Haalbaarheidsonderzoek AI-driven “barks” generator

PU ontwikkelt een AI-gestuurde barks generator om automatisch thematische dialogen te creëren voor gamification producten, met als doel de spelerservaring te verbeteren en tijd te besparen.

Subsidie
€ 20.000
2023

Projectdetails

Inleiding

[Aanvrager/Partner] (verder: PU) ontwikkelt en verkoopt gestandaardiseerde gamification producten voor marketing- en leerdoeleinden. Een van haar producten is Persona, waarin de gebruiker middels een verhalend spel door een virtuele thematische wereld beweegt en gameplay challenges oplost.

Aanpak van PU

Bijzonder aan de aanpak van PU is dat zij een virtuele wereld creëert rondom het thema van de klant en (tekst)gebaseerde game challenges opzet rondom aangeleverde content van een klant. Om de wereld en het spelelement leuk en interessant te houden, laat PU het de speler vrij om verschillende virtuele persona’s in de gemaakte wereld aan te spreken.

Interactie met Persona's

Soms is dit een persoon die relevant is voor de progressie in een challenge, maar vaker is dit een persoon die niet direct relevant is voor vooruitgang. Het schrijven van de dialogen die spelers kunnen voeren met niet-relevante characters voegt veel toe aan de spelerservaring en -beleving. Echter, PU schrijft deze dialogen handmatig, hetgeen haar veel tijd kost.

Barks

De teksten die PU schrijft voor de niet-challenge-relevante persona’s noemt zij “barks”. PU krijgt echter vanuit haar klanten steeds vaker de vraag om dit soort teksten leuker te maken en zo mogelijk ook themagerelateerd, om de immersie van de eindgebruiker in de fictieve wereld te vergroten.

Doel van het Project

Daarom wil PU in onderhavig project de haalbaarheid onderzoeken van een eigen AI-driven barks generator, waarmee PU op automatische wijze thematische en uitgebreidere barks wil kunnen laten genereren. PU beoogt hiertoe gebruik te maken van Large Language Model (verder: LLM) applicaties, neurale netwerken.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2023

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek AI-driven startup website generator

JF onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gedreven websitegenerator om startups efficiënt en kosteneffectief te helpen bij het ontwikkelen van hun online aanwezigheid.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek naar AIPerLearn (AI-Powered Personalized Learning)

STARK Learning onderzoekt de toepassing en training van AI-modellen om het ontwikkelen van gepersonaliseerde lesmaterialen te automatiseren en de kwaliteit en validatie te waarborgen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

AI t.b.v. geautomatiseerde subsidiedienstverlening

[Aanvrager/Partner] voert een haalbaarheidsstudie uit naar het automatiseren van subsidieaanvragen met AI-tools om de dienstverlening te verbeteren en zichzelf overbodig te maken.

€ 20.000
Mkb-innovati...

POTENTaiLIZER

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een AI-product, POTENTaiLIZER, om MKB-bedrijven te ondersteunen bij het optimaliseren van hun bedrijfsvoering via data-analyse en strategische tips.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Serious Surreal MMORPG

Yvora Game Studio onderzoekt de technische haalbaarheid van machine learning om uitdagend en dynamisch gedrag in games te creëren.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ERC Starting...

Personalized and Subjective approaches to Natural Language Processing

PERSONAE aims to revolutionize NLP by developing personalizable language technologies that empower individuals to adapt subjective tasks like sentiment analysis and abusive language detection.

€ 1.499.775
Mkb-innovati...

Take 5 technologische innovaties voor leiderschapsgame

Take 5 is een mobiel leiderschapsspel dat AI gebruikt voor adaptieve training, waarbij spelers in vijf minuten vaardigheden oefenen en direct toepassen in realistische situaties.

€ 122.500