287.931 | 2022 | Details |
Meer en beter bewegen voor kinderen!Dit project ontwikkelt een meetinstrument om de effectiviteit van beweeginterventies voor kinderen te verbeteren en bewegingsarmoede aan te pakken. | 1.1 - Onderz... | € 350.000 | 2024 | Details |
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiëntenPanda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten te helpen hun ademhaling te controleren en te behandelen. | Mkb-innovati... | € 153.382 | 2021 | Details |
Explore Your Brain 2.0: a maximally effective, usable and scalable growth mindset intervention to break through adolescents’ declining rates of motivation and school achievementsThis project aims to enhance and scale the Explore Your Brain (EYB 2.0) intervention to improve high school students' motivation and resilience through a growth mindset approach. | ERC Proof of... | € 150.000 | 2024 | Details |
Ren, scan en leer
Kleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid.
3D Lifestyle Coaching
Het project '3D Lifestyle Coaching' ontwikkelt een datagedreven platform voor leefstijlcoaches om chronische ziekten te verminderen door veilige, gepersonaliseerde gezondheidsdata-analyse en beslisondersteuning.
Meer en beter bewegen voor kinderen!
Dit project ontwikkelt een meetinstrument om de effectiviteit van beweeginterventies voor kinderen te verbeteren en bewegingsarmoede aan te pakken.
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiënten
Panda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten te helpen hun ademhaling te controleren en te behandelen.
Explore Your Brain 2.0: a maximally effective, usable and scalable growth mindset intervention to break through adolescents’ declining rates of motivation and school achievements
This project aims to enhance and scale the Explore Your Brain (EYB 2.0) intervention to improve high school students' motivation and resilience through a growth mindset approach.