Haalbaarheidsonderzoek AI-driven “barks” generator
PU ontwikkelt een AI-gestuurde barks generator om automatisch thematische dialogen te creëren voor gamification producten, met als doel de spelerservaring te verbeteren en tijd te besparen.
Projectdetails
Inleiding
[Aanvrager/Partner] (verder: PU) ontwikkelt en verkoopt gestandaardiseerde gamification producten voor marketing- en leerdoeleinden. Een van haar producten is Persona, waarin de gebruiker middels een verhalend spel door een virtuele thematische wereld beweegt en gameplay challenges oplost.
Aanpak van PU
Bijzonder aan de aanpak van PU is dat zij een virtuele wereld creëert rondom het thema van de klant en (tekst)gebaseerde game challenges opzet rondom aangeleverde content van een klant. Om de wereld en het spelelement leuk en interessant te houden, laat PU het de speler vrij om verschillende virtuele persona’s in de gemaakte wereld aan te spreken.
Interactie met Persona's
Soms is dit een persoon die relevant is voor de progressie in een challenge, maar vaker is dit een persoon die niet direct relevant is voor vooruitgang. Het schrijven van de dialogen die spelers kunnen voeren met niet-relevante characters voegt veel toe aan de spelerservaring en -beleving. Echter, PU schrijft deze dialogen handmatig, hetgeen haar veel tijd kost.
Barks
De teksten die PU schrijft voor de niet-challenge-relevante persona’s noemt zij “barks”. PU krijgt echter vanuit haar klanten steeds vaker de vraag om dit soort teksten leuker te maken en zo mogelijk ook themagerelateerd, om de immersie van de eindgebruiker in de fictieve wereld te vergroten.
Doel van het Project
Daarom wil PU in onderhavig project de haalbaarheid onderzoeken van een eigen AI-driven barks generator, waarmee PU op automatische wijze thematische en uitgebreidere barks wil kunnen laten genereren. PU beoogt hiertoe gebruik te maken van Large Language Model (verder: LLM) applicaties, neurale netwerken.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsonderzoek AI-driven startup website generatorJF onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gedreven websitegenerator om startups efficiënt en kosteneffectief te helpen bij het ontwikkelen van hun online aanwezigheid. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek naar AIPerLearn (AI-Powered Personalized Learning)STARK Learning onderzoekt de toepassing en training van AI-modellen om het ontwikkelen van gepersonaliseerde lesmaterialen te automatiseren en de kwaliteit en validatie te waarborgen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
AI t.b.v. geautomatiseerde subsidiedienstverlening[Aanvrager/Partner] voert een haalbaarheidsstudie uit naar het automatiseren van subsidieaanvragen met AI-tools om de dienstverlening te verbeteren en zichzelf overbodig te maken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
POTENTaiLIZERHet project onderzoekt de haalbaarheid van een AI-product, POTENTaiLIZER, om MKB-bedrijven te ondersteunen bij het optimaliseren van hun bedrijfsvoering via data-analyse en strategische tips. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Serious Surreal MMORPGYvora Game Studio onderzoekt de technische haalbaarheid van machine learning om uitdagend en dynamisch gedrag in games te creëren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek AI-driven startup website generator
JF onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gedreven websitegenerator om startups efficiënt en kosteneffectief te helpen bij het ontwikkelen van hun online aanwezigheid.
Haalbaarheidsonderzoek naar AIPerLearn (AI-Powered Personalized Learning)
STARK Learning onderzoekt de toepassing en training van AI-modellen om het ontwikkelen van gepersonaliseerde lesmaterialen te automatiseren en de kwaliteit en validatie te waarborgen.
AI t.b.v. geautomatiseerde subsidiedienstverlening
[Aanvrager/Partner] voert een haalbaarheidsstudie uit naar het automatiseren van subsidieaanvragen met AI-tools om de dienstverlening te verbeteren en zichzelf overbodig te maken.
POTENTaiLIZER
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een AI-product, POTENTaiLIZER, om MKB-bedrijven te ondersteunen bij het optimaliseren van hun bedrijfsvoering via data-analyse en strategische tips.
Serious Surreal MMORPG
Yvora Game Studio onderzoekt de technische haalbaarheid van machine learning om uitdagend en dynamisch gedrag in games te creëren.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Personalized and Subjective approaches to Natural Language ProcessingPERSONAE aims to revolutionize NLP by developing personalizable language technologies that empower individuals to adapt subjective tasks like sentiment analysis and abusive language detection. | ERC Starting... | € 1.499.775 | 2024 | Details |
Take 5 technologische innovaties voor leiderschapsgameTake 5 is een mobiel leiderschapsspel dat AI gebruikt voor adaptieve training, waarbij spelers in vijf minuten vaardigheden oefenen en direct toepassen in realistische situaties. | Mkb-innovati... | € 122.500 | 2019 | Details |
Personalized and Subjective approaches to Natural Language Processing
PERSONAE aims to revolutionize NLP by developing personalizable language technologies that empower individuals to adapt subjective tasks like sentiment analysis and abusive language detection.
Take 5 technologische innovaties voor leiderschapsgame
Take 5 is een mobiel leiderschapsspel dat AI gebruikt voor adaptieve training, waarbij spelers in vijf minuten vaardigheden oefenen en direct toepassen in realistische situaties.