Meer brillen, minder pillen: Innovatieve stressbehandeling voor kinderen
Het project ontwikkelt een digitale VR-oplossing om stress bij kinderen te verlagen en bevordert preventieve zorg in Noord-Nederland.
Projectdetails
Inleiding
Het consortium van VRelax, KinderThuisZorg, en Hanzehogeschool Groningen streeft ernaar om door middel van een innovatieve digitale VR-oplossing het stressniveau bij kinderen te verlagen.
Verwachte Resultaten
De verwachte resultaten van dit project zijn:
- Een verhoogde eigen regie in de zorg.
- Een shift van behandeling naar preventie.
- Een structurele bijdrage aan een gezonde en gelukkige bevolking in Noord-Nederland.
Transitie en Innovatie
Tegelijkertijd wordt ingespeeld op de transitie naar digitalisering en de versterking van de regionale innovatiekracht.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 171.855 |
Totale projectbegroting | € 381.900 |
Tijdlijn
Startdatum | 1-1-2023 |
Einddatum | 31-12-2025 |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- VRelax B.V.penvoerder
- Stichting Hanzehogeschool Groningen
- KinderThuisZorg B.V.
Land(en)
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Stressdetectie in VRTherapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten. | Mkb-innovati... | € 197.190 | 2019 | Details |
Biometrisch VR meting, analyse & data ontsluit-systeemDit R&D-project ontwikkelt een metingsysteem voor real-time biometrische data om stress te monitoren en de samenwerking tussen gebruikers en zorgprofessionals te verbeteren via PGO's. | Mkb-innovati... | € 169.730 | 2020 | Details |
Adaptieve behandeling van angststoornissenOntwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg. | Mkb-innovati... | € 172.773 | 2017 | Details |
Project MITH2020 School for NinjaEen startup ontwikkelt een serious game op basis van Theory U om spelers te helpen bij stressklachten door middel van interventies zoals meditatie en bewustwording, met als doel zelfregie en participatie te bevorderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
BalanceBoosterCaptainVR ontwikkelt de BalanceBooster, een VR-tool die werknemers helpt stress en ongezonde gewoonten te beheersen door middel van coaching en mindfulness-oefeningen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Stressdetectie in VR
Therapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten.
Biometrisch VR meting, analyse & data ontsluit-systeem
Dit R&D-project ontwikkelt een metingsysteem voor real-time biometrische data om stress te monitoren en de samenwerking tussen gebruikers en zorgprofessionals te verbeteren via PGO's.
Adaptieve behandeling van angststoornissen
Ontwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg.
Project MITH2020 School for Ninja
Een startup ontwikkelt een serious game op basis van Theory U om spelers te helpen bij stressklachten door middel van interventies zoals meditatie en bewustwording, met als doel zelfregie en participatie te bevorderen.
BalanceBooster
CaptainVR ontwikkelt de BalanceBooster, een VR-tool die werknemers helpt stress en ongezonde gewoonten te beheersen door middel van coaching en mindfulness-oefeningen.