Meer brillen, minder pillen: Innovatieve stressbehandeling voor kinderen

Het project ontwikkelt een digitale VR-oplossing om stress bij kinderen te verlagen en bevordert preventieve zorg in Noord-Nederland.

Subsidie
€ 171.855
2023

Projectdetails

Inleiding

Het consortium van VRelax, KinderThuisZorg, en Hanzehogeschool Groningen streeft ernaar om door middel van een innovatieve digitale VR-oplossing het stressniveau bij kinderen te verlagen.

Verwachte Resultaten

De verwachte resultaten van dit project zijn:

  1. Een verhoogde eigen regie in de zorg.
  2. Een shift van behandeling naar preventie.
  3. Een structurele bijdrage aan een gezonde en gelukkige bevolking in Noord-Nederland.

Transitie en Innovatie

Tegelijkertijd wordt ingespeeld op de transitie naar digitalisering en de versterking van de regionale innovatiekracht.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 171.855
Totale projectbegroting€ 381.900

Tijdlijn

Startdatum1-1-2023
Einddatum31-12-2025
Subsidiejaar2023

Partners & Locaties

Projectpartners

  • VRelax B.V.penvoerder
  • Stichting Hanzehogeschool Groningen
  • KinderThuisZorg B.V.

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Stressdetectie in VR

Therapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten.

€ 197.190
Mkb-innovati...

Biometrisch VR meting, analyse & data ontsluit-systeem

Dit R&D-project ontwikkelt een metingsysteem voor real-time biometrische data om stress te monitoren en de samenwerking tussen gebruikers en zorgprofessionals te verbeteren via PGO's.

€ 169.730
Mkb-innovati...

Adaptieve behandeling van angststoornissen

Ontwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg.

€ 172.773
Mkb-innovati...

Project MITH2020 School for Ninja

Een startup ontwikkelt een serious game op basis van Theory U om spelers te helpen bij stressklachten door middel van interventies zoals meditatie en bewustwording, met als doel zelfregie en participatie te bevorderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

BalanceBooster

CaptainVR ontwikkelt de BalanceBooster, een VR-tool die werknemers helpt stress en ongezonde gewoonten te beheersen door middel van coaching en mindfulness-oefeningen.

€ 20.000